کد خبر: ۴۳۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه ۵۸ نیروگاه خورشیدی در استان فعالیت می‌کند، گفت:یک‌میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بابت تولید انرژی برق نیروگاه‌های خورشیدی در ۶ ماهه امسال پرداخت شده است.
به گزارش برق نیوز، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه ۵۸ نیروگاه خورشیدی در استان فعالیت می‌کند، گفت:یک‌میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بابت تولید انرژی برق نیروگاه‌های خورشیدی در ۶ ماهه امسال پرداخت شده است.

هیوا خرم ، اظهار کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی کردستان و وجود ۲۷۰ روز آفتابی در طول سال و پایین بودن درجه حرارت، شرایط مناسبی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این استان فراهم است.

وی افزود: بهره‌گیری از نیروگاه‌های برق خورشیدی از سال ۸۸ در استان کردستان شروع شده است و شرکت توزیع نیروی برق استان با نصب نخستین نیروگاه خورشیدی در ساختمان ستادی، برق شمالی سنندج و اتفاقات برق در این زمینه پیش قدم بود.

وی افزود: از آغاز طرح نصب نیروگاه‌های خورشیدی تا ۶ ماهه اول سال‌جاری ۵۸ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در مجموع برای ادارات، مدارس و مشترکین خصوصی با ۵۰۵ کیلووات ظرفیت درسطح استان نصب شده است.

به گفته معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان، ۱۵ نیروگاه پنج کیلوواتی از این تعداد درپشت بام ۱۵ مدرسه در سطح استان نصب شده است.

نصب نیروگاه خورشیدی در ۲۶ اداره کردستان

خرم اذعان داشت: در راستای تحقق مصوبه تامین ۲۰ درصدی انرژی مصرفی ادارات از طریق منابع تجدید پذیر، ۲۶ اداره سطح استان اقدام به نصب سامانه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۵۵ کیلووات کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به ارائه طرح‌های خرید تضمینی برق تجدید پذیراز جانب وزارت نیرو هم اکنون ۱۷مشترک خصوصی دراستان اقدام به نصب سامانه نیروگاه خورشیدی نموده‌اند.

پرداخت ۱.۸ میلیارد تومان به تولیدکنندگان برق خورشیدی

وی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیارد و۸۵۰ میلیون ریال بابت تولید انرژی نیروگاه‌های خورشیدی به مشترکین و تولیدکنندگان برق خورشیدی در استان پرداخت شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: کمیته امداد نیز به تازگی شروع به نصب نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی برای مددجویان خود کرده است.

۶ خانواده مددجو در کردستان صاحب برق خورشیدی شدند

وی افزود: برای هرمددجو تولید ۵ کیلووات برق در نظر گرفته شده است و تا به حال این طرح برای ۶ مددجو دراستان عملیاتی شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عنوان کرد: کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، کمک به حفظ محیط زیست، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، درآمدزایی از مزایای احداث و استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی است.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار