کد خبر: ۴۳۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹
فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو با اشاره به اینکه ۶۳ هزار بسیجی در صنعت آب و برق فعالیت می‌کنند، گفت: در زمان پیک مصرف در یک روز بر اساس آمار توانیر، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی موجب صرفه‌جویی ۳۰۰ مگاوات شدیم.

به‌گزارش برق نیوز، "میثم جعفرزاده" در همایش سراسری فرماندهان رده‌های بسیج صنعت آب و برق کشور که با حضور وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: مجموعه وزارت نیرو و صنعت آب و برق با بیش از ۲۳۱ حوزه و پایگاه و جمعا ۶۳ هزار و ۹۳۶ نفر بسیجی در سراسر کشور در حال فعالیت است.

وی افزود: با توجه به اینکه وزارت نیرو وظیفه تامین خدمات حیاتی کشور را بر عهده دارد، تمامی پرسنل در رده بسیجی قرار گرفته و فعالیت آن‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو با اشاره به تشکیل قرارگاه سازندگی گفت: این قرارگاه بر اساس چند محور تشکیل شده که محور اصلی قرارگاه سازندگی عدم دخالت در پروژه‌هایی که سرفصل بودجه‌ای در شرکت‌های آب و برق سراسر کشور دارند، است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه حرکت پویایی در حوزه بسیج صنعت آب و برق در حال انجام است، خاطرنشان کرد: طبق جلساتی که با سازمان بسیج کشور داشتیم مقرر شد از پتانسیل خدمات فنی مهندسی این قرارگاه در حوزه محرومیت‌زدایی آب و برق روستا‌ها استفاده شود.

به گفته جعفرزاده، قرارگاه سازندگی بسیج وزارت نیرو در حال فعالیت در روستای گلی استان کرمانشاه است که در زمان زلزله سرپل ذهاب دچار آسیب شده بود.

وی با بیان اینکه شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و محروم حوزه آب و برق از دیگر محور‌های این قرارگاه است، ادامه داد: تا امروز ۶۳۰ روستا در حوزه آب شناسایی شده که به خاطر حضور در مناطق سخت‌گذر انجام فعالیت در آنجا دشوار است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو با اشاره به جلسات مختلف با دستگاه‌های فعال در امر محرومیت‌زدایی، یادآور شد: مقرر شد روستا‌هایی که توسط دیگر دستگاه‌های فعال در امر محرومیت‌زدایی شناسایی می‌شوند، مشکلات حوزه آب و برق را با استفاده از ظرفیت فنی مهندسی قرارگاه سازندگی بسیج وزارت نیرو برطرف کنند.

وی قرارگاه سازندگی بسیج وزارت نیرو را در زمینه کمک‌های مومنانه فعال دانست و افزود: با توجه به شرایط کرونا این قرارگاه در چندین مرحله حدود ۱۲ میلیارد ریال از مجموعه وزارت نیرو کمک جمع آوری و توزیع کرد که تقدیر سازمان بسیج کشور را در بر داشت.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: از حضور گروه‌های جهادی در بخش‌های مدیریت بحران به‌ویژه در شرایط خاص نیز می‌توان استفاده کرد، چرا که این گروه‌ها با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دارند می‌توانند در این زمینه‌ها موثر باشند.

وی حضور در فضای مجازی را دومین محور فعالیت مهم بسیج وزارت نیرو برشمرد و یادآور شد: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری به حضور فعال بسیجیان در فضای مجازی و رفع تهدید‌ها و با توجه به وجود ظرفیت بسیار خوب در این زمینه، جامعه نخبگان بسیج وزارت نیرو در دو رویکرد تحکیم مبانی انقلاب و استفاده از فضای مجازی در مسائل مهم صنعت آب و برق مانند پایداری و مدیریت شبکه حضور فعال دارد.

جعفرزاده افزود: برای مثال در زمان پیک مصرف در یک روز بر اساس آمار توانیر، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی موجب صرفه‌جویی ۳۰۰ مگاوات شدیم.

وی در پایان تصریح کرد: کانون بسیج مهندسین با ظرفیت بالا می‌تواند زمینه ابتکارات در حوزه آب و برق را فراهم کرده و با استفاده از این ظرفیت می‌توان عمده نیاز‌های هر استان را شناسایی کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار