کد خبر: ۴۳۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹
با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر دستورالعمل مقاوم سازی پایه‌های بتنی و پست‌های توزیع برق هوایی کشور بررسی و تصویب شد.
به گزارش برق نیوز، نشست بررسی و تصویب دستورالعمل مقاوم سازی پایه‌های بتنی و پست‌های برق هوایی کشور با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر برگزار شد.

در این جلسه محمود شهبا با تاکید بر توسعه و اصلاح زیرساخت‌ها در شبکه برق کشور گفت: نگهداری و تعمیرات در شبکه برق نیازمند رویکردی علمی است که این موضوع باید به ویژه در بخش توزیع با دقت بیشتری پیگیری شود.

وی اضافه کرد: لازم است شرکت‌های توزیع نیروی برق به راهکار‌هایی همانند سرویس و نگهداری مناسب، پایش وضعیت و در نهایت تعمیر و بهینه سازی شبکه‌ها روی آورند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در بحث مقاوم سازی پایه‌های فرسوده و اصلاح شبکه‌ها پیشگام بوده است اظهارداشت: با تقویت تجهیزات، تعمیراساسی یا اصلاح یک سازه با استفاده از امکانات موجود و کاهش هزینه‌ها قطعا بهره وری لازم را خواهیم داشت.

در ادامه این جلسه محمدرضا عرب زاده مشاور مدیرعامل و رابط دبیرخانه مقاوم سازی پایه‌ها و تاسیسات شبکه توزیع برق گفت: با توجه سقوط پایه‌های برق به علت خوردگی پایه‌ها در سال ۱۳۹۴ مقاوم سازی در دستور کار شرکت قرارگرفت.

وی افزود: در همین راستا این شرکت با استفاده از نیرو‌های متخصص و خدمات مشاوره‌ای دانشگاه شهید بهشتی تهران درقالب یک پروژه تحقیقاتی ۱۲ هزار پایه در سطح شرکت مورد بررسی و تحلیل قرارگرفت که با توجه به نتایج حاصل از این پروژه فعالیت گسترده در زمینه تعویض و تقویت پایه‌ها و مچنین مبادله تفاهم نامه پایه‌های بتنی با شرکت توانیرکه براساس آن حدود ۸ هزار اصله پایه تعویض شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است افزود: پس از اجرای طرح مقاوم سازی، در راهکار‌های میان مدت استفاده از پایه‌های بتنی گرد برای شبکه برق در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی یک کارگاه درسال ۱۳۹۷ تجهیزو راه اندازی شد؛ و درحال حاضر بخش زیادی از نیاز‌های شرکت بااستفاده از پایه‌های گرد بتنی انجام میشود.

عرب زاده با اشاره به برنامه بلندمدت گفت: استفاده از پایه‌های باطول عمر بیشتر از جمله پایه‌های فلزی و چدنی پیشنهاد شده است که با توجه به قیمت این پایه‌ها و محدودیت تعداد سازندگان دراین خصوص بایستی برنامه ریزی‌هایی به منظور افزایش تعداد سازندگان و رقابتی نمودن قیمت این پایه‌ها صورت پذیرد.

در ادامه مسعود صادقی با تشکر از زحمات شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان به خاطر همکاری موثر درتهیه و تدوین دستورالعمل مقاوم سازی پایه‌های بتنی گفت: باید در ضمن رعایت و نگاه دقیق به دستورالعمل‌ها و قوانین اقدامات اصلاحی زیرساختی در برنامه شرکت‌های توزیع قرارگیرد که بخشی از آن‌ها کم هزینه، اما ارزش افزوده بیشتر و اقتصادی‌تر هستند.

وی با اشاره به عدم نقدینگی و کسری بودجه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی بایستی آن دسته از کار‌هایی را دراولویت قراردهیم که با صرف هزینه کمتر بتوانیم بهره اقتصادی بیشتری دریافت کنیم.

صادقی در پایان بر رعایت دستورالعمل ها‌ی ابلاغی دبیرخانه مقاوم سازی بر اجرای کار استاندارد و با کیفیت برروی مقاوم سازی شبکه‌های توزیع تاکید کرد.

گفتنی است که دستورالعمل پیشنهادی مقاوم سازی پایه‌های بتنی و پست‌های توزیع بر هوایی کشور توسط شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تدوین و پس از تصویب در این جلسه برای اجرا به سایر شرکت‌های توزیع برق کشور ابلاغ شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار