کد خبر: ۴۳۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹
 خودرو‌های هیبریدی که با پریز برق هم شارژ می‌شوند و در اصطلاح به آن پلاگ-این می‌گویند بیشتر از آن چه تبلیغ می‌شود دی اکسید کربن تولید می‌کنند.

به گزارش برق نیوز، کمپین اروپایی مؤسسه «حمل و نقل و محیط زیست» Transport and Environment)T&E) با همین استدلال از حکومت‌ها و دولت‌ها خواسته است که یارانه یا معافیت مالیاتی چنین مدل‌هایی را قطع کنند.

تست‌های اندازه گیری آلاینده‌های کربنی را «امیشنز آنالتیکس» Emissions Analytics [به معنی تحلیل آلاینده ها]روی خودرو‌های شاسی بلند هیبریدی قابل شارژ مدل‌های ب ام و سری ۵، ولوو XC۶۰، آوتلندر میتسوبیشی انجام داده است و نشان داده است که حتی در شرایط بهینه، این خودرو‌ها بیشتر از اندازه تبلیغ شده دی اکسید کربن متصاعد می‌کنند.

جولیا پولیسکانوا Julia Poliscanova از مدیران ارشد مؤسسه «حمل و نقل و محیط زیست» می‌گوید: «هیبریدی‌های پلاگ-این خودرو‌های برقی جعلی هستند، طوری طراحی شده اند که تست‌های آزمایشگاهی را پاس کنند و معافیت مالیاتی بگیرند و این اعداد و ارقام را در رانندگی واقعی نشان نمی‌دهند. دولت‌های باید پرداخت سوبسید را که پول مالیات پردازان است متوقف کند.»

سخنگوی ولوو در پاسخ به درخواست اظهار نظر در ایمیل خود گفته است که همه خودرو‌های ولوو گواهینامه دریافت کرده اند و همگی از قوانین آلایندگی موجود پیروی می‌کنند.

آماندا گیبسن Amanda Gibson سخنگوی میتسوبیشی هم در ایمیل خود نوشته است تست‌های مستقلی که در نهاد‌های مستقل انجام می‌شود نتایج و ارقام متفاوت و غیرقابل اتکای به بار می‌آورند که بستگی به شرایط دارد «و ما به طور طبیعی هر یافته‌ای را که نظارت روی آزمایش‌های آن وجود نداشته باشد یا روش شناسی آن مشخص نباشد نمی‌پذیریم.»

ب ام و در خصوص این تقاضای این گروه فعال اجتماعی اظهار نظری نکرده است.

این تقاضا درست زمانی اعلام و مطرح شده است که اتحادیه اروپا قوانین سخت گیرانه تری برای محدود کردن آلاینده‌ها وضع و اعلام کرده است این قوانین از خودروسازان می‌خواهد که سرمایه گذاری‌های آن‌ها روی فناوری‌های توسعه پایدار صورت پذیرد. بر اساس این قوانین خودرو‌های هیبریدی برچسب «سبز» یا «پاک» را از سال ۲۰۲۶ به بعد از دست خواهند داد.

در حال حاضر هیبریدی‌های پلاگ-این حد وسط بین خودرو‌های بنزینی احتراق داخلی (درون سوز) و خودرو‌های برقی هستند که از ترکیب یک قوای محرکه بنزینی کوچک با یک موتور برقی با باتری تشکیل شده اند. هیبریدی‌ها همیشه به عنوان «فناوری دروازه ای» Gateway Technology معرفی شده اند به این مفهوم که طراحی آنها، مدخلی برای ورود به عرصه خودرو‌های برقی است مخصوصاً که دارندگان خودرو‌های برقی اضطراب پیمایش دارند و همیشه این ترس وجود ندارد که نکند باتری خودرو تمام شود و آن‌ها در میانه راه بمانند. خودرو‌های هیبریدی، چون نیمی از قوای محرکه آن بنزینی است، خیال راننده را جمع می‌کند که می‌تواند خودش را به یک پمپ بنزین برساند.

خودرو‌های هیبریدی یک مزیت دیگر برای خودروسازان دارند و آن افزایش طول دوران استفاده از سرمایه گذاری‌های انجام شده روی فناوری‌های بنزینی درون سوز است.

در سه فصل اول سال ۲۰۲۰، فروش خودرو‌های هیبریدی پلاگ-این، حدود نصف کل خودرو‌های برقی و نیمه برقی در اتحادیه اروپا بوده است، چراکه تعداد فزاینده‌ای از مصرف کنندگان از سوبسید‌ها و معافیت‌های مالیاتی حکومتی و دولتی بهره‌مند شده اند.

اما گروه‌ها و فعالان اجتماعی مثل T&E اشاره شده در ابتدای متن]به سختی منتقد هستند و می‌گویند هیبریدی‌های پلاگ-این برخلاف خودرو‌های تمام برقی، بیشتر از توان موتور بنزینی آن استفاده می‌کنند که به جای باتری، بنزین مصرف می‌کند و دی اکسید کربن تولید می‌کند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
سنگینی باطریها انرژی زیادی ضمن حرکت مصرف میکند که سبب افزایش مصرف بنزین و همینطور تخلیه سریعتر شارژ باطری درهنگام استفاده از باطری میشود. مزیت برقی شدن خودروها حذف الاینده های صوتی است که در مسافتهای کوتاه ارزش دارد اما در مسیرهای طولانی ضمن ارتقاع راندمان خودروها باید سوخت جایگزین با الایندگی کمتر استفاده کرد. با اینحال افزایش جمعیت لزوم محدود ساختن استفاده از خودروهای شخصی را برای حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک و افزایش سرعت انجام کارها توسط وسایل عمومی و همینطور دورکاری و معاملات در فضای مجازی امن الزامی میکند. فراموش نکنید که انسانها بطورکلی از قوانین و رفتار عقلانی محدودکنند بیزارند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار