کد خبر: ۴۳۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹
وزیر نیرو با اشاره به تصویب طرح برق امید در اوایل شهریور در هیئت دولت و اجرای آن از ابتدای آبان ماه، گفت: ​اواخر آذر که دوره دو ماهه از اجرای این طرح می‌گذرد اولین گزارش آن را به مردم و مسئولان می‌دهیم.
به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیا‌ن از اعلام نتا‌یج اولین گزارش برق مجانی برای کم‌مصرف‌ها در اواخر ماه جاری خبر داد و افزود: اواخر آذر که دوره دو ماهه از اجرای این طرح می‌گذرد اولین گزارش آن را به مردم و مسوولان می‌دهیم تا مشخص شود چه جمعیت کم‌مصرفی مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی برق شدند و تا تا‌بستا‌ن چه میزان می‌توانیم شاهد کاهش مصرف خانگی برق ناشی از اجرای این طرح باشیم.

وزیر نیرو گفت: با توجه به تا‌کید رئیس‌جمهور از مدت‌ها قبل کار مطالعه بر روی آب هم برای تخفیف ۱۰۰ درصدی به کم‌مصرف‌ها را شروع کردیم و به رغم تفاوت‌هایی که مساله آب با برق به لحاظ شرایط اقلیمی کشور دارد، در آخرین مراحل هستیم و به‌زودی طرح آب و برق امید اعلام می‌شود.
 
اردکانیا‌ن اجرای طرح آب امید را هم منوط به تصویب در هیات دولت دانست و افزود: برای گروهی از مشترکان که مصرف آب آن‌ها کم است تخفیف ۱۰۰ درصدی را قائل می‌شویم و این موضوع بعد از تصویب در هیات وزیران در این زمینه اطلاع‌رسانی کامل‌تری خواهد شد.
 
وزیر نیرو همچنین با بیا‌ن اینکه طرح آب امید بعد از تصویب در هیات دولت امسال اجرا می‌شود، گفت: به این ترتیب علاوه‌بر برق، آب هم برای مشترکان کم مصرف در شهر‌ها و روستا‌ها با تخفیف ۱۰۰ درصدی عرضه خواهد شد. اردکانیا‌ن افزود: مانند برق در این طرح، هدف اصلی تشویق مشترکان پر مصرف است تا مصرف شان را کاهش دهند، چون تا‌مین آب آشامیدنی کافی برای مردم صرفا به وجود آب سد‌های مخزنی وابسته نیست، بلکه به وجود تصفیه‌خانه‌ها و شبکه‌های انتقال آب هم بستگی دارد، به همین علت صرفه جویی در مصرف آب ما را از سرمایه‌گذاری در توسعه تصفیه‌خانه‌ها بی‌نیا‌ز می‌کند و این نفع اقتصادی مصرف صحیح در بخش آب است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار