کد خبر: ۴۳۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹
حسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز نوشهر مراحل پایانی را طی می‌کند، افزود: این نیروگاه اواخر ماه جاری همزمان با سایر پروژه‌ها در کشور به وسیله رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
به گزارش برق نیوز، محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز نوشهر مراحل پایانی را طی می‌کند، افزود: این نیروگاه اواخر ماه جاری همزمان با سایر پروژه‌ها در کشور به وسیله رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

او ظرفیت زباله سوز نوشهر را ۲۰۰ تن است اعلام کرد و افزود: این نیروگاه ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت را فراوری و حدود سه مگاوات برق در ساعت تولید می‌کند.

محسنی بندپی بر لزوم فرهنگ سازی در مدیریت پسماند توسط مردم تاکید کرد و ادامه داد: میانگین تولید زباله در کشور‌های پیشرفته ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم، در کشور ۹۰۰ گرم و در مازندران هزار و ۲۰۰ گرم است که بخشی از آن توسط مسافران تولید و در بسیاری از مواقع در طبیعت رها می‌شوند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در تولید زباله گوی سبقت را از بسیاری از کشور‌ها ربودیم و تا زمانی که فرهنگ تولید و مدیریت زباله را نهادینه نکنیم امکان حل انبوه زباله‌ها کار دشواری است. مشکل حل کنیم.

ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف فراوری و تولید در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار در منطقه "پلنگ چال" نوشهر آغاز شد و برای ساخت آن ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه شده که ۲۶ میلیارد تومان آن از محل سفر مقام معظم رهبری و بقیه از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

این نیروگاه به صورت آزمایشی مردادماه امسال فعال شده بود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار