کد خبر: ۴۳۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲:۵۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹
برای انتخاب تجهیزات الکتریکی معیار های متعددی را باید مدنظر قرار داد. سطح جریان، سطح حساسیت مدار ، شرایط محیطی و تعداد قطع و وصل های مدار از جمله مواردی است که باید هنگام انتخاب به آنها توجه کرد در ادامه ما به بررسی نکات ضروری برای انتخاب تجهیزات الکتریکی و به معرفی محصولات اشنایدر الکتریک در زمینه های مختلف می پردازیم.

سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: اشنایدر الکتریک یک شرکت تجهیزات الکتریکی فرانسوی است، که در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، مهندسی برق، تجهیزات تولید، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی فعالیت می‌کند. همچنین حوزۀ مدیریت مصرف انرژی، برق ساختمان و انرژی‌های تجدید پذیر از دیگر زمینه‌های فعالیت این شرکت تجهیزات الکتریکی است. انتخاب دقیق و درست تجهیزات تابلو برق‌ها به اندازه‌ای مهم هستند که می‌توانند در حفاظت و طول عمر تجهیزات و پیشگیری از برق گرفتگی و آتش سوزی نقش بسیار مهمی را ایفا کند. برای انتخاب تجهیزات الکتریکی ابتدا باید معیار انتخاب خود را مشخص کنیم برای این منظور شرایط انتخاب تجهیزات الکتریکی به شکل زیر دسته بندی می‌کنیم:

  • سطح جریان
  • حساسیت مدار
  • شرایط محیطی
  • تعداد قطع و وصل
  • سیستم روشنایی

راهنمای انتخاب محصولات اشنایدر الکتریک

سطح جریان

سطح جریان براساس نیاز مصرف کننده تعیین می‌شود برای مثال برای تامین جریان راه اندازی موتور‌های الکتریکی مقدار ۳ الی ۸ برابر جریان نامی موتور مورد نیاز خواهد بود که این میزان می‌تواند با توجه به نوع کاربری موتور، جریان نامی موتور و توان موتور متغیر می باشد. بنابراین هنگام انتخاب تجهیزات حفاظتی برای موتور باید مد نظر داشته باشیم که کلید محافظتی بتواند از مدار موتور در حالت عادی محافظت کند و اجازه عبور جریان چند برابری در هنگام راه اندازی را بدهد.
حساسیت مدار
نوع کاربری واحد سطح حساسیت مدار را مشخص می‌کند. برای مثال برای موتور راه انداز سیستم بهتر است از کنتاکتور با درجه حساسیت بالا استفاده کنیم تا مدار دچار مشکل نشود. با استفاده از لوازم حفاظتی مختلف مانند بیمتال‌های الکترونیکی پیشرفته می‌توان جریان اضافه بار موتور را کنترل کرد و یا با قرار دادن ترموستات و یا ترمیستور‌های خصوصی که توسط ترموکوپل، سیگنال‌های حرارتی را به تابلو برق ارسال کنند، می‌توان حرارت داخل موتور را کنترل کرد.

شرایط محیطی
دمای محیط از عوامل موثر در انتخاب تجهیزات الکتریکی است که باید به آن توجه کنید. زیرا با افزایش دمای محیط مقاومت سیم بالا می‌رود و در نتیجه سبب کاهش جریان مجاز سیم می‌شود. جدول ضرایب برای تبدیل جریان سیم در دما‌های به غیر از دمای استاندارد سیم (۲۵ درجه سانتی گراد) به شکل زیر است:

راهنمای انتخاب محصولات اشنایدر الکتریک
تعداد قطع و وصل
باتوجه به نیاز پروژه تعداد قطع و وصل‌ها مشخص می‌شود و با توجه به تعداد قطع و وصل‌ها سطح کنتاکتور برای محافظت از دستگاه‌ها مشخص خواهد شد.
سیستم روشنایی
سیستم‌های روشنایی از ضروری‌ترین بخش هر واحد مسکونی یا صنعتی است که باید ملاحظات لازم جهت حفاظت از تجهیزات الکتریکی صورت پذیرد. در مورد انتخاب لوازم، محاسبات مربوط به جریان نامی و جریان لوازم حفاظتی باید برای انتخاب تجهیزات مربوط به حفاظت انجام پذیرد.
جدول محصولات اشنایدر الکتریک

راهنمای انتخاب محصولات اشنایدر الکتریک

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار