کد خبر: ۴۳۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است در شرایطی که کشور نیازمند منابع ارزی است انحصاری کردن صادرات برق توسط دولت آن هم در شرایط جنگ اقتصادی صلاح نیست.
به گزارش برق نیوز، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است در شرایطی که کشور نیازمند منابع ارزی است انحصاری کردن صادرات برق توسط دولت آن هم در شرایط جنگ اقتصادی صلاح نیست.

مالک شریعتی نیاسر در رابطه با وضعیت صادرات برق و موانع و مشکلات پیش روی این مهم، گفت: دولت باید در سیاست‌های تولید و صادرات برق تجدیدنظر کند چراکه بخش خصوصی راغب به سرمایه‌گذاری، احداث نیروگاه و پرداخت هزینه‌های انتقال در داخل شبکه ایران است بنابراین اگر بتوانند مجوز‌های صادارت برق را دریافت کنند در بازار‌های بین‌المللی و منطقه‌ای -که دولت نتوانسته ورود کند- به دستاورد‌های خوبی خواهند رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که کشور نیازمند منابع ارزی است انحصاری کردن صادرات برق توسط دولت آن هم در شرایط جنگ اقتصادی صلاح نیست چراکه یکی از سیاست‌های کمک‌کننده به توسعه روابط اقتصادی به‌ویژه با کشور‌های همسایه، دادن اجازه صادرات برق به بخش خصوصی است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حالی دولت خود را متولی صادرات برق می‌داند که باید این رویکرد تغییر کرده و این انحصار شکسته شود و از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کند چراکه ظرفیت دولت برای صادرات محدود است لذا باید با رعایت شرایط و ضوابط اجازه صادرات را به بخش خصوصی داد. 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
امان از کاسبی یک عده!
هر چقدر که ارز صادراتی بقیه بخشها به اقتصاد کشور برگشت، ارز برق صادراتی توسط بخش خصوصی هم برمیگرده!!
این حرفهای فشنگ چیزی جز تامین منافع عده ای که با وام بدون سود صندوق توسعه ملی و با ارز ۲۰۰۰ تومنی و ۳۰۰۰ تومنی صاحب نیروگاه شده اند، نیست
عده ای هستند که با روشهای شبه قانونی صاحب ثروتهای چند ده هزار میلیاردی شده اند، و امروز به پشتوانه همین ثروتشان، قانون را هم اونطور که میخواهند مینویسند و تفسیر می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
اقاي دكتر شريعني
قرار نيست در مورد همه چيز نظر بدهيد
مثلا مي دانيد ي بخش طرف صادارت، وجود تقاضا است
تامين تقاضا مثلا در افعانستان نياز شبكه انتقال است
شبكه انتقال در افعانستان خيلي مهمتر است از شبكه انتقال ايران است
از همه مهمتر هزينه توليد است ايا مي دانيد در نيمه دوم سال، تامين انرژي با گازوئيل ليتر ٦٧ سنت است يعني كيلووات ساعت ١٥ سنت هزينه فقط سوخت است يا در نيمه اول مگر مازاد توليد داريد حالا داشته هم باشبد با چه نرخ سوختي صادر كنيم
حالا كدام مالك خصوصي داريم كه با هزينه خودش نيروگاه تاسيس كرده
همه مالكين خصوصي از طريق قرارداد ECA نيروكاه زدند كه در افق ٥ تا ده سال هزينه سرمايه گذاري با سودش از دولت گرفتند
حالا اشتباهي بحايBOTقراردادBOO داشته مثلا مالك هستند
حالا واقعا با چه مطالعه نظر مي دهيد اي نماينده جوان خيلي خوب است اصول اوليه صنعت برق را مطالعه فرماييد
اقاي برقنيوز حتما منتشر فرماييد
با تشكر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
افغانستان برق 5 سنتی از تاجیکستان و عراق برق کمتر از 4 سنتی بر کیلووات ساعت از عربستان و اردن و ترکیه پیشنهاد داره در کشوری که برق کمتر از شش سنت نمی شود وعده صادرات می دهید!!
به فرض هم بازاری باشد مگر الان کسی هست نتواند صادر کنند به شرطی که سوخت و نیروگاه از تاسیس با هزینه خودش باشد
کدام قانون داریم مجوز صادارت برق را گرفته
بفرمایید نیروگاه از هزینه خودشان نه از طریق قراردادهای eca یا بیع متقابل یا امادکی بازازبرق تسویه نشده باشد تاسیس کنند گاز را با نرخ صادارتی از شرکت گاز تهیه کنند بعد به کشورهای همسایه صادر فرمایند!! این را قانون نمی خواهد توانیر کاری نباید داشته باشد فقط هزینه انتقالش دریافت کنند!! اگر غیر از این هست می شود همان قیمت گذاری دستوری فولاد که از حیب سهامدار حاتم بخشی می کنید به دوستانی که شما را هدایت به مجلس کردند!! بهرصورت بایستی شفاف صحبت بفرمایید مثلا پالایشگاه با هزینه بیت المال ساخت شده حالا شما ان را ی شبه خصوصی کنید به دوستان بعد صادات گازوئيل را به جیب دوستان سرازیر نمایید!!نیروگاه اول با قیمت رایگان خصوصی کردید بعد قرار شده قیمتهایشان به سرویس تولید برق خریداری شود حالا هم صادرات برق را ازاد کنیم این ملت که اسکول هستند چرا پول ارز را بدهیم وزارت نیرو نیروگاه و شبکه برق توسعه بدهد بدهیم دوستان نوش جان فرمایند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار