کد خبر: ۴۴۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۶ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹
مدیرعامل نیروگاه شازند با تاکید بر اینکه در حال حاضر این نیروگاه از سوخت مایع استفاده نمی‌کند، گفت: با توجه به سهمیه سوخت گاز تخصیصی به نیروگاه در حال حاضر نیمی از توان این مجموعه در حال تولید برق است.

به گزارش برق نیوز، علیرضا شیخی با بیان اینکه سوخت اول نیروگاه شازند گاز است، افزود: در این واحد تولیدی به دلیل قیمت پایین‌تر و پاک بودن سوخت گاز از این سوخت استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از دستور رئیس جمهور هرگز از سوخت مازوت استفاده نکردیم، اما مشکل اصلی نیروگاه پیک تابستان و زمستان است، یادآورشد: در تابستان با توجه به اینکه مصرف گاز خانگی برای گرمایش وجود ندارد، ما صد در صد از سوخت گاز استفاده می‌کنیم، اما در پیک زمستان به علت بالا بودن مصرف برق و همچنین مصرف بالای گاز توسط مصارف خانگی به برخی از نیروگاه‌ها گاز کمتر می‌رسید و ما مجبور بودیم که از سوخت مایع استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروگاه از سوخت مایع استفاده نمی‌کند، افزود: به دلیل رعایت مسائل محیط زیست در سال جاری از سوخت مایع استفاده نشده است. در همین راستا از مسئولان استان درخواست افزایش سهمیه گاز را کردیم و پیگیری‌های بسیاری در این زمینه انجام شده است، اما مشکل اصلی کمبود گاز در کشور است و باید اولویت مصرف با مصارف خانگی مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید را کاهش داده‌ایم، افزود: این نیروگاه از ظرفیت تولید ۱۳۰۰ مگاوات برخوردار است که با کاهش میزان تولید هم اینک ۷۰۰ مگاوات برق در ساعت تولید می‌کنیم.

شیخی میزان مصرف روزانه نیروگاه را هفت و نیم تا هشت میلیون متر مکعب گاز اعلام کرد وگفت: در حال حاضر به نیروگاه سهمیه سه میلیون متر مکعب گاز اختصاص داده شده که با توجه به رایزنی‌های انجام شده یک میلیون متر مکعب به این میزان سهمیه اضافه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه چهار میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌کنیم که ۷۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا منشا گوناگونی دارد، گفت: این بی انصافی است که تمام آلودگی را منتسب به نیروگاه بدانند. نیروگاه اگر در حال حاضر با نیمی از ظرفیت تولیدی خود فعالیت می‌کند به دلیل این است که از نظر قانونی نمی‌تواند از سوخت مازوت استفاده کند و این به دلیل اهمیت بالای محیط زیست برای ماست.

وی اظهارداشت: با توجه به دستور رئیس جمهور اگر نیروگاه از سوخت مایع استفاده می‌کرد بدون شک با ما برخورد قضایی صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه نیروگاه شازند یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست افزود: میزان تولید نیروگاه در سال بالغ بر هفت میلیارد کیلووات ساعت است.

شیخی با بیان اینکه میزان مصرف استان تقریبا با برق تولید شده در نیروگاه برابری می‌کند، گفت: نیروگاه شازند تنها نیروگاه در استان مرکزی است که وظیفه تولید برق را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه میزان مصرف در مقاطع مختلف سال در استان متفاوت است یادآورشد: در صورتی که پیک تابستان را در نظر بگیریم تقریباً تا ۵۴۰ مگاوات ساعت مصرف داریم که با تولید کشور هم برابری دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال خاموشی نداشتیم گفت:در استان مرکزی با توجه به مصارف خانگی و صنعتی مانند شرکتی که در حدود ۳۳۰ مگاوات برق مصرف می‌کند، تولید و مصرف برق در استان در یک راستا قرار دارد.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند افزود: مهمترین رسالت نیروگاه تولید برق با رعایت مسائل زیست محیطی است به صورتی که به خاموشی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: خاموشی یکی از مسائل بسیار مهم است که در کشور در حال حاضر مد نظر قرار دارد، زیرا مردم دیگر تحمل خاموشی را ندارند و در صورت خاموشی مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.

شیخی با بیان اینکه در بیمارستان، چراغ‌های راهنمایی، پمپ بنزین ها، آسانسورها، پکیج‌ها و... به برق وابسته هستند یادآورشد:زندگی مردم وابسته به برق است بنابراین تمام هدف ما این است که خاموشی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه نیروگاه شازند یک نیروگاه ۱۰۰ درصد دولتی است و منافع اقتصادی مد نظر ما قرار ندارد افزود: اهمیت خدمت رسانی مورد توجه کارکنان این مجموعه قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که مردم باید بدانند این است که قیمت تمام شده برقی که در اینجا تولید می‌شود دو برابر قیمتی است که به مردم فروخته می‌شود گفت: درصورتی که برق صنعتی، تجاری، خانگی و کشاورزی را مد نظر قرار دهیم، قیمت تمام شده برق دو برابر میزان فروش فعلی تمام می‌شود.

مدیر عامل نیروگاه حرارتی شازند با بیان اینکه در حال حاضر این مجموعه یک واحد یارانه‌ای است ادامه داد:نیروگاه یک واحد اقتصادی دارای منافع است.

وی با بیان اینکه نیروگاه شازند یکی از سبزترین نیروگاه‌های کشور است اظهارداشت: از لحاظ دارا بودن فضای سبز، نیروگاه تقریباً سه برابر میزان تکلیف شده فضای سبز در محوطه و اطراف مجتمع تولیدی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضربالغ بر ۹۰ هکتار فضای سبز داریم گفت: این موضوع هزینه بسیار زیادی بر مجموعه از لحاظ نگهداری و آبیاری ایجاد کرده و هیچ مجموعه‌ای در این زمینه به نیروگاه کمک نکرده است.

شیخی با بیان اینکه آبیاری فضای سبز با پساب‌های نیروگاه انجام می‌شود افزود:از آب چاه برای این موضوع استفاده نکردیم، در حال حاضر ۵۰ نیرو در فضای سبز مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش کارکنان مجتمع تولیدی این است که با توجه به بازرسی‌های سرزده توسط محیط زیست کنترل احتراق داشته باشیم یادآورشد: وضعیت آلایندگی به صورت مستمر توسط دستگاه‌های مخصوص درحال اندازه‌گیری است، برخی مواقع به دلیل سوخت نامناسبی که در اختیار ما قرار می‌دهند ممکن است استاندارد‌های آلایندگی از وضعیت مطلوب عدول کند، اما تمام تلاش‌های این مجموعه این است که تمام استاندارد‌های لازم را به صورت کامل اجرا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وظیفه نیروگاه تولید برق به صورت پایدار و منظم است، باید در حفظ محیط زیست کوشا باشیم چرا که این یک وظیفه مهم است، زیرا همگی در این هوا نفس می‌کشیم.

وی از مردم و سمن‌ها خواست برای پایان دادن به هجمه‌ها از نیروگاه بازدید کنند و از نزدیک مراحل سخت تولید برق را مشاهده کنند، گفت: متاسفانه با توجه به بالا بودن منابع آلایندگی زمانی که آلودگی هوا افزایش می‌یابد، نگاه‌ها به سمت نیروگاه متمرکز می‌شود که این بی‌انصافی است. ​
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
1
سلام این خبر که نشر دادید به نقل از استانداری باید به شما بگم معاون امنیت سیاسی استاندار و به اتفاق محیط زیست و مدیر عامل های نیروگاه در تاریخ 1399/09/20 ساعت ۲۱.۲۵ دقیقه با حضور در اتاق فرمان نیروگاه شازند در جریان استفاده مازوت در نیروگاه قرار گرفتند و به اتفاق آقایان بعد از بازدید از نیروگاه رفتن برای صرف شام!و چه اتفاقی افتاد در ضیافت شام مشخص نیست حالا این موضوع به کنار از اون تاریخ تا امروز مقدار مصرف مازوت رو شدیدا هم افزایش دادن بذارید روشن تر بگم بهتون قبلا استفاده مازوت حدودا (یک چهارم کل سوخت مصرفی بود ) ولی امروز شده بیشتر از سه چهارم کل سوخت مصرفی نیروگاه ساده تر بگم مصرف گاز نیروگاه حدود هفت میلیون متر معکبه و الان شده سهمیه گاز یک میلیون متر مکعب پس مابقی مازوت استفاده میشه و به حلق مردم بدبخت اراک میره و یک موضوع دیگه اینه که نیروگاه شازند علاوه بر برق استان تامین برق سایر استان های همجوار رو هم بر عهده داره ولی دود مازوت فقط برای مردم اراکه.
از برق نیوز خواهش میکنم انتشار بدن تا بدونن اینکه معاون اجتماعی استانداری میگه اخیرا مستنداتی ارائه شده سیاه بازیه و کلاه گذاشتن سر مردم در حالی که قطعا مجوز استفاده از مازوت توسط استانداری صادر شده.
لطفا به آرشیو خبری خودتون هم نگاه کنید استاندارد طی نامه ای در تیرماه که سایت برق نیوز هم منتشر کرده از نوبخت مجوز عدم استفاده شازند از مازوت رو هم گرفتند ولی باز به شدت داره دود به حلق ملت میکنن
اراک
|
United States of America
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
1
سلام.مسئولین عزیز قبل از اینکه هر سمتی داشته باشید یه انسان هستید!لطفا اینقدر بی رحم نباشید و به خاطر جایگاهتان با جان و سلامتی مردم بازی نکنید لطفا یکم روراست باشید ملت دارن خفه میشن سر این ندانم کاری های شما انسانیت شما کجا رفته!!!!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار