کد خبر: ۴۳۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳:۳۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹
موتور برق دستگاهی برا تامین بی وقفه برق برای تجهیزات الکتریکی و حساس می‌باشد که در ظرفیت‌های کوچک قابل استفاده است. وجه تمایز موتور برق‌ها علاوه بر ظرفیت موتور و شرکت تولید کننده نوع سوخت موتور برای به کار انداختن محرک است. موتور برق‌های دیزلی با استفاده از احتراق به تولید برق می‌پردازد.

سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: موتور دستگاهی برای تبدیل نیروی مکانیکی به برق است. از موتور برق‌ها برای دسترسی به برق دائمی و قابل اطمینان استفاده می‌شود به طور کلی در صورت عدم دسترسی به برق شهری و یا در صورت ضعیف بودن جریان برق از موتور برق استفاده می‌شود در منازل و مصارف خانگی از موتور برق‌ها به عنوان پشتیبان برای تامین برق ضروری ساختمان در صورت هرگونه قطعی استفاده می‌شود.
موتور برق به صورت تکفاز و سه فاز ساخت و تولید می‌گردد؛ و به دلیل کاربرد در صنایع مختلف دارای سایز و ساختار‌های مختلفی می‌باشند. اغلب موتور برق‌های بیش‌تر از ده کیلو وات به صورت سه فاز طراحی و ساخته می‌شوند.

قیمت موتور برق گازوئیلی

برای تعیین موتور برق تناسب با نیاز موارد زیر باید مد نظر قرار گیرد:

  • نوع کاربرد
  • تعداد ساعات زیر بار
  • نوع سوخت
  • قیمت

اما در حالت کلی موتور برق‌ها بر اساس نوع سوخت به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • گاز
  • بنزین
  • دیزلی
  • دوگانه سوز

موتور برق گازوئیلی
موتور برق دیزلی یا موتور برق گازوئیلی از انواع ژنراتور‌های تولید برق است. این نوع موتور برق از سوخت دیزلی مانند گازوئیل استفاده می‌کند تا عمل تولید برق را انجام دهد. موتور دیزلی مانند موتور موجود در خودرو‌های سنگین با فشرده سازی هوا در سیلندر‌ها کار می‌کنند و عمل احتراق را انجام می‌دهد. دیزل ژنراتور متشکل از یک موتور دیزلی و یک آلترناتور است برخلاف موتور برق‌های بنزینی و گازی بدون سیستم جرقه و شمع عمل می کند و سیستم احتراق آن به صورت تراکمی می‌باشد؛ دیزل ژنراتور‌ها دارای انواع تجهیزات فرعی از قبیل شاسی، تانک سوخت، اطاقک پوشاننده جهت محافظت و کاهش صدا، سیستم‌های کنترل و حفاظت، قطع‌کننده‌های اضطراری مدار، سیستم پیش گرم کن روغن و آب موتور، سیستم استارت اتومات و ... است.

جدول قیمت موتور برق های دیزلی در آبان ماه ۱۳۹۹ با دلار ۲۵ هزار تومانی به صورت زیر است: 

قیمت موتور برق گازوئیلی

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
0
0
درود.کاش مرحمت میکردید استفاده از یک ژنراتور کوچک جهت تولید برق با انرژی باد را نشان میدادید .خیلیها خواهان این هستن که بدونند آیا میشود با انرژی باد و چرخش ژنراتور مناسب با انرژی باد ممکن است برای یک خانه باغ در مزرعه؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا.
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
0
0
درود.کاش مرحمت میکردید استفاده از یک ژنراتور کوچک جهت تولید برق با انرژی باد را نشان میدادید .خیلیها خواهان این هستن که بدونند آیا میشود با انرژی باد و چرخش ژنراتور مناسب با انرژی باد ممکن است برای یک خانه باغ در مزرعه؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار