کد خبر: ۴۳۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
معاون وزیر صمت با بیان اینکه ارزان سازی موتورسیکلت های برقی با حذف هزینه باتری امکان پذیر است، گفت: طبق برنامه تولید ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش برق نیوز؛ امیر بیات با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت صمت حمایت از تولید موتورسیکلت‌های برقی است، افزود: در این طرح با حذف هزینه ۴۰ درصدی باتری و بهره گیری از شیوه سوآپ و باتری‌های امانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم ارزان سازی قیمت محصول مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این خصوص از جمله برگزاری فراخوان طراحی و تولید انبوه موتورسیکلت برقی با مشارکت بخش خصوصی، شناسایی فعالان در حوزه تولید موتورسیکلت برقی داخل کشور، برگزاری جلسات هماهنگی با تولیدکنندگان داخلی، جمع آوری اطلاعات و ارزیابی کامل تولیدکنندگان منتخب داخل کشور و…، تصریح کرد: تولید موتور سیکلت برقی با توان مناسب هم برای جابجایی عادی وهم به عنوان وسیله کار و با هدف کاهش آلایندگی در دستور کار است.

بیات همچنین شناسایی ظرفیت تولید قطعات و اجزاء اصلی موتورسیکلت برقی در کشور با هدف کاهش ارزبری، تعمیق ساخت داخل، تامین اقلام استاندارد، افزایش تولید و ارزان سازی تیپ‌های معین را از دیگر اقدامات ایدرو در طرح تولید موتور سیکلت برقی برشمرد.

وی گفت: سازمان ایدرو، مشترک سازی قطعات نظیر موتور الکتریکی و درایو، مجموعه باتری و سامانه مدیریت، شارژر و مبدل‌ها با هدف بومی سازی و ایجاد مقیاس اقتصادی تولید را پیگیری می‌کند.

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایدرو، پشتیبانی مجلس شورای اسلامی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت کشور، شهرداری ها، پلیس راهور و سایر بخش‌ها را در شتاب بخشی به طرح توسعه، تولید و استفاده از موتور سیکلت‌های برقی ضروری خواند.

در این جلسه همچنین اقبال شاکری عضو هیئت رئیسه فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس از آمادگی دستگاه قانون گذاری برای پشتیبانی از این طرح خبر داد.

نمایندگان دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت کشور و نیرو، شهرداری تهران و شرکت‌های تولید کننده موتور سیکلت نیز در این نشست ضمن ارائه دیدگاه‌های خود بر ضرورت اجرای طرح تاکید کردند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار