کد خبر: ۴۳۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۶ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹
با توجه افزایش تقاضای انرژی های پاک، همراه با نگرانی های فزاینده نسبت به تغییرات آب و هوایی به دلیل افزایش انتشار گازهای گلخانه ای، پیش بینی می شود که بازار انرژی بادی تا سال ۲۰۲۶ از ۱۶۰ میلیارد دلار فراتر رفته و بیش از هشت درصد رشد کند.

ه گزارش برق نیوز، افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت های تجاری مطابق با تلاش های روزافزون برای توسعه ساختمان های سبز، بازار انرژی باد را پیش می برد.

علاوه بر این، تلاش های نظارتی برای کاهش اتکا به سوخت های فسیلی به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و بهبود بهره وری انرژی، مکمل تصویب یک منبع تجدیدپذیر انرژی است.

در حقیقت، اقدامات حمایتی متعددی که به نفع سیستم های کارآمد انرژی همراه با انتقال از منابع فسیلی به منابع انرژی پاک است، بر آمار این صنعت تأثیر مثبت می گذارد.

بر اساس گزارش بیزنس وایر، پیش بینی ها نشان می دهد که تقاضای جهانی بازار انرژی بادی تا سال ۲۰۲۷ به ۸۸.۱ گیگاوات برسد و به میزان ۵.۲ درصد نرخ رشد سالانه مرکب رشد کند.

گلوبال مارکت اینسایت اینک نیز گزارش می دهد که بازار جهانی انرژی بادی در سال ۲۰۱۹ که برابر ۹۳ میلیارد دلار به ثبت رسیده بود، قرار است تا سال ۲۰۲۶ با ثبت ۸.۴ درصد نرخ رشد سالانه مرکب تا ۲۰۲۶ از ۱۶۰ میلیارد دلار فراتر رود.

همچنین، پی آر نیوز وایر نیز در گزارشی دیگر چشم انداز بازار انرژی باد را در طی سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ بررسی کرد که تا ۵ سال آینده این بازار به میزان ۷.۹ درصد نرخ رشد سالانه مرکب افزایش خواهد یافت.

«نرخ رشد سالانه مرکب» (CAGR)، میانگین نرخ رشد سالانه یک سرمایه‌گذاری است که در دوره‌ای طولانی‌تر از یک سال انجام می‌پذیرد.

پی آر نیوز وایر در ادامه افزود: از مهمترین عوامل موثر در این رشد را می توان به سیاست های مطلوب دولت ها، افزایش سرمایه گذاری در پروژه های انرژی بادی و کاهش هزینه های انرژی باد اشاره کرد که منجر به پذیرش بیشتر انرژی باد شده و در نتیجه به تقاضای انرژی باد کمک می کند.

نیروی باد در خشکی به عنوان یکی از باارزش ترین منابع انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان ظاهر شد و با این حال، پیش بینی می شود که با توجه به افزایش سرمایه گذاری در زیر ساخت های فراساحلی همراه با افزایش تقاضای انرژی در مناطق ساحلی، تأسیسات انرژی بادی در نقاط مختلف دریایی رشد کنند و انتظار می رود که در آینده نزدیک سریعترین رشد را داشته باشد زیرا توربین های ساحلی به عنوان یک منبع انرژی تجدید پذیر با ارزش در سراسر جهان ظاهر شده اند.

علاوه بر آن، سیاست های نظارتی مطلوب برای انرژی پایدار به همراه تأمین مداوم باد از جمله موارد برجسته تقویت رشد بازار انرژی باد در نقاط مختلف دریایی است.

در سال ۲۰۱۸، ظرفیت نصب شده در بخش دریایی ۲۶ درصد افزایش را در مقایسه با ظرفیت نصب شده تجمعی نسبت به سال قبل نشان می دهد که اروپا تا پایان سال ۲۰۱۸ بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت نصب شده انباشته باد در دریا را به خود اختصاص داده است.

در این میان، بازارهای در حال ظهور در آفریقا و آمریکای جنوبی فرصتی مناسب برای تجارت بادی فراهم می کنند، زیرا کشورهایی از جمله برزیل، آفریقای جنوبی و شیلی در آستانه توسعه قرار دارند و تقاضای بیشتری برای برق وجود دارد که انتظار می رود در سالهای آینده فرصتهای بازار را برای توسعه انرژی باد فراهم کند.

علاوه بر این، پتانسیل عظیم انرژی باد، همراه با کاهش هزینه های مشابه، احتمالاً فرصتهای گسترده تجاری را در آینده نزدیک به بازار ارائه می دهد. آمریکای شمالی با رشد شدید در ایالات متحده یکی از بالغ ترین و رقابتی ترین مناطق در بازار نیروی باد است.

از آن جایی که بازارها به دلیل افزایش تقاضا برای دسترسی به انرژی پاک و مقرون به صرفه در حال هدایت شدن است، دولت ها در کشورهای مختلف از استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی، برق آبی، انرژی باد و زیست توده حمایت کرده اند.

نهادهای نظارتی بر کاهش ردپای کربن و کاهش اعتماد به منابع انرژی متداول تأکید دارند که به نوبه خود تولید انرژی با استفاده از توربین های بادی را ارتقا می بخشد.

هدایت بازارها به سوی انرژی بادی؛ افزایش تقاضا برای انرژی پاک و مقرون به صرفه

بیزنس وایر نوشت: پیش بینی می شود که افزایش نیاز به این نوع انرژی در کشورهایی مانند هند، چین، انگلیس و برزیل به دلیل صنعتی شدن سریع تأثیر مثبتی در بازار داشته باشد و انرژی باد در بخشهای مختلف از جمله بخش های تجاری و مسکونی کاربرد گسترده ای پیدا می کند.

با توجه به ظهور بیشتر توربین های ساحلی در سراسر جهان، پیش بینی شده است که ظرفیت انباشته نصب شده توربین در ساحل در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با ظرفیت سال ۲۰۱۸، به میزان ۱۰.۰ درصد افزایش داشته در حالی که بخش توربین های دریایی نیز در بازار رونق یافته است.

در سال ۲۰۱۸، ظرفیت نصب شده انرژی باد در بخش دریایی ۲۶ درصد افزایش را نسبت به ظرفیت نصب شده تجمعی را نسبت به سال قبل آن نشان می دهد که اروپا تا پایان سال ۲۰۱۸، بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت نصب شده انباشته باد در دریا را به خود اختصاص داده است.

بازار توربین های بادی دریایی تحت سلطه انگلستان، آلمان و چین است. انگلیس تقریباً نیمی از ظرفیت ناخالص اروپا را در سال ۲۰۱۸ نشان داد و پس از آنکه وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی (BEIS) از حمایت سیاسی بلند مدت از صنعت انرژی باد دریایی این کشور خبر داد، صنعت باد فراساحلی در کشور دو برابر شد.

اگرچه مرکز تمرکز موفقیت چشمگیر بخش دریایی در اروپا در گذشته بوده است، اما صنعت دریایی چین بالاخره شتاب بیشتری گرفت. در سال ۲۰۱۷، این کشور به میزان ۱،۱۶۲ مگاوات ظرفیت جدید نیروی باد را نصب کرده بود که در ۱۸ مزرعه بادی دریایی پخش شده بود و ۹ مورد از آنها (۹۶۸ مگاوات) در استان جیانگ سو بود که همچنان مرکز اصلی توسعه باد دریایی است.

هند نیز همچنین بر تحولات دریایی متمرکز است. در آوریل ۲۰۱۸، هند علاقه مندی خود را برای اولین پروژه انرژی باد دریایی در کشور نشان داد که در خلیج خمبات، در سواحل ایالت گجرات راه اندازی شده است.

علاوه بر آن، مناطقی مانند آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آفریقا یک فرصت تجاری قوی برای بازار فراهم می کنند و انتظار می رود که همانطور که گفته شد کشورهایی مانند برزیل و شیلی از امریکا و افریقای جنوبی نقشی حیاتی در توسعه بازار در این مناطق داشته باشند.

آمریکای شمالی نیز بالاترین و رقابتی ترین منطقه در بازار انرژی باد است. در سال ۲۰۱۸، منطقه آمریکا به میزان ۱۱.۹ گیگاوات ظرفیت نیروگاه بادی به رهبری ایالات متحده، برزیل و مکزیک را افزایش داد.

در سال ۲۰۱۸، مکزیک حدود یک گیگاوات ظرفیت توربین بادی جدید نصب کرد که یکی از بالاترین ظرفیت های اضافی در کشور است. پس از نصب، ظرفیت نصب شده انرژی باد در مکزیک ۴.۹ گیگاوات بود.

پس از اصلاحات انرژی در سال ۲۰۱۴ ، که عمدتاً بر آزادسازی بازار برق متمرکز است، چشم انداز منابع تجدیدپذیر انرژی به طور قابل توجهی بهبود یافت. به علاوه، این کشور برای تولید ۳۵ درصد از ظرفیت انرژی خود از طریق انرژی های تجدید پذیر تا بیش از چهار سال آینده برنامه ریزی کرده است.

تقاضا برای تولید برق از منبع انرژی سبز و پاک در حال افزایش است، که به احتمال زیاد بازار را در سالهای آینده بیشتر تحریک خواهد کرد. از سالیان گذشته در کشورهایی مانند آلمان تقریبا نیمی از برق تولیدی از منابع تجدید پذیر انرژی و از منبع انرژی بادی تولید شده است.

علاوه بر این، انتظار می رود پتانسیل عظیم انرژی باد، همراه با کاهش مداوم هزینه نصب این انرژی، فرصت های گسترده تجاری را در سال های آینده به بازارها ارائه خواهد داد که بخش برنامه های کاربردی بیشترین سهم را در بازار در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است.

کاهش موانع نصب برای محصولات با مقیاس سودمند و هزینه کم نصب از عوامل رشد بخش است که چنین پروژه هایی در مزارع بزرگ نصب می شوند که به سیستم انتقال کشور متصل هستند.

از آن جایی که دولت های مختلف از سالهای گذشته بر کاهش اثر کربن متمرکز شده اند، انتظار می رود تولید انرژی های تجدید پذیر و در نتیجه رشد این بازار افزایش یابد، نیروی باد خشکی ۹۲.۱ درصد سهم بازار را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است.

پیش بینی شده است که آسیا و اقیانوسیه در طول دوره پیش بینی یعنی تا هفت سال آینده به طرز قابل توجهی رشد کند و انتظار می رود چین بیشترین سهم بازار در منطقه را به خود اختصاص دهد.

بر اساس گزارش پی آمریکای شمالی نیز احتمالاً طی دوره پیش بینی شده دارای رشد متوسطی خواهد بود، در حالی که انرژی باد ۷.۳ درصد از کل تولید برق در ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ را تشکیل داده است.

این گزارش در حالی مطرح شده که طبق شورای جهانی انرژی باد (GWEC)، انتظار می رود که منطقه آمریکایی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ توسعه قابل توجهی داشته باشد.
 
منبع: بازار
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار