کد خبر: ۴۳۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹
وزیر نیرو گفت: طرحی همچون «برق امید» برای توسعه فرهنگ اصلاح مصرف آب در دست تهیه است که بر اساس آن مشترکان کم‌مصرف مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی آب بها می‌شوند.
اردکانیان: آب کم مصرفان هم رایگان می‌شودبه گزارش برق نیوز، وزیر نیرو گفت: طرحی همچون «برق امید» برای توسعه فرهنگ اصلاح مصرف آب در دست تهیه است که بر اساس آن مشترکان کم‌مصرف مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی آب بها می‌شوند.

«رضا اردکانیان» امروز (چهارشنبه) در خاتمه جلسه هیات دولت افزود: برخلاف برق که با تولید در هر نقطه، امکان رسانیدن آن به سایر نقاط کشور از طریق شبکه وجود دارد، در بخش آب در این زمینه محدودیت داریم، به همین دلیل برای توسعه فرهنگ اصلاح مصرف آب طرحی آماده شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: این طرح که امسال اجرایی خواهد شد، مشترکان کم‌مصرف را مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی آب بها خواهد کرد تا آثار آن را نه فقط در تشویق و پاداش مشترکان کم‌مصرف، بلکه در کاهش مصرف پرمصرف‌ها در تابستان شاهد باشیم.

اردکانیان بیان‌داشت: بر اساس تاکید رییس‌جمهوری، پس از تصویب طرح «برق امید» در هیات وزیران در اوایل شهریورماه که از ابتدای آبان ماه آغاز شد، نخستین قبض برق در دوره دو ماهه در اواخر آذرماه صادر می‌شود و مشخص خواهد شد چه جمعیت و مشترکانی مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی در بخش برق خانگی شدند.

وزیر نیرو ادامه‌داد: همچنین آنانی که مصارف بالایی داشتند نیز مشخص می‌شوند تا ببینیم چه امکانات و آموزش‌هایی برای تبدیل آنان به مصرف‌کنندگان خوش‌مصرف نیاز است.

فردا، بهره برداری از ۶ هزار میلیارد تومان طرح برق

وی گفت: فردا (پنجشنبه) با حضور رییس‌جمهوری ۶ هزار میلیارد تومان طرح‌های مختلف صنعت برق در استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و خوزستان در قالب پویش «هر هفته الف، ب، ایران» افتتاح می‌شود.

مدیریت سیلاب‌ها

اردکانیان در ادامه درخصوص مدیریت سیلاب‌ها، اظهار داشت: پیش‌بینی سازمان هواشناسی حاکی از شرایط نرمال (به اندازه متوسط بلندمدت ۵۰ ساله) و زیر نرمال در پاییز است و بارش‌ها تاکنون هرچند از مجموع بارش‌های پارسال کمتر بوده، اما بالاتر از شرایط نرمال است.

وزیر نیرو با اشاره به آمادگی‌های لازم در این زمینه، بیان‌داشت: تنها در روز‌های اخیر در استان خوزستان که سد‌های بزرگ مخزنی داریم، ۳۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب دریافت و تسکین داده شده است.

وی افزود: این در حالی است که هنوز ۹.۵ میلیارد مترمکعب دیگر حجم خالی برای پذیرش سیلاب در اختیار داریم.

اردکانیان با اشاره به مشکلات آب‌گرفتگی در برخی شهر‌ها با نزول بارش‌های شدید، تاکید کرد: هر جا سیستم جمع آوری آب سطحی نداشته باشیم، با این مشکلات مواجه می‌شویم و حتی روان‌آب‌های سطحی وارد شبکه فاضلاب شده و فاضلاب بیرون می‌زند.

وی ابراز امیدواری کرد مجموعه وزارت نیرو با توسعه شبکه‌های فاضلاب و شهرداری‌ها با توسعه سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی، از بروز این مشکلات بکاهند.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
الان اسم اون طرح قبلی برق امید بود و اسم نرم افزارش برق من ،‌الان برای این آبی ها اسم چی می شه دقیقا؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
جناب آقای وزیر حق و حقوق شرکت های توزیع برق را بدهید برق و آب رایگان نمی خواهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
خیلی .......اید چطوری نیت میکنید میاید سخنرانی ماهم بلد بشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
بله پس از سالها انتظار مردم وپس از برق امید، آب امید هم آمد. علی برکت الله
تقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
چندین سال پیش آب تا 5 متر مکعب رایگان بود،ما خودمون را کشتیم که این قانون به نفع هیچکس نیست و اونو حذف کردیم!حالا این بابا میخواد دوباره ما را بندازه تو چاه فقط واسه تبلیغات!!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار