کد خبر: ۴۴۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۱ - ۰۵ دی ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: عملیات اجرایی ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی مشهد با راندمان ۵۵ درصد زمستان امسال آغاز خواهد شد. با ساخت نیروگاه جدید مشهد واحد‌های قدیمی این مجموعه به تدریج بازنشسته خواهد شد.

به گزارش  برق نیوز، محسن طرزطلب در جریان بازدید از نیروگاه مشهد، گفت: این مجموعه پس از نیروگاه طرشت تهران جزو قدیمی‌ترین نیروگاه‌های کشور است که با قرارگیری در داخل شهر مشهد بخش عمده‌ای از تامین برق این کلانشهر و حرم مطهر رضوى را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اهمیت ویژه این نیروگاه برای شهرستان مشهد، افزود: راندمان نیروگاه در حال حاضر بسیار پایین و عمر برخی واحد‌های آن به بیش از ۵۰ سال می‌رسد. همین امر موجب شده تا نیروگاه مصرف آب بالایی داشته باشد و سالانه حدود ۴۵۰ هزار مترمکعب آب مصرف کند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی مالک این نیروگاه را بخش خصوصی برشمرد و افزود: از مدت‌ها قبل با همکاری استانداری خراسان‌رضوی در تلاش بودیم تا حمایت‌ها و راه‌کار‌های تشویقی لازم به منظور ترغیب مالک برای جایگزینی این واحد‌ها با یک نیروگاه راندمان بالا را ایجاد کنیم.

طرزطلب ادامه داد: در همین راستا از طریق مالک و شرکت برق حرارتی مذاکرات متعددی با سرمایه‌گذاران زیادی صورت گرفت و نهایتا موضوع بازنشسته کردن نیروگاه مشهد و احداث واحد‌های راندمان بالای جدید مورد موافقت قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی ساخت نیروگاه جدید مشهد تا پایان سال آغاز خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر راندمان این نیروگاه حدود ۲۷ درصد و تولید حداکثری آن ۳۲۰ مگاوات است که در نیروگاه سیکل‌ترکیبی این مجموعه، راندمان نیروگاه به ۵۵ درصد و توان آن به ۳۵۰ تا ۴۰۰ مگاوات خواهد رسید.

طرزطلب تاکید کرد: با ساخت نیروگاه جدید مشهد واحد‌های قدیمی این مجموعه به تدریج بازنشسته خواهد شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار