کد خبر: ۴۳۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲:۲۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۹
پس از به پایان رساندن فاز طراحی در ایجاد تابلو برق‌های صنعتی مونتاز تابلو با پیاده سازی طرح روی تابلو و سوراخ کاری آغاز می‌کنیم. اتصال سخت افزار‌ها در محل صحیح در مرحله بعدی قرار دارد و پس از این مرحله شمای کلی تابلو مشخص می‌شود.
سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: پس از برنامه ریزی و مشخص کردن تجهیزات مورد نیاز در اجرای یک تابلو برق صنعتی به طراحی اولیه از تابلو و مشخص کردن نحوه جانمایی تجهیزات و سیم کشی می‌پردازیم. با مشخص شدن طرح نهایی به تهیه تجهیزات مورد نیاز برای اجرای تابلو می رسیم و در نهایت فاز طراحی به اتمام رسیده و قدم بعدی آغاز مونتاژ تابلو و اجرای عملی پیاده سازی تابلو برق است. در ابتدا پس از پیاده کردن طراحی روی صفحه تابلو به سوراخ کاری و ایجاد حفره‌های مورد نیاز برای نصب ‌می‌پردازیم و پس از آن الصاق تجهیزات الکتریکی قرار دارد که در محل‌های مشخص شده روی نقشه و تابلو انجام می‌شود. در این مرحله به اتصال سخت افزار‌هایی که به صفحه پشتی تابلو وصل خواهند شد می‌پردازیم.
 
پس از انجام سوراخ کاری به مرحله اتصال و نصب تجهیزات به تابلو می‌رسیم در این مرحله ایده کلی از شمای نهایی تابلو پس از نصب بوجود می‌آید در ابتدا شماره و نوع تجهیزات متصل کننده را بررسی می‌کنیم و اندازه مناسب با تابلو برق و سخت افزار‌های بکار رفته را انتخاب می‌کنیم. پیچ، واشر و واشر فنری برای اتصال سخت افزار‌ها به تابلو استفاده می‌شود.
 
طراحی و مونتاژ تابلو‌های برق صنعتی ۱۱

پس از آماده کردن تجهیزات اتصال دهنده همه ریل‌ها و داکت‌ها را به صفحه تابلو متصل می‌کنیم. دقت کنید که حتما هر داکت و ریل دقیقا در محل تعیین شده و پانچ شده قرار گیرد.
 
طراحی و مونتاژ تابلو‌های برق صنعتی ۱۱
 
پس از نصب ریل‌ها و داکت‌ها برای وصل سخت افزار‌های الکتریکی اقدام می‌کنیم. حتما از نقشه طراحی شده استفاده میکنیم تا اطمینان حاصل کنیم که قطعات در جایگاه صحیح خود قرار گیرند. حتما قطعات را بدرستی روی صفحه تابلو محکم کنید.
طراحی و مونتاژ تابلو‌های برق صنعتی ۱۱

PLC روی ریل قرار نمی‌گیرد بنابراین محل نصب مستقیم PLC را روی تابلو با توجه به نقشه وصل می‌کنیم  سپس قطعات واحد PLC را روی صفحه مربوط به PLC الصاق می‌کنیم.
 
طراحی و مونتاژ تابلو‌های برق صنعتی ۱۱
طراحی و مونتاژ تابلو‌های برق صنعتی ۱۱

پس از اتمام اتصال سخت افزار‌ها دوباره اتصالات را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شویم که قطعات به درستی روی تابلو محکم شده اند چراکه ممکن است در صورت عدم اتصال صحیح در هنگام جابجایی و یا در طی زمان سخت افزار‌ها از ریل جدا شوند و این باعث آسیب به تجهیزات خواهد شد. هر گونه اشتباه در این مرحله باعث اتلاف زمان و هزینه در آینده خواهد شد پس اختصاص زمان و انرژی مناسب در این مرحله بسیار ضروری است.
 
طراحی و مونتاژ تابلو‌های برق صنعتی ۱۱
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار