کد خبر: ۴۴۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۹
وزیر نیرو گفت: توافقات مکتوبی در خصوص مطالبات صادرات برق و گاز صورت گرفت. ما بخشی از مطالباتمان، یعنی چیزی حدود ۷۰۰ میلیون دلار را دریافت کردیم. مراحل تخصیص و واریز آن به حساب‌ها صورت گرفت. توافق جدیدی که انجام شد، افتتاح حساب‌های یورویی برای شرکت ملی گاز ایران و توانیر است که هم این مبلغ اخیر و هم سایر مبالغ به مرور با تبدیل شدن به یورو در این حساب‌ها ذخیره می‌شود و صرف هزینه کرد نیاز‌های ضروری ما از جمله تامین دارو و کالا‌های ضروری و باز پرداخت بدهی‌ها خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با نتایج سفر به عراق جهت صادرات برق، اظهار کرد: دیروز مسئول هیئتی مرکب از وزارتخانه‌های نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی بودم که برای توسعه روابط تجاری بین ایران و عراق، به عراق سفر کردم و در آنجا دیدار و گفتگو با وزرای برق، تجارت، روسای کل بانک مرکزی و بانک تجارت عراق و نخست وزیر عراق داشتم. چند موضوع حاصل این سفر بود. یکی اینکه بعد از شش سال یعنی از سال ۹۳ تا پایان ماه جاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران با حضور سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی برگزار خواهد شد. امیدواریم این اجلاس منجر به تسهیل و توسعه روابط دو کشور شود.

اردکانیان ادامه داد: موضوع دیگر پروژه‌های وزارت نیرو ایران با وزارت برق عراق بود. در خصوص مطالبات مربوط به صادرات برق، نیروی انسانی، تعمیرات برقی توسط شرکت‌های ایرانی به عراق جلسات خوبی برگزار شد و توافقات خوبی صورت گرفت.

اردکانیان گفت: توافقات مکتوبی در خصوص مطالبات صادرات برق و گاز صورت گرفت. ما بخشی از مطالباتمان، یعنی چیزی حدود ۷۰۰ میلیون دلار را دریافت کردیم. مراحل تخصیص و واریز آن به حساب‌ها صورت گرفت. توافق جدیدی که انجام شد، افتتاح حساب‌های یورویی برای شرکت ملی گاز ایران و توانیر است که هم این مبلغ اخیر و هم سایر مبالغ به مرور با تبدیل شدن به یورو در این حساب‌ها ذخیره می‌شود و صرف هزینه کرد نیاز‌های ضروری ما از جمله تامین دارو و کالا‌های ضروری و باز پرداخت بدهی‌ها خواهد شد.

اردکانیان ادامه داد: فردا پنجشنبه در پویش هر هفته الف-ب ایران، پروژه‌هایی در آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران و اصفهان با حضور آقای رئیس‌جمهور افتتاح خواهیم کرد. با این تعداد افتتاح ۱۹۰ پروژه با سرمایه گذاری ۵۴ هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید. این پروژه‌ها شامل آبرسانی و برق رسانی به روستا‌ها است. از مهمترین آن‌ها افتتاح سد کانی‌سیب در آذربایجان غربی با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان است و فردا افتتاح رسمی خواهد شد. کار این سد این است که علاوه بر نیاز‌های زیست محیطی سالانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب را به دریاچه ارومیه برای طرح مهم احیا دریاچه ارومیه منتقل خواهد کرد.

وی در رابطه با خاموشی معابر اتوبان‌ها نیز گفت: خاموشی اتفاق نیفتاده، اما طبیعتاً وقتی در اوج گرما در تابستان یا در آستانه فصل سرد در زمستان هستیم طرح‌های مدیریت مصرف را با جدیت دنبال می‌کنیم. البته عادت صحیح مصرف کردن را باید در تمام ابعاد و در تمام ایام سال به کار بگیریم. اما وقتی سرمای زودرسی داریم و مصرف گاز در بخش داخلی هم بالا است ما دل مشغول گاز مورد نیاز برای نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها هستیم. سعی خواهیم کرد در بخش‌هایی که نیاز به اصلاح دارد تصمیماتی اتخاذ شود. یکی از این موارد، خاموشی در معابری است که اختلالی در امنیت ایجاد نکند. اگر در شهر‌هایی مشکلاتی ایجاد کرده یا ایجاد می‌کند، این موضوع را برطرف خواهیم کرد.

وزیر نیرو گفت: سوخت اصلی ما گاز است. اگر با محدودیت گاز روبرو شویم به سمت سوخت مایع می‌رویم. اما ترجیح ما این است که با ملاحظات زیست محیطی و امنیت مردم تصمیم گیری کنیم. هم ما به عنوان تولید کننده هم مردم به عنوان مصرف کننده نباید حساب خودمان را از هم جدا کنیم. مجموع رفتار‌های ما تصمیمات را اجرایی می‌کند.

وی در پایان گفت: هر روز شرایط را با توجه به شرایط اقلیمی در نظر می‌گیریم. اولویت ما تامین سوخت گاز است.
منبع: مهر
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مهندس برق
|
United States of America
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
2
این همه زحمت بکش پول رو از حلقوم عرب ها در بیار تا در توزیع .... لشگر مدیرعامل و بادیگارد و .. برن رستوران کاگان سنگ بن ساری و خر در چمن برقصن و سفارش سینه جوجه بدن.

اینم از کار ما که هنوز روستاهایی که برقشون با یه برف پنج سانتی قطع شد وصل نشده آقایون حقوق ما رو ندادن می رن پارتی شبانه و روزانه و ...
ساری و بهشهر و نکا هنوز رپوستاهای بی برق داره
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
2
غرب مازندران چی,شد. با این همه تخلف و کم کاری و مشکلات. قرار بود فداخوان بره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
همه اش ...
واقعا کسی هم هست باور کنه؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار