کد خبر: ۴۳۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹
پنجم آذرماه محمد حسن متولی زاده مدیرعامل توانیر، طی حکمی محمدتقی مهدی زاده را به سمت سرپرست شرکت توزیع برق گیلان منصوب کرد و روز بعد نیز توانیر نیز فراخوان شایسته گزینی برای این استان منتشر نمود، اما مراسم معارفه مهدی زاده روز گذشته با فشار‌های سیاسی برگزار نشد و به تعویق افتاد.

به گزارش برق نیوز، پنجم آذرماه محمد حسن متولی زاده مدیرعامل توانیر، طی حکمی محمدتقی مهدی زاده را به سمت سرپرست شرکت توزیع برق گیلان منصوب کرد و روز بعد نیز توانیر نیز فراخوان شایسته گزینی برای این استان منتشر نمود، اما مراسم معارفه مهدی زاده روز گذشته با فشار‌های سیاسی برگزار نشد و به تعویق افتاد.

برخی از منابع محلی استان گیلان از لغو تغییرات مدیریتی در شرکت توزیع برق گیلان خبر داده و ابقای هنرمند را به دلیل حمایت‌های سیاسی بیشتر، پیش بینی کرده اند.

در همین راستا سایت محلی دیارمیرزا نوشت: محمدرضا احمدی سنگری، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی خطاب به وزیر نیرو از ابقای هنرمند قدردانی کرده است.

احمدی سنگری نوشته است: «با سلام و درود بر شما برادر بزرگوارم. از لطف و عنایات حضرتعالی در ابقای اقای دکتر هنرمند که با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، استاندار محترم و نماینده محترم، ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت همراه بوده است کمال تقدیر و تشکر را بعمل می‌آوریم».

بر اساس پیگیری‌های برق نیوز، استاندار گیلان با انتخاب مهدی زاده مخالف بوده و به همین جهت دوشنبه به همراه چند نماینده دیگر استان با وزیر نیرو دیدار خواهند کرد.

توانیر پنجشنبه فراخوان شایسته گزینی برای این استان منتشر کرده و متولی زاده رسما حکم به برکناری هنرمند صادر نموده است. سخت است بپذیریم وزارت نیرو و توانیر تحت فشار‌های سیاسی، یک شبه حرف خود را پس گرفته و وی را ابقا کرده باشند و یا حتی مهدی زاده را سرپرست نگذارند.

پیش بینی می‌شود وزارت نیرو برای حفظ ظاهری آبروی خود، مهدی زاده را بعنوان سرپرست منصوب کرده، اما بلافاصله بعد از چند هفته گزینه مدنظر آقایان را از فراخوان بیرون آورده تا آن‌ها هم راضی گردند.

البته قابل ذکر است در صورت ابقای هنرمند، اردکانیان در این زمینه رکورددار نیست و هنوز نتوانسته است به رکورد تاریخی مجید نامجو وزیر اسبق نیرو برسد که صبح روز ۷ اردیبهشت ۹۲، محد بهزاد معاون سابق برق و انرژی خود را برکنار و عصر دوباره آنرا منصوب کرد.

برداشتن هنرمند اگر تحت فشار‌های سیاسی بوده باشد غلط بوده و ابقای آن تحت فشار‌های سیاسی اشتباهی دیگر. نه هنرمند در صورت ابقا می‌تواند مدیریتی شایسته داشته باشد و نه مدیر بعدی از اقتدار لازم برخوردار خواهد بود. همه می‌دانند در گیلان مدیرعامل بیش از آنکه به توانیر پاسخگو باشند باید رضایت مقاماتی را جلب کند که آن‌ها در این سمت قرار داده است.

اگر کسی از همایون حائری خبر دارد به وی اطلاع دهد صنعت برق این روز‌ها بیش از آنکه به یک معاون محافظه کار نیاز داشته باشد به فردی تصمیم گیر در پایان دادن به مناقشات اینچنینی محتاج است.
 
توزیع مدیریت در توزیع گیلان/ وزن کشی های سیاسی و توانیر سردرگم
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
نمردیم و زنده موندیم کرونا رو دیدیم و این نوع جابجایی و انتصاب و عزل و غیره را نیز دیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
2
1
به هر حال همیشه مقامات استانی برای تصمیمات مستقل سازمان ها فشار وارد می کنند. وزارت نیرو یک مجموعه با نفوذ بالا بین مردم است و این اتفاقات طبیعی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
1
شایسته گزینی؟؟!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
2
وقتی در ... فشار استاندار علوم اجتماعی به کمک جناب باجناق ارشاد اسلامی توانست مدیرعامل ... بچپاند بعد از آن بوشهر و گیلان و مشهد و کهگیلویه و شمال کرمان مستقیما و در آبنده نزدیک اردبیل و کرمانشاه و یزد و غرب مازندران و ... را باید شاهد باشیم که فلان نماینده و استاندار,و ... تعیین تکلیف کنند و نگذارند مدیرعامل عوض شود.

اینها مدیرعامل یا باج بده این و آن. اینا شرکت ها را رسما فروختند. اینها چون در شایسته گزینی با رانت آمدند آبروی همه از جمله وزیر فهیم را بردند.

جناب وزیر,لطفا ری ست کن د رانتی ها را پرقدرت برکنار کن چون همه اشون پرونده دارن.
میرزا
|
United States of America
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
1
حاج مهدی عزیز!
درد دلی دارم از نوع درد دل گیلکی؛از بوی باران؛ از دیار مردانی که روزی در این کشور تاریخی ساختن به یادگار!
حاج مهدی صحبت از یار و رفیق و....کردی و دلمان را کباب ! یاد رفقای میرزا افتادم...بعضی رفقاش که پشتشو خالی کردن! مهندس همایون حایری شخصیتی دوست داشتنی و جذاب و رفیق باز و خواستنی هستن؛ در زمان آقای نامجو ایشان که خود منصوب شده ی محمد بهزاد بود، بدرستی زیرپای مدیری زیرک بنام بهزاد را خالی کرد (که بهزاد خود هم می‌دانست) ، بعدها سعی کرد در مقابل فلاحیان بایستد ،که با همه ی رجز هایی که خواند ،اخرش باهم ی ادعایی که با چیت چیان داشت با واسطه گری..... به وضع بدی برکنار شد. با کلی واسطه و....آقای اردکانیان احساس کرد ایشان ناجی صنعت برق هستند..... دیگر ترجیح میدهم ادامه ندهم......چون آقای حایری هستند ،فعالیت هایشان و کارهای شاخصی که در مدت مدیرعاملی توانیر و معاون وزیری انجام دادن برای همه روشن است(!!)....بنده قصد مقایسه عملکرد ایشان با فلاحتیان.بهزاد.علی آبادی.مرحوم احمدیان.ملاکی را ندارم..... به امید صنعت برقی پویاااااا به یاد روزهایی که معاون وزیرش برای گرفتن منابع مالی برای این صنعت دستشو جلوی وزارت دارا بی.سازمان برنامه.هدفمندی دراز میکرده...تا صنعت برق دغدغه بی پولی نداشته باشد.


آقای حاج مهدی عزیز!
من برای وزارت نیرویی که مدعی دادا بودن مدیریت نوین و خاص ،سوادی مضاعف، تجربه بین المللی، دیسیپرین اجتماعی و بین المللی،دانش روز و.....وداشتن معاونین و مدیران کل و مشاورینی با مدارک خاص و دهن پرکن دکترا.... متاسفم.
چگونه از مدیریت هفت ماهه توقع به نتیجه رسیدن برنامه ها رو دارد؟! چرا در انتصاب و انتخاب و نظراتشان ثابت قدم نیستن.؟!
همه انتصابات خود ایشان را ملاحظه کنید؟! همه ازبیرون از وزارت نیرو و تا آشنا با بافت صنعت آب و برق..... لبران.محسنی .اولیا.مشاوران.رییس پژوهشگاه و...... بنظرم حتی نقد کردن وزارت نیرو وقت تلف کردن است.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
1
سنگری نوشته است: «با سلام و درود بر شما برادر بزرگوارم. از لطف و عنایات حضرتعالی در ابقای اقای دکتر هنرمند که با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، استاندار محترم و نماینده محترم، ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت همراه بوده
، با توجه به این رخدادهایی که در صنعت برق می بینیم و احتمالا در دستگاههای دیگر هم به وقور جاری و ساری است بهتر است شرح وظایف نماینده مجلس، استاندار ،نماینده ولی فقیه ، امام جمعه و مدیرعامل توانیر را منتشر کنید تا ببینیم چه کسی در کار دیگران مداخله می کند و به همان میزان در انجام وظایف خود کوتاهی می کند. آیا در آیین نامه انتخاب مدیر عامل توزیع یک استان باید همه این حضرات را راضی کرد؟ و در این صورت باید انتظار یک آش شله فلمکاری را داشت که هر کسی در آن دستی دارد.
تا زمانی که ما خود را به قانون و آیین نامه های نوشته شده پایبند ندانیم امیدی به بهبود نباید داشت.
ناشناس
|
Mauritius
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
1
2
شوق خدمت با حقوق و مزایا و ... دلاری داره از مدیران ما فوران می زنه. چنان چسبیدن به میز که نمی خوان بلند شن. اینه . اینه.


یاد بسیجی افتادم که با دعوا و جدل با همسنگری ها موفق شد نظرات رو جلب کنه برو رو مین معبر باز کنه اما موقع رفتن پوتین نو را از پاد درآورد و رفت رو مین شهید شد تا بیت المال ....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
1
3
همه این مشکلات از دخالتها و پافشاری های بیجای آقای رخشانی مهر در انتصاب سلمانپور به عنوان معاون بهره برداری بوجود امد. سلمانپور جوان خوبی بود ولی واقعا بی تجربه بود و اقای هنرمند هم نمیخاست یک ادم بیتجربه معاون بهره برداریش بشه. هنرمند که سلمانپور را برداشت تیم رخشانی مهر و صادقی(که اهل خمام و همشهری سلمانپور هست) شروع به تخریب و گیردادن به هنرمند کردند. بحران کرونا و تحریم هم کمک کرد به بدنامی هنرمند. هنرمند مهندس باسوادیست ولی سه نفر از دور و اطرافیانش او را خراب کردند. و حالا همه توانیر دست به دست هم دادند تا او را بردارند.
پاسخ ها
شناس
| France
تمام این آتیش های گیلان زیر سر صادقیه....البته اونقدر مدرک برای این حرف دارم که آقای وزیر و متولی زاده بخوان تقدیم میکنم.ولی برق نیوز بخاطر اینکه با ایشان رفاقت دارند...اسمش را حذف میکنن. این صادقی همونیکه دست به سینه جلو دکتر حقیفام می‌ایستاد ولی وقتی مطمینم شد دکتر رفتن به.....هرجا نشست از دکتر بد گفت....قول شرف میدم اگر برش دارین تمام شرکتهای توزیع میتونن براحتی کار کنند. متولی زاده معاونت توزیع رو کلا ول کرده...رخشان هم داره خیزشو برای مدیرعاملی برمیداره
ناشناس
|
Italy
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
2
جناب وزیر ،لطفا در انتصاب مدیرعامل جدید توزیع مشهد نهایت دقت واحتیاط را بکنید متاسفانه نامهای کوچکی مثل ... از خراسان شمالی مطرح است که هنوز نیومده خط ونشان کشیدن هایش شروع شده وهنر اصلی او حاشیه سازی وانتقام کشی است وقطعا ظرف یکسال برق مشهد را ویران کنید نترسید از این آدمای سیاسی ونماینده ها ونذارین آدماشون رو بچپانند در صنعت برق،بدنامی همه اینها فردا برای شما می ماند و دعا ونفرینش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
2
کدوم کار شرکت توانیر درست بوده که این کارش باشه معاونتهاش دوتا کارموازی ساده رو با هم شروع می کنند واز هم خبر ندارند در حالیکه فاصله ساختمانهاشون 100 متر هم نیست اونوقت می خواین تو کاری که ساز مانهای دیگر وافراد دیگر با فاصله های طولانی دخیلند بتوانند کاری بکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
1
4
مشکل آقای صادقی نیست. مشکل آقای رخشانیست که دنبال آدم چاپلوس و بادمجون دور قاب چین میگرده و به حرف اونا میکنه. رخشانی بدجور خورد زمین
قند تو دل اعضای هیات مدیره توانیر آب شد از این فضاحتی که رخشانی بالا آورد. روزای سخت رخشانی تازه شروع میشه
پاسخ ها
رضا
| France
مگه چی شد؟
مازندران کهن
|
United States of America
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
1
3
آقاجان خاموشی مازندران از حد گذشته. امروز هن خاموشی زیادی داشتیم. مدیرعامل ناپخته بجای رسیدگی به امور,شرکت . سر تا ته شرکت رو عوض کرده. این چه بازی مسخره ایه. یه رییس هیئت مدیره هم شرکت داره که پر و بالشو کندن, نمی تونه حرف,بزنه.
امروز هم بابلسر و آمل و نکا و ... خاموشی داشتیم.فقط موندم تا کار ثیت خاموشی که چرا ...
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
4
با نظر دوستان من هم موافقم ، افرادی مثل صادقی که در حد مدیر دفتر نظارت بر توزیع نیست ، افرادی لایق تر هم در توانیر وجود دارند که برای این پست مناسب خواهند بود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
2
یعنی تمام توزیع ... ناتوان بودن و منتظر یه منجی بی تجربه صف بودن که این بشر با قلمی که دادن دستش همه رو عوض کرد.
این نشون از عقده داره. یک عقده بزرگ که ناشی از تحقیر شدن است.
یارو به اطفال تجاوز می کرد گرفتنش. کتکش,زدن گفتن چه غلطی کردی. گفت بچه بودم یکی با من کار بد کرد و من حالا دارم جبران می کنم.
افشاگر 121
|
United States of America
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
3
2
متاسفانه توزیع مازندران کاملا در حاشیه فرو رفت. بی علاقگی به کار و .. سبب شد تا کارها بخوابن و حاموشی های زیادی را شاهد هستیم. متاسفانه چونومردم با برق من آشنا نیستن ثبت خاموشی بصورت غیر ماشینی انجام می شه و دخل و تصرف تو اون بی نهایت داره اثرگذار می شه.
خاموشی هزار جریب, بخش هایی از بابلسر, گلوگاه, بهنمیر, ساری, حاشیه خزری نکا و زاغمرز, شیرگاه, پل سفید و دودانگه , کیاسر در بخش های مرزی سمنان, لاریجان و یوش و بلده و گنج افروز و ...

اینها خاموشی هاشون اصلا ثبت نشد یا اگه شد دوباره بشکلی حذف شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مدیر عامل محترم شرکت توزیع مازندران تقریباً دو ماه هست که انتخاب شد. اینکه الان خاموشی مازندران زیاد است مربوط به زیر ساخت ضعیف و فرسوده شبکه توزیع مازندران دارد و نه می توان پذیرفت که در این دو ماه شبکه به وضع اسفناک افتاده و نه می توان انتظار داشت که مدیر عامل جدید در این دو ماه بتواند برطرف کند. وضع کنونی شبکه مازندران میراث مدیران گذشته است که شماها از آنها طرفداری می کنید پس بی جهت به گردن این بنده خدا نندازید. با شناختی که از جناب دکتر سپهری دارم و کارهایی که در این مدت کوتاه انجام داد نشان از عزم جدی و اراده قوی برای حل مشکلات دارد و قطعا موفق خواهد شد.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
3
2
این کامنت های علیه صادقی بوداره. هرچند که توانیری ها قبولش ندارن اما این کامنت ها بمنظور تفرقه است چون حس متخصصین رو بهش می دونن.
من این مطلب رو می نویسم تا بگم برخی ها بدنبال بدنام کردن ها هستند و کار از اناقاد گذشته و می خوان اختلاف بندازن.
کاملا معلوم هست این کامنت ها جهت دار هست.
غلامعلی
|
Mauritius
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
1
2
آقاجان توزیع مازندران را دریابید که یارو اومده شخمش زده. کار خبری نیست هر روز تن و بدن همه رو می,لرزونه که عوضتون می کنم. خوب,با چه برنامه ای. همین جوری یلخی. بخدا بچه بازیه. دیونمون کرد. نگهبان و انباردار و همه و همه. سرایدارها هم شدن فک و فامیلش.
یعنی شرکت اینارو کم داشت.
شبکه رفته . خاموشی بیداد م یکنه. مردم ناراضی. آقا داره مهره چینی می کنه. کیه که .... خدا بداد برسه.
ناشناس
|
Mauritius
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
1
بیش از 40 نفر تو فراخوان ثبت نام کردن. همه معاونین و مدیران و ...
یعنی آیا هنرمند هم رفتنیه. بعیده که بره. احتمالا تا پایان پیک هست و تصمیم برای مدیرعامل رو دولت بعد می گیره. این فراخوان بدارازای یک سال طول می کشه. مثل فراخوان قبلی.

عجب جوکی شده بخدا. تی جانا قوربان وزیر جانام. بازی راه انداختی ها. تهش میری ... می اد چون استاندار گفته که رییس رپدفتر نوبخت اینو می خواد.

الزرشک و بالکلم.

مملکت رو ببین کی ها دارن اداره می کنن. توانیر هم این وسط ...
ناشناس
|
Mauritius
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
1
شنیدم طالبی هم ثبت نام کرده. دوباره رخصت گرفت و پا پیش گذاشت.
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
1
2
دايل اين همه كامنت هاي منفي و سياه نمايي عليه توزيع مازندران را نمي فهمم. شركتي كه مديريتش عوض شد و دارد با مديريت جديد به كارش ادامه ميده.
همين و بس
اگر مستنداتي داريد ارائه دهيد وگرنه به كارتون ادامه بدين. چرا هميشه نيمه خالي ليوان را مي بينيد؟؟؟؟
ناشناس
|
Mauritius
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
0
جناب مدیر امل توزیع مازندران

می دانی که شبکه را مهندسی طراحی و اجرا می کند. این شبکه هایی که هر روز می خوابند و شبکه منطقه ای می رود در زمان معاونت شما اجرا شد. پس اگر دو ماهه مدیرعاملت کردن بدانند کهداین کارهای خودته نه کسان دیگر.

پس نگو تازه سه ماهه اومدم به من چه. اینا همه دست پخت خودته. اون از مهندسی که هیچ کاری نتونستی کنی و این از مدیر املی که فقط بهونه می آری.

چقدر دوز و کلک و عوام فریبی و میل بیت المال.

جناب برادرخانم را بفرنایید که شبکه نکا را دربست دراختیار دارد و کار کرد چرا هزار جریب و ... هر روز داره می ره. حتی داخل شهر نکا شبکه ای که یکسال نیست کار شد خطش بارها فالت گذرا داده یعنی طراحی غلط. تجهیزات بی کیفیت. مقره های بنجل ...

همه اینها زملنی که به سفارش حقی فام معاون شدی ایجاد شد. متاسفانه حالا سه قورت و نیمش هم بالاست و توانیر هم بی صاحاب. تا یکیو می فرسته با یه جعبه نارنگی و یه سکه و یه هتل بادله مست می شه
شاهی
|
Germany
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
2
آقای ناشناس. تو که از ارباب دستور میگیری و همش تو صفحه های برق نیوز می‌نویسی!؛ بدون اربابت تو برق قایمشهر آنقدر خرابی به بار آورد که اگه هرکی جز امیری .قبادی.علیزاده و نادری بودن الان داشت پشت میله های زندان حبس میکشید....پس ه بشین سرجایت و صدایت در نیاید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار