کد خبر: ۴۳۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳:۲۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹
کلید‌های مینیاتوری برای محافظت در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار در مسر جریان قرار می‌گیرند و در صورت عبور جریان بیشتر ارتباط مدار را قطع می‌کنند. تیپ عملکرد کلید، تعداد فاز و برند تولیدکننده قیمت کلید مینیاتوری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: کلید مینیاتوری یا فیوز از جمله انواع کلید‌های محافظتی است که نسبت به عبور جریان بیش از اندازه حساس است و مصرف کننده را در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار محافظت می‌کند.
تشخیص جریان اضافه از طریق دو قطعه فلز نیمه هادی صورت می‌پذیرد، هرچه جریان بیشتری از طریق مصرف کننده کشیده شود فلز گرم‌تر شده و در نتیجه خم می‌شود و ارتباط مدار قطع می‌گردد. همچنین جریان اتصال کوتاه از طریق یک سیم پیچ با تعداد دور کم و قطر زیاد تشخیص داده می‌شود رنج جریانی کلید‌های مینیاتوری از ۲ الی ۶۳ آمپر می‌باشد و بصورت تک پل، دوپل، سه پل، و چهار پل موجود هستند.
جدول قیمت کلید مینیاتوری ۱۶ آمپری
 
فیوز‌های مینیاتوری از نظر کاربرد به چند دسته تقسیم میشوند:
تیپ B: برای این تیپ حساسیت مناسبی برای کاربرد‌های خانگی و روشنایی دارد. این کلید‌ها در جریان اضافه بار بین ۳ تا ۵ برابر جریان نامی در زمان مشخص، مدار را قطع می‌کنند. این کلید به فیوز مینیاتوری تندکار نیز معروف است.
تیپ C: این تیپ زمان قطع طولانیتری نسبت به نوع B دارد، ولی جریان اضافه بار آن همانند نوع C بین ۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی میباشد و با این زمان قطع بیشتر جهت کاربرد‌های صنعتی مناسب میباشد. این کلید به فیوز مینیاتوری کندکار نیز معروف است.

جدول قیمت انواع کلید‌های مینیاتوری ۱۶ آمپری در آبان ماه ۱۳۹۹ با دلار ۲۵ هزار تومانی به صورت زیر دسته بندی شده است:
 
جدول قیمت کلید مینیاتوری ۱۶ آمپری
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار