کد خبر: ۴۳۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹
توانیر اعلام کرد: مشترکان شبکه برق کشور ضروری است در هر جابجایی منزل یا محل کار خود نسبت به اصلاح اطلاعات قبض برق با ارسال پیامکی شناسه قبض اقدام کنند.

به گزارش برق نیوز، طرح ملی قبض سبز با هدف حذف قبض کاغذی و تسهیل در ارائه خدمات غیر حضوری به مشترکان از سال ۹۸ وارد مرحله اجرا شد و به این ترتیب شماره‌های تماس نزدیک به ۳۶ میلیون مشترک (معادل ۹۸ درصد مجموع مشترکان) جمع‌آوری شد تا در ارائه قبض پیامکی و ایجاد ارتباط دو سویه با مشترکان مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از مسایلی که در اجرای این طرح به مشترکان و نیز صنعت برق کمک موثری خواهد کرد آن است که مشترکان بدانند در صورت تغییر محل سکونت، اطلاعات اشتراک برق خود را به روز کنند.

مشترکان برق باید توجه داشته باشند که به منظور ارسال صحیح قبض الکترونیکی برق، در صورت تغییر محل کار یا سکونت، اطلاعات مربوط به اشتراک برق مورد استفاده خود را به شکل پیامکی، اصلاح کنند، زیرا این اصلاح اطلاعات سبب خواهد شد مشترکان به موقع از هزینه برق خود مطلع شده و بتوانند پرداخت لازم را انجام دهند تا مشمول جریمه‌های ناشی از پرداخت نشدن قبض نشوند.

مشترکان در صورت تغییر در محل کار یا سکونت، باید با لغو شماره اشتراک قبلی و ثبت شماره اشتراک محل جدید، اطلاعات مربوط به قبض برق خود را به روز کنند.

براساس گزارش شرکت روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و به منظور تسهیل فرایند اصلاح اطلاعات فردی، مشترکان تهرانی می‌توانند با ارسال پیامک حاوی شناسه قبض برق به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱، اطلاعات مربوط به اشتراک مورد استفاده خود را به روز کنند.

براین اساس، با اضافه کردن ۲* به انتهای رقم شناسه قبض، ارسال اطلاعات مربوط به اشتراک مورد نظر برای آنان، لغو شده و در صورت اضافه کردن ۱* به انتهای شناسه قبض، اشتراک مزبور به عنوان اشتراک جدید مورد استفاده، ثبت خواهد شد.

همچنین در صورت ارسال پیامک حاوی عدد صفر به همین سرشماره، مشخصات همه اشتراک‌های برق متصل به شماره تلفن ارسال کننده پیامک و در صورت ارسال علامت سوال، شرح توضیحات چگونگی دریافت خدمات، برای شخص، ارسال خواهد شد.

مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ می‌توانند با ارسال شناسه قبض خود به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱، آخرین صورت حساب برق مصرفی خود را نیز مجدد دریافت کنند.

مشترکان تهرانی که اطلاعات مربوط به اشتراک برق ملک خود را در اختیار ندارند نیز کافی است تا با شناسایی کنتور برق مورد استفاده خود، مراجعه به درگاه اینترنتی شرکت توزیع برق تهران بزرگ به نشانی www.tbtb.ir بخش (خدمات صورت حساب قبض)، تنظیم شیوه جستجو بر اساس (شماره ساختمانی) و وارد کردن شماره بدنه ثبت شده بر روی بدنه کنتور ملک خود، قبض برق و همه اطلاعات مربوط به اشتراک ملک خود را مشاهده کنند.

 ایجاد هاب متمرکز قبض سبز و بستر رویت و پرداخت صورتحساب‌های برق به‌صورت مجازی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در طرح ملی قبض سبز است.

روش‌های مشاهده و پرداخت غیرحضوری قبوض شامل استفاده از وب‌سایت شرکت‌های توزیع، اپلیکیشن‌های تلفن همراه، مشارکت ۱۲ سامانه پرداخت الکترونیک (PSP)، سامانه تلفنی ۱۵۲۱، دستگاه‌های ATM بانک‌ها و POS فروشگاه‌ها و نیز دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی بوده است که همچنان در حال توسعه و ارتقای سطح خدمات هستند.
منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
انشعاب برق مال ملک است نه شخص.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار