کد خبر: ۴۴۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۹
سخنگوی صنعت برق گفت: ۶ میلیون از مشترکان برق به چرخه کم مصرف‌ها اضافه شدند و ۱۲ درصد هم کاهش مصرف در بخش انرژی گزارش شده است.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی معاون راهبری گفت: به طور کلی هدف از اجرای طرح برق امید ایجاد مدیریت مصرف و گرایش مصرف‌کنندگان و مشترکان پر مصرف به دسته خوش مصرف‌ها و کم مصرف‌ها بوده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۶ میلیون از مشترکان به چرخه کم مصرف‌ها اضافه شده‌اند و هم چنین ١٢ درصد هم کاهش مصرف پرمصرف‌ها را شاهد بوده‌ایم، این در حالی است که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم نتایج خوب و مطلوبی را در کل کشور شاهد باشیم.

رجبی مشهدی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان تهران با جمعیت بالایی که دارد مشترکان باید الگوی مصرف را جز برنامه‌های اصلی خود قرار دهند؛ چرا که برای صرف هزینه‌های خانگی نیز مهم تلقی می‌شود، در ایام غیر پیک ۲۵ درصد مشترکان خانگی شهر تهران پرمصرف هستند و در ایام پیک ۳۰ درصد مشترکان در این دسته قرار می‌گیرند.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: هدف از اجرای این طرح این است که مشترکان خانگی کم مصرف شوند چرا که طرح برق امید از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند.

رجبی مشهدی گفت: اگر مشترکان ۲۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند منجر به کاهش حدود ۴۰ درصدی در بهای برق مصرفی خواهند شد و به همین طریق مشترکان بخش خانگی با اعمال اصول مدیریت مصرف برق و بهینه سازی روند مصرف برق خود، از مزایا و پاداش‌های ریالی در نظر گرفته شده به شکل تخفیف، بهره‌مند می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق کشور در ادامه در خصوص آخرین وضعیت کابل‌های خود نگهدارنده در کشور گفت: این کابل‌ها در استان تهران به پایان رسیده است، ولی در ۴ استان کشور هم به صورت صد درصدی انجام شده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به کاهش دما و برودت هوا مشکلاتی از قبیل یخ زدگی کابل‌های برق نداشته‌ایم، ولی در برخی از نقاط به دلیل بارش شدید برف پارگی کابل برق گزارش شد که سریعا مشکل برطرف شد.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
یکی از خودتان
|
Germany
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
3
سلام . الان که ۱۲ درصد اینطور کم کردید ، حداقل ۳۰ درصد هم بطور طبیعی در زمستان کاهش مصرف داریم ، حتما برای راندمان نیروگاهها هم کار کردید در طول سال ، حالا این حدود ۱ درصدی که از یک در میان کردن معابر میخواهید کاهش مصرف داشته باشید برای تامین سوخت نیروگاهها سعی کنید کسی غیر خودمان در ایران نفهمد که بسی خنده دار است . کارشناسی که ایده های خود را با امضای مدیران بالادست که احتمالا رمز اتوماسیونش دست دفتر دارش هست ارسال می کند . واقعا با همه تبعات اجتماعی و غیر کارشناسی آن ، هزینه فایده اش مشخص شده؟؟ متاسفم برای برخی تصمیم ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
3
برق امید شروع نشده ! مصرف برق ۶ درصد کم شد.! به این میگن مدیریت تهاجمی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
2
خود گویی و خود تعریف کنی
عجب دکتر هنرمندی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار