کد خبر: ۴۳۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳:۰۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹
کلید مینیاتوری وسیله‌ای برای حفاظت مدار‌های الکتریکی در برابر جریان اضافه بار یا جریان اتصال کوتاه است و برای جلوگیری از آسیب دیدن مدار در صورت وجود جریانی بیش از جریان نامی استفاده می‌شود. کلید مینیاتوری اشنایدر با کاربرد روشنایی و موتوری و در رنج جریان ۲ تا ۶۳ آمپر عرضه می‌شود.
سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: کلید مینیاتوری یا فیوز (MCB) تجهیزات الکتریکی خانگی و صنعتی را در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار (عبور جریان غیر مجاز) محافظت می‌کند. تشخیص جریان اضافه به عهده یک فلز (بیمتال) می‌باشد که در صورت عبور جریان بیش از جریان نامی گرم شده و بر اثر خم شدن باعث عمل فیوز مینیاتوری شده و مدار را قطع می‌کند. جریان اتصال کوتاه بوسیله سیم پیچ که دارای تعداد دور کم و قطر زیاد میباشد بصورت مغناطیسی تشخیص داده شده و فیوز مینیاتوری عمل می‌کند.
فیوز مینیاتوری عموما به دو دسته کلی زیر دسته بندی می‌شود:
B (روشنایی) :
کلید مینیاتوری نوع B در مصارف خانگی و روشنایی کاربرد دارند. این کلید‌ها در جریان اضافه بار بین ۳ تا ۵ برابر جریان نامی در زمان مشخص، مدار را قطع می‌کنند این کلید به فیوز مینیاتوری تندکار نیز معروف است.

C (موتوری) :
کلید مینیاتوری نوع C کاربرد صنعتی دارد. این کلید‌ها در جریان اضافه بار بین ۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی در زمان مشخص، مدار را قطع می‌کنند. این کلید به فیوز مینیاتوری کندکار نیز معروف است.
قیمت کلید مینیاتوری اشنایدر
کلید‌های مینیاتوری اشنایدر
کلید مینیاتوری اشنایدر در دو نوع B و C با کاربرد روشنایی و موتوری و در رنج جریان ۲ تا ۶۳ آمپر به صورت تک پل، دوپل، سه پل و چهار پل عرضه می‌شود؛ که طبق استاندار قدرت کلید مینیاتوری سری C۶۰N اشنایدر ۶ کیلو آمپر است.
کلید مینیاتوری وسیله‌ای برای حفاظت مدار‌های الکتریکی در برابر جریان اضافه بار یا جریان اتصال کوتاه است و برای جلوگیری از آسیب دیدن مدار در صورت وجود جریانی بیش از جریان نامی استفاده می‌شود. عملکرد داخلی کلید مینیاتوری به دو قسمت تقسیم می‌گردد:

  1. عملکرد بی متالی برای حفاظت از اضافه بار
  2.  عملکرد مغناطیسی جهت حفاظت در برابر اتصال کوتاه

جدول قیمت انواع کلید‌های مینیاتوری اشنایدر (قیمت‌ها در آبان ماه ۱۳۹۹ با دلار ۲۵ هزار تومانی ثبت شده اند)

قیمت کلید مینیاتوری اشنایدر

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار