کد خبر: ۴۴۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۹
وزیر نیرو گفت: اگر در بخش خانگی اصلاح مصرف برق با درصد‌های بسیار کم داشته باشیم دچار خاموشی نمی‌شویم.

به گزارش برق نیوز،  رضا اردکانیان در نشست مشترک وزرای نیرو، کشور و نفت که به میزبانی وزارت کشور و به منظور مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور برگزار شد، افزود: اصل ماجرا به اصلاح مصرف بر می‌گردد و درست است که برنامه ما در این بخش بلند مدت است، اما هر زمانی که شروع شود، باید استقبال کرد.

وی مصرف بی رویه انرژی در کشور را به مثابه بیماری خواند که خونریزی داخلی دارد و هر چه به او خون تزریق می‌کنیم به جایی نمی‌رسیم.

اردکانیان گفت: هزار میلیون متر مکعب تولید و مصرف گاز رقم بزرگی است و قاره اروپا که نسبت به قاره ما سردتر است و جمعیتی بیش از هفت برابر ما دارد؛ مصرف گازش اندکی بیش از دو برابر ماست و ما خیلی مصرف می‌کنیم و بخش عمده آن در عرصه خانگی است.


 اردکانیان گفت: همه همکاران ما در رسانه‌ها باید به گونه‌ای فعالیت کنند که تجربه موفق تابستان با هنرمندی به مردم منتقل شود و ما اگر درصد بسیار کمی در بخش خانگی اصلاح مصرف کنیم دچار خاموشی نمی‌شویم و صنایع ما با وقفه مواجه نمی‌شود.

وی افزود: ما بر اساس قراردادهایمان صادرات برق داریم، اما هم ما و هم وزارت نفت همه ملاحظات را در قرارداد‌ها گنجانده ایم، اما کل گازی که در نیروگاه‌های برق مصرف می‌کنیم اگر صادر شود کمتر از یک درصد کل گاز تولیدی کشور است.


وی گفت: شرکت‌ها و بخش خصوصی تولیداتشان را انجام می‌دهند و یکی از مهمترین منابع ما صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی است و اگر مردم، مدیریت گرمایش و برق را از دست دهند شرایطی که ایجاد می‌شود، روی صادرات و بازار‌های ما اثر می‌گذارد.

وزیر نیرو افزود: وقتی بر اساس گزارش استاندار تهران از اول آبان تا ۱۰ آذر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش مصرف برق داشتیم این موضوع‌ها باید پیگیری شود که بخشی از این افزایش مصرف به سبب باز بودن پنجره‌ها به تصور خروج ویروس کروناست و ما باید این موارد را به مردم توضیح دهیم.

اردکانیان گفت: در وزارت نفت اکنون به لحاظ شرایط، استفاده از نیروگاه‌های برقابی را افزایش دادیم و در همکاری نزدیک با وزارت نفت سعی خواهیم کرد کمترین اختلال ایجاد شود و ما به همین علت تعمیرات نیروگاهی را عقب انداختیم تا فشار کمتری به بخش گاز بیاید.
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
1
آه این مردم شما رو خواهد گرفت. به خاطر چند دلار بیشتر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
2
با شما هااااا، هر روز بدتر و عقب تر از دیروز ....امیدوارم خداوند حق این مردم مظلوم رو از شما بگیرد و روز خوش در زندگی نبینید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
1
جناب وزیر !
صنایع عمده : فولاد، سیمان، آلمینیوم، و صنایع متوسط بعلت تکنولوژی بسیار قدیمی بیش از ۴۰ درصد تا ۷۰ درصد بیش از استاندارد برق و انرژی مصرف می کنند حدود ۳۲۰۰ مگاوات.
نیروگاه با راندمان ۳۲ درصد یعنی ۶۸ درصد سوخت مصرفی به برق تبدیل نمی شود.
تلفات انتقال و توزیع ۱۵ درصد .
تعطیلی بیش از ۷۰ درصد بخش خدمات بعلت کرونا.
رشد اقتصادی منفی ۶ درصد طی ۴ سال متوالی.
با این اوضاع و این نابسامانی، بخش خانگی کجای این پازل قرار میگیرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
در مبحث مدیریت مصرف خانگی بخشی مربوط به عدم رعایت استانداردهها در کنترل ورود وخروج هوا از درب وپنجرههاست که بدیهی است امروز اگر قرار باشد از پنجرههای بهینه مانند دو جداره جایگزین گردد کافیست سری به بازار ساخت انها زده شود که با چه قمیت های سرم سام اوری در عین اینکه ثابت هم نیست عرضه میشود واگر مبحث انرژی واقعا برای دولت مردان اهمیت داشت سازمان بهینه سازی با علم بر بازگشت هزینه از محل مدیریت پس از جایگزینی ونصب درب وپنچرههای دوجداره باید هزینه مربوط را بمنظور کمک به مردم پرداخت میکردد الان براحتی هرگونه عدم توانایی بصورت کلی وبراحتی ناشی از عدم مدیریت مردم عنوان میشود ولی اینکه ایا مردم توان جایگزینی دارند ومقصذ ان کیست اساسا مورد بحث بهیچ وجه نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
قطعا شاخص مصرف برق در سنوات مختلف مشخص وبراساس شاخص هایی مانند جمعیت و... سطح تولید اینده نیز مشخص میگردد و برای تامین تولید برق در اینده از ضرورتهای ان تامین مقدمات لازم جهت هرگونه تولید جدید میباشد تا بتوان بر اساس تهیه وپیش بینی همزمان زیر ساخت به تولید وتامین اتی دست یافت چگونه است زیر ساخت تامین برق اصلی ترین ان فارغ از اینکه باید به تولید از انرزیهای نو وپاک بعنوان اصلی ترین منبع دراین شرایطی که گاز و..نیست پرداخت لیکن منبع اصلی تولید تامین سوخت اعم از گاز وسوخت های مایع میباشد )سوخت مایع هم که اساسا از هرنوع ان الودگی خواهد داشت )مگر میتوان نیروگاه ایجاد کرد وبعد انرا محدود با اعمال خاموشی بجهت عدم تامین سوخت اصلی ویا الایندگی نمود الان در شبکه نیمی از ظرفیت معادل تابستان مصرف میشود اگر بهمین 50 درصد تولید سوخت نرسد نشان از عدم برنامه ریزی هماهنگ وشناخت مشکلات مربوط در حوزه سوخت وبرق میباشد قطعا دراینده میتواند بر سطح مشکلات افزود ه گردد وبا سوق دادن مشکلات بسمت خانگی اگر چه خود انهم هم بخشی از مشکل است لیکن تمام مشکل نمیتواند باشدبخصوص اینکه در سال جاری حداقل تا این زمان دمای هوا به نسبت سال گذشته نمیتواند سردتر شده باشد که نیاز مصرف را دو چندان بالا ببرد کافی است در امار حداقل دو شاخص مقایسه ای برق در مصارف خانگی وصنایع در دو سه سال را همراه گفتمان اعلام بفرمایید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
1
ما تا بحال در وزارت نیرو در زمستان خاموشی نداشتیم این نشان می دهد که در بخش تولید یعنی همان سرمایه گذاری نیروگاه کاری نکردیم در دوره اقای احمدی نژاد معاون وزیر نیرو مرحوم اقای دکتر احمدیان بارها تاکید داشتند که اگر بااین وضع پیش برویم در اینده دچار کمبود برق و انرژی خواهیم شد چون مجلس هم یکست بود همراه اقای احمدی نژاد خودش رفت وزارت نیرو واین انسان دانشمند رو برکنار کرد حالا ما داریم چوب ندانم کاریهای بی سیاست ان موقع رو می خوریم ان موقع پول بود متوانست دهها نیروگاه بزنه هم مصرف داخل تکمیل می شد و هم صادرات برای ارز حالا که نه پول داریم و دولت هم با این تحریمها کاری نمی تونه بکنه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار