کد خبر: ۴۴۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۹
هند که به شدت تلاش‌های خود را برای رسیدن به اهداف جاه طلبانه آب و هوایی افزایش داده به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از هیجان انگیزترین بازار‌های انرژی تجدیدپذیر در کره زمین است.

به گزارش  برق نیوز، هند که به شدت تلاش‌های خود را برای رسیدن به اهداف جاه طلبانه آب و هوایی افزایش داده به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از هیجان انگیزترین بازار‌های انرژی تجدیدپذیر در کره زمین است.

در حالی که بیشتر کشور‌های جهان به دلیل رکود اقتصادی و صنعتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، شاهد سقوط تقاضا برای انرژی هستند، هند تلاش‌های زیادی کرده است تا مناطق بیشتری به شبکه برق این کشور متصل شوند.

در گذشته، بیشتر جمعیت روستایی شبه قاره هند به برق دسترسی نداشتند، اما دولت این کشور برق رسانی به تمام مناطق را در طول یک سال و نیم گذشته در اولویت خود قرار داده است.

دولت هند به منظور تأمین انرژی برای جمعیت ۱.۳۵۳ میلیارد نفری که در این کشور زندگی می‌کنند (یک تخمین محافظه کارانه که دو سال از آن گذشته است) در حالی که هنوز به تعهدات آب و هوایی خود در دهلی نو عمل می‌کند، اهداف بسیار بلند پروازانه‌ای را از لحاظ انرژی تجدیدپذیر برای خود تعیین کرده است.

به عنوان بخشی از توافقنامه آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵، هند متعهد شد که فقط تا سال ۲۰۳۰ به ۳۵۰ گیگاوات ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر برسد و در کنفرانس جهانی هفته آب و هوا در سال ۲۰۱۹ در نیویورک، هند تعهد خود را به ۴۵۰ گیگاوات طی ده سال آینده رساند.

اگرچه این اهداف بلند پروازانه است، سانجیو ناندان ساهایی، وزیر نیروی هند، این هفته اظهار داشت که کشورش در مسیر رسیدن به تعهدات عالی انرژی تجدیدپذیر خود می‌باشد.


تا تاریخ ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۰، ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر هند حدود ۹۰ گیگاوات بوده است که اساساً از انرژی باد و خورشید تأمین می‌شود (باد ۳۸ گیگاوات و خورشید ۳۶ گیگاوات).

بیست سال است که ظرفیت تولید برق از انرژی باد در هند در حال رشد بوده است در حالی که این کشور فقط در نیمی از این مدت، ظرفیت خورشیدی خود را افزایش داده است.

این بدان معنی است که با وجود اظهارات خوش بینانه وزیر انرژی، هند برای رسیدن به اهداف آب و هوایی خود یک راه طولانی را در پیش دارد و سال ۲۰۳۰ نیز نزدیک است.

به منظور جبران کسری ۲۵۰ گیگاوات ظرفیت انرژی تجدید پذیر خود در این مهلت، هند نیاز به نصب ۲۵-۳۵ گیگاوات ظرفیت انرژی تجدید پذیر هر ساله دارد که بیش از دو برابر میزان فعلی است.

برای اینکه جهانیان امیدی به جلوگیری از تغییر فاجعه بار آب و هوا داشته باشند، ضروری است که کشور‌های در حال توسعه و متوسط در سراسر جهان از تکرار اشتباهات سنگین جهان اول که هوا را به شدت آلوده کرد خودداری کنند.

این بدان معناست که غول‌های دوقلوی هند و چین بار سنگینی را به دوش بکشند تا بتوانیم تقاضای رو به رشد جمعیت تقریباً ۳ میلیارد نفری این دو کشور را برای انرژی برآورده کنیم.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار