کد خبر: ۴۴۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۹
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه نباید یک کشور بحران‌زده شود سپس به دنبال رفع بحران رفت، گفت: این درحالی است که وزارت نیرو به مرحله بحران رسیده، اما باز هم کوتاهی می‌کند و وزیر نیرو در این شرایط مشغول کتاب چاپ کردن برای نشان دادن اقدامات خود است!
به گزارش برق نیوز، عبدالعلی رحیمی مظفری ، با انتقاد از عدم افزایش بودجه وزارت نیرو در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: متاسفانه با وجود آنکه هزینه‌های وزارت نیرو در یک سال اخیر حداقل یک و نیم تا دو برابر شده، اما بودجه این وزارتخانه افزایش خاصی نداشته و در لایحه توجه‌ای به تولید برق، توسعه برق‌رسانی، تجهیزات نیروگاه ها، افزایش خطوط آب‌رسانی، سدسازی و... نشده است.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که در لایحه بودجه توجه‌ای به سدسازی، افزایش خطوط انتقال و... نشده است این مسئله در سال‌های آتی مسائل اجتماعی به بار می‌آورد چراکه بیشترین نارضایتی‌های اجتماعی و اقتصادی در کشور پیرامون آب و برق است، نمونه این نارضایتی‌ها مسئله تامین آب غیزانیه است تا جایی که مقام معظم رهبری خودشان به موضوع ورود کردند و دستور ویژه دادند.

عده‌ای از مردم درگیر سیل و عده‌ای دیگر تشنه هستند!

وی مطرح کرد: چرا عده‌ای از مردم باید درگیر سیل و آب‌بردگی باشند و عده‌ای در جای دیگر از این سرزمین تشنه باشند؟!، لذا بحران‌هایی همچون سیل از یک طرف و تشنگی مردم از طرف دیگر نشان از مشکلات فراوان در حوزه مدیریتی و بودجه‌ای وزارت نیرو دارد.

مدیریت منابع آب در وزارت نیرو بسیار ضعیف است

رحیمی مظفری تامید کرد: وضعیت فوق نشان می‌دهد مدیریت منابع آب در وزارت نیرو بسیار ضعیف است و وزیر نیرو باید دراین خصوص پاسخگو باشد.

اردکانیان توان گرفتن حق وزارتخانه‌اش را دارد؟

به گفته وی اردکانیان باید با حضور در کمیسیون تلفیق بودجه، در راستای افزایش بودجه وزارتخانه متبوعش تلاش کند و توان گرفتن حق این وزارتخانه را داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سهمیه آب شهر‌های کوچک و روستا بسیار ناچیز است، اضافه کرد: با نگاه به اعتراضات اجتماعی متوجه می‌شویم یا آب جایی را نابود کرده یا جای دیگری از بی‌آب نابود شده است و این سوال مطرح است مردم تا کی باید این مشکلات را تحمل کنند؟

مردم را آب برده و مسئولان را خواب

وی با بیان اینکه مردم را آب برده و مسئولان را خواب و این بی‌کفایتی اعتراضات اجتماعی را روز به روز افزایش می‌دهد، تصریح کرد: وزارت نیرو باید از خواب بیدار شود چراکه علاوه‌بر تمام مشکلات پیرامون برق‌رسانی به مناطق مختلف کشور به‌ویژه جنوب و مناطق مرزی، کشاورزان نیز از بی‌برقی به سطوح آمده‌اند.

ضرورت پاسخگویی به کوتاهی‌ها ازسوی وزیر نیرو

رحیمی مظفری با ابزار تاسف از اینکه دولت به تازگی برای یک مدرسه روستایی محروم مرزی ۲۴ میلیون تومان هزینه انشعاب آب در نظر گرفته است، بر ضرورت پاسخگویی به این کوتاهی‌ها ازسوی وزیر نیرو تاکید کرد.

وزارت نیرو به مرحله بحران رسیده، اما باز هم کوتاهی می‌کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه نباید یک کشور بحران‌زده شود سپس به دنبال رفع بحران رفت، گفت: این درحالی است که وزارت نیرو به مرحله بحران رسیده، اما باز هم کوتاهی می‌کند و وزیر نیرو در این شرایط مشغول کتاب چاپ کردن برای نشان دادن اقدامات خود است!

رحیمی مظفری با یادآوری اینکه پروژه‌هایی مانند ساخت سد و خطوط انتقال ۲۰ تا ۳۰ سال است که روی زمین مانده‌اند، بیان کرد: ما به‌عنوان نمایندگان مردم از وزیر فعلی انتظار تغییر شرایط و اختصاص بودجه بیشتر برای پروژه‌های مرتبط با حوزه آب و برق را داریم.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگرچه بنا نیست کلیات بودجه رد شود، اما برای رسیدن به تفاهم با دولت، باید کوتاهی‌ها با حضور وزرا در مجلس و کمیسیون تلفیق لایحه بودجه رفع شود. 
 
منبع:خانه ملت
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
6
سلام
من از اوضاع پیمانکاران و تولیدکنندگان فعال در صنعت آب اطلاع دقیقی ندارم، اما در حوزه صنعت برق می توان به جرات بگویم تا خالی شدن کامل این صنعت از وجود پیمانکاران و تولیدکنندگان توانمند و موثر، چند گام بیشتر باقی نمانده و بزودی شاهد خالی شدن عقبه پشتیبانی و توسعه این صنعت مهم و زیرساختی خواهیم بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
9
باسلام و احترام ، امروز در شرکت برق منطقه ای آذربایجان پرسنل کارمشخص تحصن کرده بودند و نسبت به کم شدن حقوقشان اعتراض می کردند و دریافتی آنها نسبت به سال قبل نه اینکه افزایش نداشته بلکه با کاهش ۵۰۰هزار تا یک میلیون تومان مواجه شدن و مدیر عامل بی لیاقت شرکت عوض اینکه پیگیر مشکلات آنها باشد پا به فرار گذاشت و رفت و مدیر عامل به دنبال خوش گذرانی خود است چندی قبل با چند نفر از دور و بریهای خود به همراه خونواده به کیش رفته بود و امروز هم شنیدم به اردبیل و خلخال برای گردش رفتن
پاسخ ها
همدرد
| Iran (Islamic Republic of)
بله همکارمحترم الان 10ماه که به صورت اقساطی حقوق میگیریم یکی باید کرایه خونه بده خرج خونه بده این بی وجدانها که عین خالشون هم نیست آقای میلانی فقط ژست مدیر عاملی رو داره برق آذربایجان نو به گند کشیده.
خاک خورده صنعت برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
4
باید بگویم بیشتر مطالب عنوان شده این آقا متاسفانه درست می باشد.
صنعت برق چندین سال است با چالش و خاموش کردن صنایع یا خاموشی کردن محله ای از پیک عبور می کند، وبعد هم می گویند جلو فروپاشی شبکه را گرفتیم. آیا ضرر اقتصادی صنایع تعطیل شده یا کاهش محصول کشاورزان یا... بدلیل خاموشی را کسی محاسبه نمی کند ؟؟ آخر کجای دنیا با خاموشی از پیک عبور می کنند ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
5
چه عجبی، والا والله آینده خواهید دید چه ظلم و جفایی این وزیر و تیمش به وزارت نیرو کردند، شو و تبلیغات شده کارشون، طرحی که ۲ بار قبلا افتتاح شده بردن توی لیست افتتاح، طی ۲ سال ۲ مدیرعاملی را که خودشان فراخوان داده اند عوض کردند، شرکتهای ایفای روستایی را نابود کردن، ۱۸ ماه شرکت مدیرعامل نداره، یک سری را به زور برای گزارش دادن بازنشست می کنند نور چشمی های خود و وابستگانشان را در ستاد و شرکتهای مادر نگه می دارن، چون ، برخی از اینها ماهانه بیش از ۳۰ میلیون حقوق می گیرن، افتادن به جان شرکتهای استانی و قرارداد به آنها تحمیل می کنند ، بازرسی که معلوم نیست خوابه یا بیدار، نمایندگان لطفا رسیدگی نمایید
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
3
با سلام
وقتی وزیر نیرو ضعیف باشد قطعا باعث نابودی کل وزارت خانه چه از نظر فنی و چه از نظر پرسنلی هم در بحث تولید نیروگاهی و هم در بحث انتقال و هم در بحث توزیع وهم در بحث اب خواهد شد امیدواریم که لااقل کمسیون انرژی مجلس به بحران مالی در وزارت نیرو ورود کند تا شاید در بودجه سال اینده فرجی حاصل شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
3
کشاورزان از بی برقی به سطوح (اصلاح شود به ستوه) آمده اند. ضمنا کارکنان هم از دریافت حقوق نصفه و نیمه به ستوه آمده اند.
نیروگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
4
بی کفایتی وزیر خودشیفته نیرو ، کارکنان نیروگاهها را نیز به گرداب مشکلات معیشتی و مالی گرفتار کرده است.
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
4
اردکانیان عرضه نداره حق وزارتخانه اش رو بگیره باید بر کنار بشه
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
4
توانیر پول حقوق را به شرکتها نمیدهد .و فقط نمایش و شو
راضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
1
حقوق کارمندای شرکت برق رو هم یک سال هست تو دو قسط اول و وسط ماه میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
1
باز هم درود بر نماينده محترم كه متوجه وضعيت است
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of)
برادر عزیز با متوجه بودن مشکل حل نمیشه ماعمل می خاهیم لطفا تفکر
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
بله با توجه به مشکلات عنوان شده شما به عنوان عضو کمسیون انرژی چرا برخورد نمیکنید استیضاح کنید این اقای بی تفاوت را همه جا را به ...
یک کارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
1
0
ما در یک کشور ثروتمند و غنی زندگی میکنیم از معادن و دریا و نفت وگاز و طلا و کشاورزی و...تازه پول قبوض مردم هم هست نمیدونم اینها چی میشه که مردم فقیر هستن و صنایع و وزارت خانه ها عقب هستن و همیشه دم از نداری میزنن و کارها عقب مانده است
یک کارگر شرکتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
2
1
شما توقع بی جا از مسئولین دارید .مسئولین که نمیان کار کنن که میان یه مدتی دزدی کنن و برن بعد یه عده دزد دیگه میان حرف هم بزنی بدبختت میکنن
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
3
خب طبیعیه با این مدیران که یه نمونه اش مدیر عامل شرکت توزیع آذربایجانغربیه،با کل معاونین و مدیرانش،آخر کار به بحران و بدبختی میرسه.افرادی که سطح سواد و تحصیلیشون پایینه و به زور ... و ... بالا اومدن و چیزی جز ... و ... بلد نیستن.به ...کشیدن کل سیستمو.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
اصلا کل شرکت‌های توزیع آذربایجان وضع مدیریتشان افتضاح است
هم برق منطقه ای فرد بی مسیولیت که اصلا برق منطقه ای را به قهقرا برده و عملکرد زیر صفر
آذربایجان شرقی فعلا آلت دست زیر دستان بخصوص یکی از معاونانش ، تبریز اصلا مدیرعاملش تو باب نیست بیشتر کارمند انجمن صنفی است تا مدیرعامل شرکت ، اردبیل هم که دوبرادر دست به دست هم دادند شرکت شده امنیتی و مدیرعاملش هم نمی داند کارش چیست فقط نفر عوض می کند
کارمند برق منطقه ای آذربایجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
1
با سلام بر دوستان برق نیوز
با توجه به این که یکی از رسالت های برق نیوز رساندن درد و دل کارکنان به گوش مسئولین و مدیران می باشد خواهشمند است مشکل مربوط به کاهش حقوق و مزایای کارکنان با انجام قرارداد انجام کار مشخص شرکت برق منطقه ای را به گوش آقایان بر سانید:
- با ابلاغ بخشنامه حقوق کارکنان انجام کار مشخص در سال 98 و اجرای بخشنامه در آذر ماه سال 98 در شرکت برق منطقه ای آذربایجان نه تنها شاهد افزایش حقوق و مزایا نبودیم بلکه کاهش 500 هزار تومانی تا یک میلیون تومان در حقوق کارکنان اتفاق افتاد و این یک شاهکاری بعد از انقلاب است که به جای افزایش حقوق شاهد کاهش آن بودیم.
- برای کارکنان ذکر شده نه تنها امسال افزایش حقوق اعمال نشد بلکه از حقوق سال پیش نزدیک به 500 هزار تومان هم کاسته شد.
- از زمان انتشار ویروس کرونا با توجه به شرایط سخت زندگی کلیه کارکنان در انتظار کمک های مالی از سوی مدیران بودند ولی نه تنها از کمک ها خبری نشد بلکه از حقوق و مزایا کاسته شد.
- وزیر محترم به جای حمایت از وضعیت معشیت کارکنان به فکر افتتاح پروژه های چند بار افتتاح شده هستند و خود را ناجی دولت نشان می دهند.
- در شرکت برق منطقه ای آذربایجان وجود مدیر عامل اصلا احساس نمی شود انگار اصلا مدیر عاملی نداریم.
- از هم پاشیدن معاونت بهره برداری و ... از عملکرد آقای مدیر عامل می باشد.
- بی انگیزگی در بین کارکنان به شدت افزایش یافته است.
- خداوند مهندس صبوری را هر جا که باشد حفظ کند که در دوران ایشان یک نشاطی در بین کارکنان وجود داشت.
لطفا پیگیری کنید و انعکاس دهید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
2
3
با سلام وقتی یک مدیر عامل زیر مجموعه تولید 70 میلیون تومان حقوق میگیره، وقتی یک مدیر ستادی با 37 سال سابقه حاضر به بازنشستگی نیست تازه با زور ترس از سازمان بازرسی برکنار میشه (شما بخونید جابجا میشه) و دوباره میشه مدیر عامل یک شرکت دیگر، وقتی مدیر عامل توزیع با هفت ماه مدیریت عاملی برکنار و یکی بی تجربه تر از اون میاد سر کار و .... انتظار دارید اوضاع خوب بشه؟ مدیریت ما یک پیوستار مملو از خیانت و سوء مدیریت است. سازمانهای بازرسی و نظارتی و اطلاعاتی هم که طبق معلوم خواب تشریف دارن!!! اینهمه می گفتند سازمان بازرسی ورود کرده ورود کرده آیا اتفاقاتی که توی شرکتهای زیر مجموعه شرکتهای مادر تخصصی می افتند نمی بینند؟ همینه که همینه ما همه چیزمون به همه چیزمون میاد
کارمند صنعت برق استان محروم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
1
سلام و عرض ادب حضور همه زحمت كشان واقعي صنعت آب و برق
و بدون تملق بگم سايت بسيار خوب برق نيوز با مطالب فني پربارش
درود بر نماینده واقعی مردم و با وجدان
صحت تمام گفته هایش رو به وضوح داریم میبینم در مجموعه وزارت نیرو (خصوصا در برق منطقه ای درمدیریت تولید و شرکت توزیع برق استان سیستان و بلوچستان)
# مدیرعامل برق منطقه ای استان تمامی هم وغم خودش رو گذاشته بر تبلیغات و هزینه های فراوانی را صرف تبلغات عملکردش است خیلی جالبه که اگر یک ترانس برقی رو جابجا می کند بیا و ببین چه تبلیغاتی می کند (از گزارش صدا و سیما ، خبرنگار اجیر شده ، روزنامه ، شبکه های اجتماعی و بنر و .... بعنوان مثال ترانس پست اسپکه شهرستان ایرانشهر ) و میگوید دستور اکید و سفارش ویژه وزیر نیرو است که چند برابر کارها تبلیغات شود. (شاید هم به امید نامزدی ریاست جمهوری است)
# در خصوص کمبود برق 50% تولید استان است و تامین کمبود برق هم وابسته به بقیه استانهای همجوار است میباشیم ( نصف نیروگاههای استان هم فرسوده و از زمان بازنشستگی این واحدها هم سالهاست که میگذرد )
# چه دلیلی دارد که با تادید به مردم بگوییم کم مصرف کن و گرنه خاموشی به شما اعمال میگردد##
# با صلوات گفتن هرساله پیک تابستان رو رد میکنند و تاچشم باز میکنند پیک بعدی میاید بدون اینکه هیچ تغییر چشمگیری در افزایش پروژه های خط و پست ، برق رسانی و یا احداث نیروگاهها حاصل گردد
ضمن اینکه 2 سال است که علاوه بر پیک تابستان ، پیک زمستانی هم داریم و مشکل دوچندان شده

# مظمئن باشید اگر کار جهادی نکنیم تا دو سال دیگر بحران جدی جدی و تاکید میکنم خیلی جدی داریم
# فقط کافی است مراجع نظارتی بر اساس عدالت واقعی به تبلیغات 4 ساله وزارت نیرو ورود کند و نمونه اش برق منطقه استان سیستان و بلوچستان ، باورکنید طی این 2 سال اخیر به اندازه کل 40 سال هزینه تبلیغات شده است.
# از مدیریت منابع آب که نپرس، همه موضوع هوتک ها رو میدونند ، آبهای بارش های سیل آسا مناطق جنوب استان که به شدت بحران آب دارند بدون هیچ مدیریتی از رودخانه ها به دریای عمان و یا خاک پاکستان می رود.
# از انتصابات صوری و ...بگم که مهره ها قبل مشخص و فقط جهت تبلیغات فراخوان میدهند
# از حقوق مزایای کارکنان وزارت نیرو بگم که نسبت به ارزش پول و دریافتی های چند سال قبل به شدت کاهش داشته
# از بازنشستگی های اجباری و به اختیار دستگاه بگم (حدود 6000 نفر را طی این دوسال بازنشسته کردند و گفتند اگر نروید اضافه کار و کلیه مزایای شما حذف می شود و مجبور به خرید 2 سال سربازی میکنند تا 30 سال آن تکمیل شود و بازنشست شوند)
با این کارها نه تنها ظلم و بی حرمتی به پرسنل وزارت نیرو شد ، بلکه بزودی شاهد بحران ورشکستگی سازمان بازنشستگی کشورمان نیز خواهیم بود
و هزاران مشکل دیگر که از حوصله این بحث خارج می باشد
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
2
آقای رحیمی مظفری فکر می کنه مجلس به بحران نرسیده، با اون میزان مشارکت مردم و با ماجرای واکسن های آنفلوانزا و ...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار