کد خبر: ۴۳۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹
مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح گفت: آنچه که توسط مراجع ذی‌ربط در امور آب اعلام‌شده سهم برداشت نیروگاه تا قبل از بهره‌مندی از پساب شهر همدان به‌طور متوسط دو درصد از کل آب سفره‌های زیرزمینی منطقه بوده و مابقی صرف امور کشاورزی، دام‌پروری، صنعت و مصارف عمومی روزانه شده؛ حال باید پرسید آیا این دو درصد باعث خشکی چاه‌ها می‌شود؟ ​
به گزارش برق نیوز، مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح گفت: این مجموعه تنها دو درصد از آب‌های زیر زمینی را درگذشته برداشت کرده است

عبدالمجید دیناروندبابیان این‌که از ۲۷ چاه آب موجود در نیروگاه فقط دو چاه فعال است، گفت: با تزریق پساب شهر همدان مابقی چاه‌ها پلمپ شدند و علت فعال بودن این دو چاه یکی برای مصارف پرسنل سازمان و دیگری برای آب مقطر موردنیاز در مدار نیروگاه است و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم آب مقطر موردنیاز را هم از پساب واردشده به نیروگاه تولید کنیم.

دیناروند بابیان اینکه طبق گزارش از ایستگاه هواشناسی شهرستان کبودرآهنگ تنها چهار روز از کل سال گذشته هوای ناسالم گزارش‌شده است، ادامه داد: طبق گزارش‌های اعلامی از پلیس‌راه در هفته به‌طور میانگین ۵۰۰ هزار دستگاه از جاده مقابل نیروگاه عبور می‌کنند که اگر ضربدر مصرف و طول جاده شود میزان مصرف سوخت به‌دست خواهد آمد در ضمن نباید فراموش کرد هر کیلو سوخت گازوئیل ۱۷ کیلو هوا برای احتراق نیاز دارد؛ این اعداد و ارقام به‌دست‌آمده را می‌توان با مقدار سوخت مازوت مقایسه کرد تا حجم واقعی آلایندگی در خودرو‌ها و نیروگاه به‌دست آید.

وی افزود: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده از سوی ایستگاه هواشناسی وزش باد از جهات مختلف هم بر اعداد و شاخص‌های به‌دست‌آمده در آلودگی هوا تفاوتی نداشته و درنتیجه می‌توان به این مهم دست‌یافت نیروگاه در آلودگی هوای منطقه تأثیر ندارد.

دیناروند با اشاره به ذهنیت‌هایی که در افکار عموم مردم از گذشته برای کاهش آب سفره‌های زیرزمینی شکل‌گرفته و عامل آن را نیروگاه شهید مفتح می‌دانستند، خاطرنشان ساخت: آنچه که توسط مراجع ذی‌ربط در امور آب اعلام‌شده سهم برداشت نیروگاه تا قبل از بهره‌مندی از پساب شهر همدان به‌طور متوسط دو درصد از کل آب سفره‌های زیرزمینی منطقه بوده و مابقی صرف امور کشاورزی، دام‌پروری، صنعت و مصارف عمومی روزانه شده؛ حال باید پرسید آیا این دو درصد باعث خشکی چاه‌ها می‌شود؟ ​
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
تحلیل علمی است
همدانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
ایکاش زودتر اطلاع رسانی می شد و مردم همدان متوجه میشدند.همه فکر می کنند نیروگاه منطقه را خشک کرده ولی 2% کجا و 98٪ کجا؟واقعا تو منطقه خشکی مثه کبودراهنگ نباید هندوانه سیب زمینی و خیار و صیفی جات آبی کشت بشه.گندم دیم.جو دیم.زعفران.خارشتر.گیاهان دارویی.ایکاش وزارت کشاورزی بذر و آموزش برای کشاورزا فراهم می کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار