کد خبر: ۴۳۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹
وزیر نیرو گفت:اجلاس ششم کمیسیون مشترک به زودی در کابل برگزار می‌شود و تلاش خواهد شد در آن زمینه‌های مختلف همکاری را هم در بخش برق و انرژی و هم انرژی تجدیدپذیر به واسطه تونل مشترک باد که بین ایران و افغانستان وجود دارد و مستلزم سرمایه گذاری‌های مشترک است، پیگیری شود.

به گزارش برق نیوز، وزیر نیرو با اشاره به برگزاری اجلاس ششم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین ایران و افغانستان در آینده نزدیک، گفت: مسایل مربوط به راه‌اندازی راه‌آهن هرات- خواف، همکاری‌های گمرکی، بازارچه‌های مرزی و مسایل مربوط به انرژی در این اجلاس بررسی خواهد شد.

«رضااردکانیان»  افزود: مسوولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان در هفته‌های اخیر به پیشنهاد وزارت امور خارجه و تصویب هیات وزیران به وزارت نیرو محول شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس فعالیت‌هایی آغاز شده که از جمله آن برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی برق و مخابرات بود که با حضور بیش از ۷۰ شرکت ایرانی در کابل برگزار شد و استقبال خوبی هم از آن شد.

اردکانیان گفت: اجلاس ششم کمیسیون مشترک هم به زودی در کابل برگزار می‌شود و تلاش خواهد شد در آن زمینه‌های مختلف همکاری را هم در بخش برق و انرژی و هم انرژی تجدیدپذیر به واسطه تونل مشترک باد که بین ایران و افغانستان وجود دارد و مستلزم سرمایه گذاری‌های مشترک است، پیگیری شود.

وزیر نیرو ادامه داد: همچنین در این اجلاس مسایل مربوط به برقراری راه آهن هرات- خواف و بحث‌های مربوط به همکاری‌های گمرکی، موضوع بازارچه‌های مرزی و نیز زنجیره اتفاقات خوب اقتصادی بین ایران و افغانستان پیگیری خواهد شد.

وی افزود: تلاش خواهد شد در این اجلاس بتوان به نقطه توافق نهایی دست یافته تا کار‌های اجرایی سرعت گیرد.

اردکانیان گفت: موضوع سنکرون سازی شبکه برق ایران و افغانستان نیز از بحث‌هایی است که می‌توان در باره آن در این اجلاس به گفتگو پرداخت.

 افغانستان و ایران در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با یکدیگر رابطه نزدیک و دوستانه‌ای دارند و دولت ایران طی ۱۹سال گذشته در عرصه‌های مختلف با دولت افغانستان همکاری کرده است که از مهمترین آن‌ها پروژه راه آهن هرات- خواف است.

مقام‌های افغانستان اعلام کرده اند که دو کشور ایران و افغانستان، طی ماه آینده راه آهن هرات- خواف را افتتاح خواهند کرد و با آغاز بکار این خط آهن، تحول بزرگ تجارتی بین دو کشور رخ خواهد داد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار