کد خبر: ۴۳۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹
تعقیب و گریز شبانه و شلیک تیر هوایی در خیابان‌های نیشابور، باند سرقت سیم و کابل برق با ۱۴۰ فقره سرقت در خراسان رضوی را به دام انداخت
به گزارش برق نیوز، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: متهم در اظهاراتش ضمن اقرار به سرقت‌های سریالی سیم و کابل شبکه توزیع برق و دستبرد به مغازه‌های شهرستان‌های نیشابور، زبرخان، کاشمر و تربت حیدریه به ۱۴۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

 چند هفته‌ای می‌شد که مأموران انتظامی نیشابور در پی یافتن سارقانی سریالی بودند که هرازگاهی کابل و سیم‌های شبکه توزیع برق مناطق مختلف این شهرستان را باز می‌کردند و برای مدتی خانه‌های آن محدوده را در خاموشی فرو می‌بردند. تحقیقات پلیسی در سطح شهرستان نیشابور آغاز شده بود، اما هیچ‌گونه شواهد و سرنخی از متهمان در دست نبود و همین امر روند تحقیقات پرونده را به کندی جلو می‌برد.

رصد میدانی عوامل انتظامی و آگاهی نیشابور برای به دام انداختن این سارقان سریالی سیم و کابل ادامه داشت تا اینکه مأموران کلانتری ۱۳ این شهرستان در گشت‌زنی شبانه به یک دستگاه پراید حامل ۳ سرنشین مشکوک شدند. خودرو سواری مورد نظر که در حال پرسه‌زنی در خیابان بود زیر نظر مجریان قانون قرار گرفت و مأموران در همان ابتدای کار از شماره پلاک انتظامی خودرو مشکوک استعلام گرفتند. نتیجه استعلام اعلام و مشخص شد که این پراید به تازگی سرقت شده است. دیگر جایی برای درنگ نبود از همین رو مأموران با احتمال اینکه سرنشنیان این خوردو سارقان این سواری هستند، خود را به پراید سرقتی نزدیک کردند و از راننده خواستند تا خودرو را متوقف کند.

راننده پراید که تشت رسوایی‌اش از بام افتاده و صدایش همه جا را پر کرده بود، برای اینکه به دام قانون گرفتار نشود به سرعت خودرواش افزود تا شاید بتواند از چنگ مأموران بگریزد. با فرار سرنشینان این خودرو سرقتی عملیات تعقیب و گریز پلیسی در خیابان‌های نیشابور درگرفت. مأموران برای اینکه متهمان از دستشان فرار نکنند با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح دست به اسلحه شدند و پس از چند اخطار ایست اقدام به شلیک هوایی کردند.

اعتراف به سرقت‌های شبانه در چند شهرستان

شنیده شدن صدای تیر این اخطار را در ذهن متهمان به وجود آورد که اگر دست از فرار نکشند هدف شلیک‌های بعدی پلیس قرار خواهند گرفت. متهمان که هنوز معلوم نبود از چه رو با دیدن خودرو پلیس فرار را برقرار کرده‌اند در یک خیابان تاریک خودروشان را متوقف کردند و با سوء‌استفاده از تاریکی شب و با پای پیاده به فرارشان ادامه دادند. از سوی مقابل مأموران نیز به محض مشاهده مجرمان فراری یکی از آن‌ها را در دام خود انداخته و دستگیر کردند.

هنوز مشخص نبود که متهمان به چه علت از دست مأموران گریخته بودند که کشف حدود ۵۰۰ متر کابل برق حقیقت این فرار شبانه را بر ملا کرد. در استعلام از هویت متهم به دام افتاده نیز مشخص شد که این فرد یکی از همان سارقان سریالی سیم و کابل شبکه برق نیشابور است که مأموران از چندی قبل در پی یافتن او و همدستانش بودند.

با دستگیری این سارق حرفه‌ای حالا برگ برنده در دستان مجریان قانون بود. متهم ابتدا حاضر به همکاری با پلیس نبود و خودش را بی‌گناه جلوه می‌داد. گاهی سیم و کابل‌های کشف شده از خودرو پراید سرقتی را انکار می‌کرد و گاهی هم مدعی بود که هیچ اطلاعی از سرقتی بودن خودرو و اینکه دو همدست فراری‌اش چه نقشه‌ای در سر داشته‌اند، نداشته است. انکار واقعیت از سوی این مرد جوان ادامه داشت تا اینکه با دیدن مستندات پرونده به حرف آمد و به ناچار حقیقت را برملا کرد. او ضمن لو دادن همدستان دیگرش به سرقت‌های سریالی سیم و کابل در چند شهرستان استان خراسان رضوی اعتراف کرد.


دستگیری سردسته دزد‌ها در نزدیکی مشهد

با دستگیری یکی از متهمان پرونده سرقت‌های سریالی سیم و کابل در چند شهرستان دیگر استان، ادامه تحقیقات بر عهده کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیشابور قرار گرفت. ضابطان قضایی در پلیس آگاهی با کنار هم قرار دادن قطعات پازل سرنخ‌های کشف شده، متهم اصلی این پرونده را شناسایی کردند و رد او را در منطقه‌ای در نزدیکی شهر مشهد زدند و با در دست داشتن نیابت قضایی وارد عمل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در تشریح جزئیات این پرونده گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که سرکرده این باند از مجرمان سابقه‌دار بوده و از سوی پلیس آگاهی چند شهرستان دیگر استان تحت تعقیب قرار دارد.

سردار ابراهیم قربانزاده گفت: مأموران با هماهنگی قضایی و در اقدامی غافل‌گیرانه متهم را در حالی که وارد مخفیگاهش شد، دستگیر کردند. او همانند دیگر متهمان به دام افتاده ابتدا جرم ارتکابی‌اش را حاشا کرد و ضمن بی‌گناه جلوه دادن خود ادعا کرد که مرتکب هیچ‌گونه خطایی نشده است. انکار‌های این مرد سابقه‌دار ادامه داشت تا اینکه مستندات پرونده، پرده از حقیقت هویت اصلی او برداشت. این سارق حرفه‌ای پس از رویارویی با مستندات پرونده به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و جرمش را پذیرفت.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: متهم در اظهاراتش ضمن اقرار به سرقت‌های سریالی سیم و کابل شبکه توزیع برق و دستبرد به مغازه‌های شهرستان‌های نیشابور، زبرخان، کاشمر و تربت حیدریه به ۱۴۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

سردار قربانزاده با اشاره به معرفی متهمان دستگیر شده به دادسرا، بیان کرد: تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر اعضای این باند حرفه‌ای سرقت و مال‌خران اموال مسروقه که با گردانندگان این گروه مجرمانه همکاری داشته‌اند ادامه دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار