کد خبر: ۴۳۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳:۰۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹
موتور برق ها از انواع تولید کنندگان برق در مقیاس های کوچک هستند که به صورت دیزلی، بنزینی و گاز سوز تولیدمی شوند و قابل بهره برداری هستند. موتور برق های بنزینی آلودگی صوتی کمتری دارند و نسبتا اندازه کمتری نسبت به انواع دیزلی دارند که باعث ارجحیت این نوع موتور برق ها به موتور برق های دیزلی برای مصارف خلنگی شده است.

سرویس اخبار تخصصی برق نیوز: موتور برق‌ها از انواع تولید کننده‌های برق هستند که با استفاده از نیروی مکانیکی با هر سوخت یا منبع انرژی برق را توسط تولید می‌کنند. این فرایند طولانی با سرعت بالا در موتور برق انجام می‌گیرد. این دستگاه یک پکیج کامل از چندین بخش است که هر کدام به چند قسمت تقسیم میشوند که شامل بخش‌های زیر است:

  • موتور
  • ژنراتور
  • شاسی
  • اگزوز
  • بورد دیجیتال
  • تابلو امرجنسی
  • استارت
  • باتری
  • خروجی جریان برق
  • و ...

موتور برق‌های بنزینی

انواع موتور برق از نظر سوخت مصرفی
موتور برق‌ها را می‌توان بر اساس نوع سوخت مصرفی دسته بندی کرد. موتور برق‌هایی که در زیر معرفی شده است، نیروی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل می‌کنند .

  • بنزینی
  • دیزلی
  • گاز شهری
  • گاز مایع

موتور‌های برق بنزینی می‌توانند برای برآورده ساختن نیاز و الزامات هرگونه ماشین قدرتمندی مانند اتومبیل‌های مسافری، کامیون‌های کوچک و اتوبوس، هواپیما‌های عمومی، واحد‌های کوچک دریایی، سیستم‌های پمپاژ متوسط، ماشین آلات و ابزار‌های برقی مورد استفاده قرار گیرد. همان طور که گفتیم، موتور برق بنزینی، یکی از انواع ژنراتور‌ها و البته بهترین آن‌ها می‌باشند. از این موتور برق می‌توان برای طولانی مدت و به طور مداوم استفاده کرد و به دلیل استحکام بالا، گزینه‌ی مناسبی است. البته از آن جایی که سوخت این موتور برق، بنزین است، حین تولید انرژی، دی اکسید کربن بسیاری تولید می‌کند، لذا این دستگاه مناسب استفاده در فضای آزاد می‌باشد و نمی‌تواند در فضای بسته از آن استفاده نمود، چرا که سبب خفگی و مسمومیت می‌شود.

موتور برق‌های بنزینی
تمایز موتور برق‌ها با سایر انواع موتور‌های برقی به شرح زیر است:

سوخت رسانی
نحوه‌ی سوخت رسانی، حرارت، صدا، سرویس و‌تعمیر، ساعت کار، بازدهی و‌حجم انواع موتور‌ها را باهم متمایز خواهد کرد.
سوخت موتور برق دیزلی و‌بنزینی همانطور که از اسمشان پیداست گازوییل و‌بنزین است. موتور برق دیزلی سوخت کمتری نسبت به موتور برق بنزینی مصرف میکند
صدای موتور برق
صدای موتور برق دیزلی بیشتر از نمونه بنزینی است اگر شما یک موتور برق ۷ کیلو‌وات بنزینی را در نظر بگیرید حدود ۷۶ Db صدا دارد، اما یک موتور برق دیزلی حدود ۹۸ Db صدا تولید می‌کند.

نکات استفاده و نگهداری موتور برق
موتور برق بنزینی نسبتا اصطکاک زیادی دارد، چون هم از بنزین استفاده میکند و هم دور بسیار بالایی دارد و به ازای هر ۱۸۰۰ تا ۶۰۰۰ ساعت نیاز به تعمیر اساسی دارند.

حجم موتور برق بنزینی
موتور برق دیزلی حدود ۲۰‎٪ بزرگتر و‌سنگین‌تر از هم توان بنزینی خود است.
موتور بنزینی برای مصارف خانگی به دلایل ذکر شده و آلایندگی کمتر مناسب است. موتور برق دیزلی بیشتر جنبه صنعتی دارد و مناسب برای دستگاه‌های صنعتی است.


انواع موتور برق بنزینی موجود در بازار ایران
موتور برق بنزینی موجود در ایران به ۲ دسته خانگی و صنعتی و در رنج توان ۱ تا ۱۰ کیلو وات تقسیم می‌شوند یک موتور برق بنرینی خانگی ۳ تا ۵ ساعت کار میکند و مدل صنعتی تا ۱۰ ساعت هم می‌تواند کار کند بدون آنکه موتور آسیب ببیند یا طول عمر آن بدلیل حرارت بالا کاهش یابد. توان‌های ۱ تا ۳ کیلو وات اکثرا برای مصارف کشاورزی باغ و ویلا است مانند پمپ آب، روشنایی و کولرهاست که برند‌های خوبی مثل هوادسان گرین پاور و هوندا از تولید کنندگان موتور برق‌های بنزینی هستند.
راه اندازی موتور برق‌ها
موتور برق‌های بنزینی اکثرا به سه روش هندلی، استارتی یا باطری دار و اتوماتیک روشن میشوند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار