کد خبر: ۴۳۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹
 مدیر توزیع برق شهرستان سنندج گفت: سرقت سیم و تجهیزات برق و سرقت انرژی الکتریکی و استفاده از برق غیر مجاز یکی از چالش‌های اصلی این مدیریت است.

به گزارش برق نیوز، محمد سعید سلطانی ، با اشاره به اینکه سرقت تجهیزات و سیم‌های برق طی شش ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: در شش ماهه اول سال گذشته آمار سرقت سیم‌ها به میزان چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم و به تعداد ۲۲۴ فقره بوده که این رقم در مدت مشابه در سال جاری به میزان ۵ هزار و ۳۸۶ کیلوگرم در قالب ۳۵۰ فقره با رشد ۱۹.۶۸ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: جمع ارزش ریالی سرقت انجام شده درسال جاری ۸۰۸ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج، با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای کاهش سرقت ها، بیان کرد: استفاده ازکابل‌های خودنگهدار در احداث شبکه‌های جدید و تعویض شبکه‌های سیمی قبلی و تبدیل آن‌ها به کابل خود نگهدار و همچنین استفاده از بست‌های ضد سرقت شبکه فشار ضعیف و پست‌های هوایی، استفاده از اسپیسر در شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط و ایمن سازی درب پست‌ها و شالتر‌ها از جمله این اقدامات بوده است.

سلطانی با بیان اینکه متاسفانه در بعضی از مناطق این شهرستان شاهد افزایش حجم سرقت تجهیزات شبکه برق هستیم، تصریح کرد: در صورت عدم انجام اقدامات پیشگیرانه درصد افزایش سرقت به مراتب از مقادیر اعلامی بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد گشت مشترک با نیرو‌های انتظامی و تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار، استفاده از اسپیسر در شبکه‌های فشار ضعیف با هدف به حداقل رساندن سرقت‌ها در طی شش ماهه اخیر در سطح این شهرستان صورت گرفته است.

مدیر توزیع برق شهرستان سنندج در پایان سخنان خود یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد نا ایمن، سرقت سیم و تجهیزات شبکه، انشعابات غیرمجاز و دستکاری لوازم اندازه گیری و سایر موارد در حوزه برق با شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات تماس بگیرند و درخواست خود را مطرح کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
بررسی کنید احتمال دارد از داخل باشد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار