کد خبر: ۴۳۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳:۳۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹
تامین برق ماینر‌ها به یک دغدغه اصلی هم برای سرمایه گذاران ماینینگ و هم شبکه برق تبدیل شده است با توجه به اینکه ماینر‌ها مصرف برق بالای دارند برای کاهش هزینه‌های برق و کاهش ظرفیت مصرفی راه حل‌های متعددی ارائه شده است که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: تامین برق ماینر‌ها به یک دغدغه اصلی هم برای سرمایه گذاران ماینینگ و هم شبکه برق تبدیل شده است از طرفی دولت در حال بررسی برای افزایش تعرفه برق مصرفی برای مایتنر‌ها است که این موجب افزایش نگرانی سرمایه گذاران ماینینگ برای افزایش هزینه‌های تامین برق شده است. یک ماینر معمولی به صورت ماهیانه مصرفی به اندازه ۷۵۰ کیلووات دارد که مشخصا برای یک وسیله الکتریکی مصرف بالایی است. این در حالی است که برای استخراج بیت کوین بیشتر چندین دستگاه ماینر باهم استفاده می‌شود.

روش‌های کاهش هزینه مصرف برق ماینر
برای کاهش هزینه‌های ماینینگ می‌توان از اقدامات زیر بهره جست:

استفاده از برق تولید پراکنده

استفاده از منابع تولید پراکنده راه حل مناسبی برای تامین برق ماینر با قیمت مناسب به حساب می‌آیند از طرفی دستگاه‌های ماینینگ به صورت ۲۴ ساعته ودر تمام ایام هفته باید روشن باشند بنابراین استفاده از مولد‌های مقیاس کوچک گازی برای تامین و تولید برق واحد‌ها بسیار گزینه مناسبی به حساب می‌آیند.

بارگذاری متعادل روی سه فاز

برق فارم‌های ماینینگ به صورت سه فاز تامین می‌شود که با بارگذاری متعادل روی هر سه فاز میزان مصرف در حد استاندارد قرار می‌گیرد و نیازی به پرداخت جریمه‌های مربوط به بارگذاری نامتعادل و اضافی نخواهد بود.

خازن گذاری

در صورتی طولانی بودن کابل تامین برق باید برای آزاد کردن ظرفیت خط در خطوط فشار ضعیف و پست‌های ۲۰ کیلوولت و جبران سازی توان راکتیو از خازن گذاری استفاده کرد. خازن گذاری برای کنترل سطح ولتاژ و اجتناب از خسارت‌های احتمالی مفید خواهد بود.

تهویه مناسب

سیستم خنک کاری دستگاه‌ها وتهویه مناسب باعث عملکرد حداکثری خواهد شد و افزایش بهره وری فارم  را بدنبال خواه داشت.

کابل کشی مناسب

استفاده از کابل مناسب برای اجتناب از تلفات حرارتی مفید خواهد بود و احتمال خطرات ناشی از داغ کردن کابل‌ها و آتش سوزی را کاهش می‌دهد.

بازرسی و تعمیر دوره‌ای

با اورهال دوره‌ای دستگاه‌ها و از بین بردن گرد و خاک از روی سیستم مصرف برق سیستم خنک کاری کاهش پیدا می‌کند.

روش‌های کاهش هزینه مصرف برق ماینر

اجتناب ازاورکلاک (افزایش قدرت خارج از راندمان قطعات)

اورکلاک کردن دمای دستگاه را افزایش می‌دهد و باعث افزایش مصرف برق دستگاه خواهد شد که استهلاک بیشتر را به دنبال دارد و به تغذیه آسیب وارد می‌کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار