کد خبر: ۴۴۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۹
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با رشد سالانه مصرف برق در کشور هشدار داد و گفت: درصورت عدم مدیریت مصرف برق در کشور، باید ظرفیت نیروگاه‍های برق تا سال ۱۴۲۰، سه برابر شود چراکه صرفا در این صورت می‌توان جواب‌گوی نیاز داخلی برق بود.
به گزارش برق نیوز، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، از افت تولید گاز در میدان گازی پارس جنوبی ابراز نگرانی کرد.

هادی بیگی‌نژاد، در رابطه با رشد سالانه مصرف برق در کشور هشدار داد و گفت: درصورت عدم مدیریت مصرف برق در کشور، باید ظرفیت نیروگاه‍های برق تا سال ۱۴۲۰، سه برابر شود چراکه صرفا در این صورت می‌توان جواب‌گوی نیاز داخلی برق بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متوسط رشد سالانه مصرف برق کشور ۴/۵ درصد است، ادامه داد: از آنجا که افزایش مصرف برق در کشور با توجه به رشد تکنولوژی امری طبیعی است در برنامه ششم توسعه بر تولید سالانه ۵ هزار مگاوات برق تاکید شده است، اما این اتفاق هنوز نیفتاده و ساله صرفا ۲۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود لذا در حالی از برنامه ششم عقب هستیم که مصرف نیز سال به سال افزایش پیدا می‌کند بنابراین اگر به اصطلاح با همین فرمون جلو رویم، کشور در آینده واردکننده برق خواهد شد.

وی با بیان اینکه مصرف کشور در حوزه گاز نیز سال به سال افزایش پیدا می‌کند، گفت: اگرچه صنعت کشور بیشتر از قبل به گاز متکی شده و افزایش مصارف خانگی را شاهد هستیم، اما با این وجود توسعه میادین گازی به میزان نیاز کشور نیست.

بیگی‌نژاد همچنین از افت تولید گاز در میدان گازی پارس جنوبی ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر همین روند ادامه پیدا کند واردکننده گاز نیز خواهیم بود.

به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اگر به میزان کافی گاز تولید نشود مجبور به سوزاندن گازوئیل یا مازوت در نیروگاه‌ها می‌شویم که این مسئله آلودگی شدید محیط زیست را به دنبال خواهد داشت.
 
منبع: خانه ملت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار