کد خبر: ۴۳۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اتفاق چشمگیری در رابطه با انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران رخ نداده است، گفت: شرکت‌های خصوصی نیز به دلایل متعددی تمایلی برای ورود به این مهم ندارد چراکه از طرف دولت مورد حمایت قرار نگرفته و سرمایه‌گذاری‌شان ضمانت نمی‌شود ضمن آنکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای آن‌ها ناچیز است و به سختی وصول می‌شود.
به گزارش برق نیوز، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است عدم ارائه تسهیلات به بخش خصوصی و نبود حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی مانند خرید تضمینی برق از تولیدکننده را باید ازجمله عوامل رونق نگرفتن انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور است.

احمد مرادی، درخصوص سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق کشور گفت: اگرچه در برنامه ششم توسعه کشور رونق انرژی‌های تجدیدپذیر به دولت‌ها تاکید شده است اما هنوز خلاءهایی بسیاری پیش پای رونق این انرژی پاک وجود دارد چراکه بروکراسی اداری مانع از تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این حوزه شده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی معتقد است عدم ارائه تسهیلات به بخش خصوصی و نبود حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی مانند خرید تضمینی برق از تولیدکننده از دیگر عوامل رونق نگرفتن انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور است.

وی با بیان اینکه اتفاق چشمگیری در رابطه با انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران رخ نداده است، افزود: شرکت‌های خصوصی نیز به دلایل متعددی تمایلی برای ورود به این مهم ندارد چراکه از طرف دولت مورد حمایت قرار نگرفته و سرمایه‌گذاری‌شان ضمانت نمی‌شود ضمن آنکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای آن‌ها ناچیز است و به سختی وصول می‌شود.

به اعتقاد مرادی درصورت رونق انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید برق از این طریق، ثروت و اشتغال قابل ملاحظه‌ای در کشور ایجاد می‌شود چراکه رونق این انرژی‌ها تولید و صادرات را به دنبال دارد و گسترش تولید و صادرات به معنای دستیابی به اشتغال و ثروت است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از کاستی‌ها و اشکالات در کار دولت برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی وجود دارد؛ مثلا آنکه برنامه مدون و هدف‌گذاری شده‌ای برای شناسایی و احصاء بازارهای انرژی‌های تجدیدپذیر در استان‌های مختلف وجود ندارد تا براساس آن برای ایجاد سایت‌ها یا همان مرکز تولیدی بزرگ، متوسط و خرد انرژی فراخوان داده و سرمایه‌گذاری شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار