کد خبر: ۴۳۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳:۲۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۹
میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور تحت تاثیر پارامتر‌هایی مانند ارتفاع ازسطح دریا، درجه حرارت محیط و ... می‌تواند متغیر باشد. جدول مصرف دیزل ژنراتور برای دیزل ژنراتور‌های مختلف در در چهار حالت بار قابل تنظیم است که می‌توان با در نظر گرفتن درصد بار، این مقادیر را به میزان ماهیانه و سالیانه محاسبه کرد. اطلاع از میزان مصرف سوخت برای مدیریت هزینه های سوخت و کاهش آلاینده ها اهمیت ویژه ای دارد.
سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور‌ها برای کاربران و خریداران دستگاه‌های صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انجام محاسبات دقیق برای انتخاب درست دیزل ژنراتور از مراحل مهم وضروری خرید دیزل ژنراتور می‌باشد چرا که با انتخاب دستگاه با توان بزرگتر از مقدار قدرت مورد نیاز در ادامه هزینه سنگین تهیه سوخت بیشتر را به سرمایه گذار تحمیل خواهد کرد.
جدول مصرف سوخت دیزل ژنراتور
استفاده و نگهداری صحیح و مطابق با استاندارد از دستگاه میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور را بطور موثری کاهش خواهد داد ودر ادامه میزان بازده دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.
مصرف سوخت موتور دیزلی، میزان سوختی است که توسط موتور در مدت ساعت کاری و دور مشخص آن مصرف می شود. این میزان تحت تاثیر پارامتر‌های مختلفی می‌باشد، اما در حالت کلی معمولا بستگی به پارامتر‌هایی مانند اندازه دیزل ژنراتور و میزان بار آن دارد و بر این اساس تقریبی از مصرف بدست می‌آید. میزان مصرف دیزل ژنراتور‌ها به طور متوسط بین ١٩٠ گرم تا ٢٢٠ گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرفی است. این میزان با توجه به ارتفاع از سطح دریا، درجه حرارت محیط، رطوبت نسبی محیط، عمر دیزل ژنراتور و البته کیفیت گازوئیل مصرفی متغیر است.
مصرف ساعتی سوخت، میزان سوختی است که در یک ساعت توسط موتور جذب می‌شود تا میزان مشخصی از نیرو و گشتاور را تولید کند. مصرف سوخت بر حسب گرم به ازای هر کیلووات قدرت در ساعت (g/kWh) و لیتربه ازای هر اسب بخار در ساعت (l/hp-h) بیان می‌شود. جدول سوخت مصرفی دیزل ژنراتور‌ها در کاتالوگ‌های دستگاه‌های دیزلی قابل مشاهده است.
میزان مصرف سوخت موتور دیزل با افزایش دور موتور از مقدار ۱۰۰۰ (rpm) کاهش می‌یابد و این مقدار در دور‌های ۱۵۰۰ (rpm) تا ۱۸۰۰ (rpm) به کمترین میزان خود می‌رسد شایان ذکر است که با افزایش بیش از حد دور موتور میزان مصرف نیز متعاقبا افزایش پیدا خواهد کرد.

توجه به میزان مصرف سوخت بدلیل اهمیت کاهش الاینده‌های خروجی بسیار ضروری می‌باشد. یک موتور دیزلی با میزان قدرت بالاتر ومصرف سوخت کمتر نسبت به موتور مشابه، از همه لحاظ به مقرون به صرفه‌تر و انتخاب مناسب تری می‌باشد.
جدول مصرف سوخت موتور دیزلی برای بار‌های مختلف در توان‌های کاری متفاوت به ازای یک ساعت مشخص شده است این مقادیر ممکن است برای ژنراتور‌های مختلف کی متفاوت باشد. میزان مصرف دقیق هر ژنراتور در کاتالوگ مربوط به آن قابل مشاهده است.
برای محاسبه میزان مصرف ماهیانه و هفتگی دیزل ژنراتور مقادیر زیر را می‌توان در نظر گرفت:
جدول مصرف سوخت دیزل ژنراتور
 
جدول مصرف سوخت دیزل ژنراتور
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار