کد خبر: ۴۳۹۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه پاسداران برای مددجویان کمیته امداد این استان به منظور کسب درآمد پایدار ساخته می‌شود.
به گزارش برق نیوز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه پاسداران برای مددجویان کمیته امداد این استان به منظور کسب درآمد پایدار ساخته می‌شود.

ماندانا زنگنه  اظهارداشت: با راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک خانگی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی درآمدی پایدار به وجود خواهد آمد.

وی بیان کرد: به منظور ایجاد درآمد مناسب برای خانواده‌های کم درآمد طرح‌های متعددی در سیستان و بلوچستان موردبررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از میان طرح‌های مطرح شده، ایجاد نیروگاه‌های کوچک خورشیدی خانگی و استخر‌های پرورش ماهی با توجه به موقعیت و شرایط این استان دارای قابلیت اجرایی بوده و در نهایت این طرح‌ها به تصویب رسیدند.

وی بیان کرد: همسو با اجرای این طرح‌ها، برای ساخت استخر‌های پرورش ماهی پس از بررسی‌های لازم قراردادی منعقد و بر اساس آن ۹۶ استخر در مناطق مختلف این استان ایجاد خواهد شد.

زنگنه اظهارداشت: در بخش پنل‌های خورشیدی موافقت شده تا نیروگاه‌های خورشیدی کوچک در خانه‌های مددجویانی که توان مالی مناسب ندارند نصب شده و اداره برق طبق تعهد، برق تولیدی این نیروگاه را خریدار کند بر این اساس طی مدت چند ساله تفاهم‌نامه برای این مددجویان درآمدی پایدار به وجودخواهد آمد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) و پتانسیل‌های شهرستان‌های دلگان، فنوج و بمپور نیاز است تا این نهاد معین توسعه این شهرستان‌ها شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برخی شرکت‌های زیرمجموعه اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور می‌توانند با توجه به پتانسیل‌های سیستان و بلوچستان در بخش‌های معدنی، کشاورزی و بازرگانی تا حد زیادی به توسعه اقتصادی این استان کمک کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار