کد خبر: ۴۴۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۹
پنج طرح نیروگاهی در مقیاس کوچک در شهرهای چمستان نور، بندر امیر آباد، گتاب بابل و بابلسر استان مازندران امروز پنجشنبه با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش برق نیوز، طرح‌های صنعت برق استان مازندران امروز پنجشنبه همزمان با سی‌وچهارمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
 
این پروژه‌ها با ارائه گزارش «محمدحسن متولی‌زاده» مدیرعامل توانیر با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

بنا بر این گزارش، طرح‌های صنعت برق مازندران شامل پنج طرح نیروگاهی در مقیاس کوچک در شهر‌های چمستان نور، بندر امیر آباد، گتاب بابل و بابلسر و بقیه نیز شامل نصب ترانس دوم پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت نوشهر به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر و خطوط ۶۳ کیلوولت ارتباطی، افزایش ظرفیت پست انتقال دریاسر از ۲۵۰ مگاوات آمپر به ۳۶۰ مگاولت آمپر با جایگزینی ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۱۸۰ مگاولت آمپر، طرح جایگزینی هادی پرظرفیت با هادی ۶۳ کیلوولت موجود خط دریاسر- فریدونکنار به طول هفت کیلومتر و احداث یک بی ۶۳ کیلوولت و تکمیل ضلع چهارم آرایش مربع پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت "علمده" است.

برای ساخت و تکمیل این طرح‌ها در مجموع هفت هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید با رویکرد زیست محیطی و تولید انرژی پاک است که در استان‌های شمالی در دستور کار قرار گرفت و بر اساس مطالعات انجام شده تا سال ۱۴۰۳ برای تامین یک‌هزار مگاوات برق، ۴۰ نیروگاه ۲۵ مگاواتی باید در این استان‌ها ایجاد شود.

کاهش آلودگی بالاتر از عدد استاندارد نسبت به نیروگاه‌های بزرگ، حفظ زمین‌های طبیعی و کشاورزی، کاهش مصرف گاز برای چرخاندن ژنراتور‌ها در حد نیاز به گاز خانگی، تولید و مصرف در محل و نیاز به سرمایه گذاری اندک از مزیت‌های نیروگاه‌های مقیاس کوچک است.

با بهره برداری از این پنج نیروگاه ۶۲ مگاوات برق تولید می‌شود.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
3
قائمشهر 70 درصد شهر بی برق شد. قایمسهر در تاریکی مطلق. از توانیر کسی نمی پرسه دلیل این همه خاموشی مداوم در سطح استان مازندران چیه.
باور کنید در برخی مناطق حداقل 15 ساعت برق فطع بود.
اوضاع مازندران وخیمه. حالا شما هی پروژه افتتاح کنین.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
2
مازندران الانه تو شرایط بدیه. همون غفاری رو برگردون.
شه رضاجان (غفاری) ره خوامبی
راغون پلا ره خامبی.

دیگه جوری شد که بگیم اوستا وزیر
لطفا رضا غفاری رو برگردون حقوق شصت میلیونیشو ما خودمون پرسنل می دیم.
عضو سندیکای برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
1
برق مازندران پر تنش ترین شرکت بعداز خوزستان است.کارکردن در مازندران سخت است و بدلیل ضعف مدیریت و دخالت و وابستگی سیاسی برخی مدیران به جناح های سیاسی در آن استان،قدرت عمل مدیرعامل را کم و عملا سعی دارند که ابتکار عمل را از وی سلب کنند. متاسفانه وقتی مدیرعامل بومی باشد این وضع بدتر است.مازنی ها چشم پیشرفت همدیگر را ندارند. افضلی بیش از ده سال است که مدیرعامل مازندران است. سعی کردن به هر شکل و از هر ابزاری مانع کار او در مازندران شوند. شخصیتی محجوب به حیا،ارام، جهادی، مصمم، باهوش،ساده و پیگیر دارد.
روابط عمومی بسیار ضعیف، قدرت تکلم بسیار ضعیف، نفوذ کلامی خیلی ضعیف دارد. در شرایط بی پولی و فشار اقتصادی و تحریم ظالمانه منابع مالی بسیار خوب و مطمئنی را جذب کرد.سرمایه گذاران بسیاری را برای ساخت نیروگاه به مازندران و گلستان آورد...آنقدر ایستگاه فوق توزیع و انتقال در این دو استان احداث کرد که در این دو استان بی سابقه بود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
2
توزیع مازندران و قطعی های مکرر شبکه و خاموشی های زیاد ساری و ...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار