کد خبر: ۴۴۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹
شرکت ایلیشن (Elation) به‌تازگی تأسیس شده و دفتر اصلی آن در شمال کالیفرنیای آمریکا است. این مجموعه حدود یک سال پیش اولین محصول خود را با نام فریدام (آزادی) با سه موتور برقی و نهایت قدرت ۱۴۲۷ اسب بخار معرفی کرد. این شرکت در تلاش است یک برند مخصوص ابرخودرو‌های الکتریکی لوکس باشد.

به گزارش برق نیوز، حالا شرکت‌های سازنده ابرخودرو‌های میلیون دلاری یا مدل‌های کلکسیونی، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ تأسیس می‌شوند و فعالیت می‌کنند. فرایند طراحی و مهندسی خودرو‌های امروزی چنان پیش‌رفت کرده که با خرید پلتفرم، پیشرانه و دیگر تجهیزات فنی از برند‌های مشهور، سرعت تولید یک مدل جدید توسط شرکت‌های کوچک افزایش یافته است.


شرکت ایلیشن (Elation) به‌تازگی تأسیس شده و دفتر اصلی آن در شمال کالیفرنیای آمریکا است. این مجموعه حدود یک سال پیش اولین محصول خود را با نام فریدام (آزادی) با سه موتور برقی و نهایت قدرت ۱۴۲۷ اسب بخار معرفی کرد. ایلیشن در تلاش است تا مشابه ریمک، پینین فارینا و لوتوس، یک برند مخصوص ابرخودرو‌های الکتریکی لوکس باشد.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشرشده، نسخه‌ی دیگری از فریدام با نام غیررسمی دوگو ۰۰۱ تولید خواهد شد که مجهز به ۴ موتور الکتریکی و مجموع قدرت ۱۹۰۳ اسب بخار است. این محصول سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱٫۸ ثانیه و نهایت سرعت ۴۱۸ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. هر دو مدل ابرخودرو ایلیشن فریدام، چهارچرخ محرک با جعبه‌دنده دوسرعته خواهند بود. باتری‌های قابل سفارش این خودروها، ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلووات ساعت ظرفیت خواهند داشت تا شعاع حرکتی حدود ۶۴۴ کیلومتر فراهم کنند.


شرکت سازنده، در تلاش است تا نمونه بنزینی فریدام را با موتور ۵٫۲ لیتری V۱۰ آئودی (مشابه آئودی R۸) نیز تولید کند. این مدل، همراه جعبه‌دنده ۷ سرعته دبل کلاچ آئودی، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲٫۵ ثانیه و نهایت سرعت ۳۸۶ کیلومترب ر ساعت خواهد داشت.

تنها ۲۵ دستگاه از ابرخودرو‌های برقی فریدام ساخته خواهند شد. پیش‌فروش این محصولات آغاز شده است و زمان تحویل، سال ۲۰۲۲ خواهد بود. شرکت سازنده، قیمت نهایی مدل برقی را حدود دو میلیون دلار اعلام و برای نسخه بنزینی V۱۰، مبلغ ۲٫۳ میلیون دلار پیش‌بینی کرده است. با این شرایط، توانایی فنی محصولات ایلیشن باید نزدیک به پاگانی هوایرا، بوگاتی شیرون و کونیگزگ آگرا باشد تا خریدار جذب کند.
 
منبع: جام جم آنلاین
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار