کد خبر: ۴۳۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹
مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه فاز بتن‌ریزی نیروگاه اتمی رو به پایان است و برای تکمیل فاز‌های بعدی نیاز به تخصص در ۳۵ حرفه مهارتی داریم، اضافه کرد: تمام نیرو‌های موردنیاز با همکاری پیمانکاران از نیرو‌های مهارت دیده آموزش فنی و حرفه‌ای استان تأمین خواهد شد.
به گزارش برق نیوز، مسعود نصوری در نشست با مدیرکل و کارشناسان آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه افرادی که در پروژه‌های نیروگاه اتمی فعالیت می‌کنند باید گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای کسب کنند، افزود: برای برگزاری سودمند دوره‌های آموزشی موردنیاز نیروگاه اتمی کمبود‌های کارگاه‌های آموزشی با کمک نیروگاه اتمی بوشهر تأمین و در اختیار آموزش فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه فاز بتن‌ریزی نیروگاه اتمی رو به پایان است و برای تکمیل فاز‌های بعدی نیاز به تخصص در ۳۵ حرفه مهارتی داریم، اضافه کرد: تمام نیرو‌های موردنیاز با همکاری پیمانکاران از نیرو‌های مهارت دیده آموزش فنی و حرفه‌ای استان تأمین خواهد شد.

نصوری بر همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای با شرکت روس اتم در زمینه تأمین نیروی جوشکار موردنیاز نیروگاه نیز تأکید کرد و گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی ارائه شده موردنیاز نیروگاه اتمی بوشهر گواهینامه مشترک پایان دوره مهارت آموختگان برای اشتغال در نیروگاه صادر شود.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر از اجرای شدن هر چه‌بهتر تفاهم‌نامه سازمان انرژی اتمی ایران با آموزش فنی و حرفه‌ای در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود از اجرای هر چه‌بهتر آموزش‌های مهارتی در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری با آموزش فنی و حرفه‌ای حمایت خواهد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مهارت آموختگان حرفه‌های مهارتی موردنیاز نیروگاه اتمی در پروژه‌های در حال ساخت نیروگاه مشغول به کار شده‌اند، افزود: در راستای تأمین نیرو‌های بومی در طرح‌های توسعه نیروگاه اتمی، برای احداث دو راکتور جدید، نیروگاه اتمی برای فونداسیون، سفت‌کاری و بهره‌برداری ۱۹ رشته را برای آموزش کارجویان ارائه شد که در طرح جدید این حرفه‌ها به ۳۵ مهارت افزایش خواهد یافت.

عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه استفاده از نیرو‌های مهارت آموخته فنی و حرفه‌ای هزینه کمتری در جهت آموزش برای نیروگاه اتمی خواهد داشت، اظهار کرد: استفاده از نیروی‌های مهارت آموخته ماهر بومی در فاز‌های جدید نیروگاه اتمی بوشهر ضمن کاهش هزینه‌های جاری در پیشبرد اجرای طرح نیز مثمر ثمر خواهد بود، چون نیروی آموزش‌دیده بر اساس استاندارد‌های خود نیروگاه مهارت را فراگرفته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای فاز‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر نیاز به ۵ هزار نفر نیروی کار نیمه ماهر و ماهر دارد افزود: این نیرو‌ها بر اساس استاندارد‌های نیروگاه اتمی بوشهر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت و نیروگاه اتمی بوشهر نیز پیمانکاران زیرمجموعه خود را ملزم به استفاده از توان جوانان بومی کند.

دراهکی تجهیز کارگاه‌های آموزشی توسط نیروگاه اتمی بوشهر را بر اساس نیاز و ظرفیت نیروگاهی خواستار شد و اظهار داشت: باید نیروگاه اتمی بوشهر در هنگام جذب نیرو از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای استفاده کند، چون این مهارت آموختگان تحت نظارت خود نیروگاه اتمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته و آماده اشتغال در فاز‌های نیروگاهی هستند.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار