کد خبر: ۴۴۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۹
کمبود زغال سنگ در زمستان جاری باعث شده کارخانه‌ها در مناطقی از چین تنها در یک شیفت فعالیت کنند و از ساکنان استان‌های مختلف خواسته شده در مصرف برق صرفه جویی کنند و همزمان چراغ خیابان‌ها و بیلبورد‌ها خاموش شده است.
به گزارش برق نیوز، مقامات چینی دستکم در سه استان این کشور دستور محدودیت در استفاده از برق را صادر و اعلام کرده اند ممکن است کمبود زغال سنگ ایجاد شود.

همزمان مقامات چینی منکر کمبود احتمالی زغال سنگ به دلیل اختلاف دیپلماتیک با استرالیا و جنگ تجارت انرژی با این کشور و ممنوعیت واردات زغال سنگ از استرالیا به چین شده اند.

با این حال چین اذعان کرده که در زمینه تامین برق در برخی از نقاط این کشور در آستانه فصل زمستان و در شرایطی که فعالیت صنعتی چین در حال احیا از رکود ناشی از شیوع ویروس کروناست، مشکل وجود دارد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام چینی که بر شرکت‌های دولتی نظارت دارد، نوشت: در حال حاضر برخی از استان‌ها موقتا برق کافی ندارند.

در نتیجه کمبود برق که ناشی از کاهش تامین زغال سنگ حرارتی است، برخی از کارخانه‌ها ساعت کاری را کاهش داده اند و تنها دو یا سه روز در هفته کار می‌کنند و کارمندان دفتری در برخی از شهر‌ها برای رفتن به محل کارشان مجبور ۲۰ طبقه را از پله بروند، زیرا آسانسور‌ها برای صرفه جویی برق خاموش شده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با وجود این حقیقت که دولت چین انکار می‌کند اختلاف با استرالیا عامل کمبود زغال سنگ و سهمیه بندی برق است، یک مقام در شرکت برق دولتی چاینا هوادیان به فایننشیال تایمز گفت: بسیاری از نیروگاه‌های محلی به زغال سنگ استرالیا وابسته بوده و در تلاش برای تامین آن از منابع دیگر هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار