کد خبر: ۴۳۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
شرکت مدیریت تولید برق دماوند برخلاف دیگر نماد‌ها در بازار سهام که در روز‌های جاری با معاملاتی منفی همراه هستند، در هفته‌های معاملاتی اخیر بازدهی مثبتی داشته و امروز نیز، رشد ۵ درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد.
به گزارش برق نیوز،  شرکت مدیریت تولید برق دماوند که با هدف بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات نیروی برق تاسیس شده، در سال ۱۳۹۴ در بازار سهام، شروع به فعالیت کرده است.

 بانک دی که به عنوان سهامدار عمده شرکت مدیریت تولید برق دماوند محسوب می‌شود، در سال ۱۳۹۴ سهام این شرکت را در بورس عرضه کرده و در حال حاضر این شرکت با نماد «دماوند» در بازار دوم فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرد.

بیش از ۹۰ درصد برق تولیدی این شرکت در بازار برق ایران که مدیریت آن بر عهده شبکه برق کشور است، به فروش می‌رسد و ۱۰ درصد آن نیز در بورس انرژی عرضه می‌شود.

«دماوند» در روز جاری از جمله نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص بود و در قیمت ۸ هزار و ۶۰۰ تومان، معاملات خود را به پایان رساند.

شرکت مدیریت تولید برق دماوند برخلاف دیگر نماد‌ها در بازار سهام که در روز‌های جاری با معاملاتی منفی همراه هستند، در هفته‌های معاملاتی اخیر بازدهی مثبتی داشته و امروز نیز، رشد ۵ درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد. این در حالی است که در روز جاری، بسیاری از نماد‌های معاملاتی، افت را ثبت کرده و منفی معامله شده‌اند. (شرکت مدیریت تولید برق دماوند از معدود نماد‌های مثبت در گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم بوده است)

۱۲ هزار معامله در حجم ۱۵ میلیون سهم از معاملات امروز بازار سهام به «دماوند» اختصاص داده شد. همچنین برای «دماوند»، صف خرید سبکی در حجم ۳۲ هزار سهم در محدوده قیمتی ۸ هزار و ۶۰۰ تومان و صف فروشی در حجم ۶۴ هزار سهام، در محدوه قیمتی اشاره‌شده تشکیل شد.

میزان خرید اشخاص حقیقی، ۸ میلیون سهم (۵۶ درصد) و میزان فروش آنها، ۱۳ میلیون سهم (۸۶ درصد) بوده است. حقوقی‌های شرکت مدیریت تولید برق دماوند، ۶ میلیون سهم (۴۳ درصد) را خریدند و ۲ میلیون سهم (۱۳ درصد) را فروختند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار