کد خبر: ۴۳۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹
یکی از بارزترین مصادیق تعارض منافعِ اشتغال بیرونی در وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه و وابسته، سهامداری کارکنان در شرکت‌های سرمایه‌گذاری کارکنان است. این شرکت‌ها کاملا خصوصی بوده و در حیطه تخصصی شغل دولتی کارکنان فعالیت دارند.
تعارض منافع اشتغال بیرونی در وزارت نیرو
 
به گزارش برق نیوز، یکی از بارزترین مصادیق تعارض منافعِ اشتغال بیرونی در وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه و وابسته، سهامداری کارکنان در شرکت‌های سرمایه‌گذاری کارکنان است. این شرکت‌ها کاملا خصوصی بوده و در حیطه تخصصی شغل دولتی کارکنان فعالیت دارند.
 
بر این اساس، مدیران و کارکنان دولتی برای منافع شخصی‌شان قرارداد‌های دولتی را به شرکت سرمایه‌گذاری خود سوق می‌دهند. در اینجا است که در بستر تعارض منافع سهامداری، شرایط انحصاری رانت اطلاعاتی و رانت روابطی ایجاد می‌شود و این شرکت‌های سرمایه‌گذاری کارکنان در مناقصه‌های دولتی برنده می‌شوند و نهایتا رقابت سالم بین شرکت‌های خصوصی را از بین می‌برند.
 
از سوی دیگر با نفوذ و اختیاراتی که کارکنان و مدیران دارند می‌توانند سیاست‌های سازمان دولتی را به نفع شرکت‌های سرمایه‌گذاری خودشان تغییر دهد.
 
منبع: مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
1
احسنت !
این شد یک نقد مختصر، مفید و سازنده.
این رسالت یک رسانه موثر و وزینه، نه اینکه مرتبا مطالبی که هدفش کوبیدن برخی افراد و بعضاً برخواسته از مشکلات فردی و رقابتهای اداری افراد با هم هست، منعکس بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری حرام دانستن اهانت و توهین به مقامات امید می رود برق نیوز در درج کامنتهای حاوی مطالب توهین آمیز حتی بصورت نقطه چین خودداری کند زیرا همین اثرات نقطه چین کردن اتهامات و توهین ها از اصل توهین هم بیشتر است اگر رسالت برق نیوز نقد و انتقاد از عملکرد مدیران است درج کامنتهای توهین آمیز چیست بدبخت کسی است که برای پستی منصوب می شود عده ای آنرا فردی بی سواد اعلام می کنند عده دیگری آن را نوچه و دست نشانده یک فرد دیگری معرفی می کنند گروه دیگری می گویند با لابی نمایندگان و سایر صاحب منصبان به این پست منصوب شده است دسته دیگری بدبخت کار خودش را شروع نکرده اعلام می کنند فاتحه سازمان خوانده شده است قوم دیگری برای دار دسته مدیر قبلی شاخ و شانه می کشند بابا آن مقام دولتی بدون در نظر گرفتن سایر شرایط دارای شخصیت و ابرو می باشد حتی در کامنت ها اتهام رابطه غیر اخلاقی داده شده است انشا الله برق نیوز با سرلوحه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری در رفتار رسانه ای خود تجدید نظر کند من هم به نوبه ای خودم از این مقاله بهره بردم
کارمند توزیع
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز جان، شاکی فکر کنم خود ایشان بوده است. کاش میشد ایشان و دوستانشان را هم به صورت بسیار وزین و با رائفت مورد عنایت قرارداد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
1
برق نیوز بدون این مافیا ها اصلا کار انجام نمیشه اینایی که تو ادارات هستند که اصلا انگیزه کار کردن ندارند حقوق مفت می گیرند و در اداراتشون به خاطر کرونا به روی مردم بسته هست همین مافیاها هستند که کار ها رو رواج می دن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
برق نیوز تا حالا کار اجرایی کرده ای!!!!
مهدی سورانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
1
1
احسنت... نمونه بارزش همین شرکت های مادر تخصصی برق حرارتی هستن که دقیقا تمام کارمندان و مدیران بازنشسته شرکت های برق منطقه ای و شرکت های توزیع و کارمندان بازنشسته نیروگاه ها هستن که بدون هیچ دلیل موجهی و بدون کوچکترین توجیه فنی و اقتصادی اومدن دارن خونه ما کارگرایه شاغل در نیروگاه ها رو میمکن...بخدا قسم ما داریم حقوق ۳ سال قبل رو میگیریم و به عناوین مختلف از حقوق و مزایامون کم کردن و از اول سال تا الان حقوقمون رو نصف و نیمه و با تاخیر ۱۰ روزه میدن...
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
1
احسنت به برق نیوز
مردیم از بس شرکت عوض کردیم
پس که تکلیف شرکتی های مشخص میشه .
شرکتی ها ۱/۳ پیمانی ها و۱/۵رسمی ها تو شرکت های برق حقوق میگیرند .ولی ۸۰٪فعالیتها توسط کارکنان فنی یا غیر فنی شرکتی انجام میشه.
قانون خصولتی واقعا‌داره ضلم میکنه.کو عدالت؟
شرکتی ها رفاهیات میگیرند ۲۲.۵ ٪رسمی ها میگیرند ۴۵٪ کجای قانون روی عدالته .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
3
اغلب مدیرعاملان شرکت های توزیع و مدیران بالادست وزارت نیرو، یا در حال حاضر شرکت خصوصی دارند یا در حال تاسیس آن هستند و معمولا این شرکت ها به نام یکی از نزدیکانشان ثبت می شود و وظیفه مدیرعاملان هم سوق(تولید) قرارداد ها به سمت این شرکت ها هست. نمونه بزرگ این سبک کارها، همین اپلیکیشن موبایل برق من هست که شرکت طراح آن توسط مدیران سابق وزارت نیرو اداره می شود و با زور رانت و رشوه، پروژه را سمت خود برده و نتیجه آن هم یک نرم افزار سطح پایین و کم کیفیت هست.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار