کد خبر: ۴۳۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹
منابع امنیتی رژیم صهیونیستی به یکی از شبکه‌های تلویزیونی این رژیم خبر دادند که در ارتباط قطعی گسترده برق، احتمال حمله سایبری دور از ذهن نیست.
به گزارش برق نیوز، در پی اعلام بامدادی منابع خبری مبنی بر قطعی گسترده برق در قدس اشغالی، تل‌آویو، اشدود، اور عکیفا، حیفا، نتانیا، رحوفوت و برخی از شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه، منابع امنیتی صهیونیست در گفت‌و‌گو با کانال دوازده تلویزیون این رژیم و روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» توضیحاتی در این خصوص ارائه کردند که با گزارش شرکت برق رژیم صهیونیستی در تعارض بود.

 منابع امنیتی خبر دادند که سه نیروگاه تولید برق یکی پس از دیگری از کار افتادند بطوریکه یک سوم ساکنان فلسطین اشغالی نیمه شب را بدون برق سپری کردند.

این منابع در ادامه گفتند:‌ «نیمه شب، فشار رادیال (در شبکه برق) و نه هیچ فشاری در هیچ یک از نیروگاه‌های تولید برق وجود نداشت از این رو احتمال بسیار زیادی در خصوص صحبت از حمله سایبری وجود دارد».

بر اساس این گزارش، وزارت انرژی رژیم صهیونیستی نیز در حال تحقیق در خصوص این حادثه است.

با این حال، شرکت برق رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که به علت یک «اتفاق گذرا» در شبکه ارتباطی با جنوب نیروگاه تولید برق در «بئیر طوفیا» از کار افتاد به این ترتیب در پی چند واکنش، واحدهای تولید برق در نیروگاه‌های «دالیا» و «گزر» از کار افتادند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت‌ هم خبر داد، با آنکه شرکت برق اسرائیل شامگاه روز گذشته مدعی شده که شبکه برق در عرض پانزده دقیقه به حالت ثبات بازخواهد گشت؛ اما بسیاری از ساکنان گزارش دادند که در قدس، اشدود، رمت‌گن، لیشون لتسیونن هرتسیلیا، دلیات الکرمل، هود هشاورن، اور یهودا، شوهام و در بسیاری از مناطق دیگر، برق به‌صورت مستمر قطع می‌شد.

این درحالی است که همزمان با گزارش قطعی برق، پایگاه الکترونیکی شرکت برق و خط تلفن این شرکت از کار افتادند.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار