کد خبر: ۴۴۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۹
مدیرکل دفتر پتانسیل‌سنجی و ارزیابی منابع ساتبا گفت: ساتبا از سال ۱۳۹۷ تاکنون با انجام مطالعات پتانسیل‌سنجی تئوری موفق به شناسایی ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات پتانسیل احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک در کشور شده است.
به‌گزارش  برق نیوز، "میترا غلامی" با بیان اینکه از پائیز سال ۱۳۹۷ دفتر پتانسیل‌سنجی و ارزیابی منابع ساتبا تهیه مجموعه کتابچه‌های "شناسایی سایت‎های پرپتانسیل و ارزیابی منابع انرژی‌های تجدیدپذیر کشور" را آغاز کرده است، اظهار داشت: تاکنون شناسایی مناطق مستعد در حوزه‌های انرژی تجدیدپذیر شامل خورشیدی، بادی، زمین‌گرمایی، زیست‌توده و برق‌آبی به تفکیک برای ۳۱ استان کشور و همچنین جزایر آن صورت پذیرفته است که نتایج این مطالعات ماهیانه در وب سایت ساتبا در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آخرین نتایج حاصل از گزارشات شناسایی نقاط پرپتانسیل در حوزه منابع مختلف انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در حال حاضر مجموع پتانسیل نظری یا تئوری شناسایی شده در حوزه انرژی خورشیدی، بالغ بر ۷۰ هزار مگاوات، حوزه انرژی بادی بیش از ۴۷ هزار مگاوات، حوزه انرژی زیست‌توده حدود ۱۰۰۰ مگاوات، حوزه انرژی زمین‌گرمایی افزون‌بر ۱۰۰۰ مگاوات و نیز انرژی برق‌آبی کوچک حدود ۲۵۰۰ مگاوات برآورد شده است.

غلامی از شناسایی مجموع ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات پتانسیل احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک در کشور خبر داد و افزود: در فاز پتانسیل‌سنجی تئوری، با استفاده از نرم افزار‌های مرتبط و انطباق اطلس اختصاصی انرژی تجدید‌پذیر با نقشه کل کشور مناطق مستعد شناسایی می‌شوند و در فاز بعدی ارزیابی تلفیقی، اولویت‌بندی و تعیین سهم انرژی‌های پاک برای هر استان صورت می‌پذیرد.
 
شناسایی ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات پتانسیل احداث نیروگاه تجدیدپذیر
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار