کد خبر: ۴۴۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۹
سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون ۱۶۲۰ مرکز غیرمجاز با ظرفیت حدود ۲۵۰ مگاوات شناسایی شده‌اند که از این میان بیش از ۵۰۰ مرکز (۳۰ درصد) به کمک گزارش عاملان شناسایی کشف شده است.

به‌گزارش برق نیوز ، "مصطفی رجبی مشهدی" با اشاره به راهکار‌های تاثیرگذار در کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها، افزود: جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهمترین محور‌های تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در صورت کشف، ضمن الزام به پرداخت هزینه برق مصرفی، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: سیاست وزارت نیرو، حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمز ارز‌ها در کشور و سایر مراکز استخراجی است که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: با این حال، با آن دسته از مراکز استخراج که به صورت غیرمجاز از برق با تعرفه‌ای به غیر از تعرفه مربوطه استفاده می‌کنند، به شدت برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا در صورت شناسایی مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها، جریان برق آن‌ها قطع و علاوه بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی و خسارات وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می‌شود.

رجبی مشهدی همچنین در خصوص مراکزی که با مجوز قانونی به فعالیت در این زمینه مشغول هستند، گفت: تاکنون ۲۴ مرکز استخراج رمز ارز با ظرفیت بیش از ۳۱۰ مگاوات مجوز فعالیت گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در این رابطه عده‌ای به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، گفت: تاکنون ۱۶۲۰ مرکز غیرمجاز با ظرفیت حدود ۲۵۰ مگاوات شناسایی شده‌اند که از این میان بیش از ۵۰۰ مرکز (۳۰ درصد) به کمک گزارش عاملان شناسایی کشف شده است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزها، تا سقف ۱۰ میلیون تومان مشمول دریافت پاداش خواهند بود.

رجبی مشهدی تاکید کرد: اطلاعات عاملان شناسایی، محرمانه تلقی شده و شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق اقدامات لازم برای صیانت و جلوگیری از افشای آن را انجام می‌دهند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهری
|
Netherlands
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
1
اینکه 500 تا از مراکز بوسیله مردم به اداره برق لو داده شده.. نشون از مردم ... داره دقیقا به همین خاطره که حتی عربها از ما برتر هستند العان... اخه بیشعور بره چی لو میدی.... چیه .... چند هزارتایی میزاره برقتم قطع میشه هیچ گهی نمیتونی بخوری بعد میری زیر اب همسایتو میزنی.... این کار خود خود خود .... خدایا یا به من مرگ بده یا ننگ ...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار