کد خبر: ۴۳۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۹
با هدف افزایش پایداری شبکه برق و بهبود ارائه خدمات به شهروندان تهرانی، تا پایان سال جاری، ۹۰۰ دستگاه پست اتوماسیون توزیع در شبکه برق پایتخت، به بهره برداری خواهد رسید
به گزارش برق نیوز؛ توسعه پست‌های اتوماسیون و مانیتورینگ شبکه برق در تهران با هدف بهبود شاخص‌های قابلیت اطمینان و رویت پذیری و کنترل دقیق و بهینه شبکه، در سال‌های اخیر در دستور کار متخصصان این شرکت قرار گرفته و در همین راستا و با تلاش‌های صورت گرفته، تا کنون تعداد ۸۷۱ دستگاه پست اتوماسیون توزیع و ۶۳ دستگاه سکسیونر قابل قطع زیر بار با قابلیت اتوماسیون در پایتخت، به بهره برداری رسیده است.

" حمید رضا منصوری" معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در راستای دستیابی به این اهداف، حدود ۳ هزار و۹۰۰ کلید فشار متوسط اتوماسیون نیز در طول شبکه برق تهران به بهره برداری رسیده و بر اساس چشم انداز پیش بینی شده تا پایان سال ۱۴۰۰، تعداد پست‌های اتوماسیون شبکه برق این کلان شهر، به رقم یک هزار و ۲۰۰ دستگاه، خواهد رسید.

وی امکان رصد برخط وضعیت کلید‌های فشار متوسط و قطع و وصل این کلید‌ها از راه دور، کاهش دفعات مراجعه ماموران مانور و نظارت و ارزیابی دقیق‌تر وضعیت شبکه را از مهم‌ترین مزایای حاصل از اجرای این طرح دانست و اضافه کرد: این اقدام کاهش قابل توجه زمان رفع خاموشی و افزایش هرچه بیشتر رضایت مشترکان و شهروندان تهرانی را به دنبال خواهد داشت.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین با اشاره به راه اندازی نرم افزار مدیریت اضطراری بار در این شرکت، طراحی و راه اندازی این سامانه را گذر از روش‌های سنتی پیشین در محاسبات فنی و ایجاد توازن و تعادل در بار شبکه دانست و یادآور شد: با به کارگیری این سامانه، مدیریت بار در شرایط اضطراری به ویژه فصول گرم سال و یا شرایط بحران با رعایت دقیق‌ترین و پیچیده‌ترین محاسبات و ملاحظات فنی و اجتماعی، امکان پذیر خواهد بود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار