کد خبر: ۴۳۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان داشت: عملیات مقره شویی شبکه برق این کلانشهر پیش از شروع فصل بارندگی با استفاده از آب مقطر بر روی خطوط برق دار انجام می‌شود تا از خاموشی‌های غیربرنامه‌ای جلوگیری شود.
به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان داشت: عملیات مقره شویی شبکه برق این کلانشهر پیش از شروع فصل بارندگی با استفاده از آب مقطر بر روی خطوط برق دار انجام می‌شود تا از خاموشی‌های غیربرنامه‌ای جلوگیری شود.

حسن کریمی اظهار داشت:پس از فصل تابستان و با توجه شرایط جوی حاکم بر منطقه و نشست آلاینده‌ها روی شبکه، ضرورت داشت، به شکل گسترده کار شست و شوی تجهیزات برق به منظورپایدارسازی هرچه بیشترخطوط، پیش از نخستین بارندگی با استفاده از تجهیزات پیشرفته، بدون اعمال خاموشی انجام شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده پیش از شروع عملیات مقره شویی، دریک طرح ضربتی با استفاده از ماشین آلات ویژه، اقدام به شست و شوی تجهیزات منصوبه خروجی‌های ایستگاه‌های برق در سطح کلانشهر اهواز شد تا نیرو‌های عمل کننده با اشراف بیشتری اقدام به تنظیف مقره‌های برق کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: حدود ۱۰ هزار کیلومتر طول شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ ترانس تغذیه کننده برق مشترکان روی خطوط در کلانشهر اهواز نصب است که باید تا قبل از نخستین بارندگی توسط گروه‌های ویژه مقره شویی پاکسازی شوند.

کریمی خاطر نشان کرد: به منظوررفاه حال شهروندان وجلوگیری از اخلال در مراودات تجاری وبازار، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده شستشوی معابر پرتراکم در روز‌های تعطیل انجام می‌شودکه امروز (جمعه) عملیات مقره شویی با بهره گیری از سه دستگاه خودروی مقره شوی ۱۰ هزار لیتری و ۶ دستگاه خودروی مقره شوی پنج هزار لیتری از میدان چمران واقع درانت‌های کیانپارس آغاز و تا امانیه میدان راه آهن، میدان ساعت ودانشکده سه گوش و در ادامه به طرف میدان دانشگاه و بلوار اصلی گلستان تا میدان کارگر ادامه یافت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل برق اهواز خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده روزانه ۵۰ هزار لیتر آب مقطر برای شست وشوی خطوط فشار متوسط، توسط خودرو‌های پیشرفته مقره شو از نیروگاه رامین اهواز بارگیری و برای اجرای عملیات به محل‌های تعیین شده اعزام می‌شوند.

وی افزود: انجام این عملیات به منظورحفظ پایداری هرچه بیشتر شبکه و جلوگیری از قطع احتمالی برق ناشی از وجود آلاینده‌ها روی خطوط، باهدف رفاه حال شهروندان کلانشهراهواز برنامه ریزی و انجام خواهد شد.

برپه این گزارش، هشتم بهمن سال ۱۳۹۵ وقوع توفان گرد و خاک همراه با بارندگی سبب آلودگی همه شبکه برق و از بین رفتن تجهیزات عایقی شبکه و متعاقب آن وقوع مه غلیظ صبحگاهی در بامداد نهم بهمن سبب قطع سراسری برق کلانشهر اهواز و بروز مشکلات و چالش‌های شدید در زندگی عادی مردم شد.
اختلال و قطعی شبکه برق اهواز تا ۴۸ ساعت ادامه داشت و گروه‌های مختلف عملیاتی برق از سراسر کشور برای اجرای طرح ضربتی عملیات شست وشوی مقره‌های برق و تجهیزات عایقی شبکه توزیع برق کلانشهر اهواز به این منطقه عزیمت کردند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار