کد خبر: ۴۴۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۹
شهرداری نسیم‌شهر خرید زمینی را به وسعت حدودی ۴۰ هزار مترمربع در راستای گسترش آرامستان و برق منطقه‌ای با شخص حقیقی در پلاک ۱۳۹ اصلی توافق کرده، اما پس از مدتی شخص دیگری برای زمین مذکور ادعای مالکیت کرده و مشکلاتی را بوجود آورده است.
به گزارش برق نیوز، شهرداری نسیم شهر با مجوز شورای شهر در دوره چهارم برای دریافت زمین به مساحت حدود ۴ هکتار توافق و با مالک تهاتر کرده و زمین معوضی در اراضی روحانیون به مساحت ۳ هزار مترمربع با کاربری تجاری به فرد حقیقی واگذار می‌شود و در ادامه برق منطقه‌ای تهران برای گسترش شبکه برق‌رسانی و راه‌اندازی پست ۶۳ کیلو ولتی، ۱۸ هزار مترمربع از همان شخص حقیقی خریداری و ثمن معامله را پرداخت کرده است.

این توافق در حالی انجام شده که برادر مالک زمین فوق با ارائه سند اثبات کرده که مالک اراضی فروخته شده به شهرداری و برق منطقه‌ای است.

در همین رابطه حسن زارعی رئیس شورای نسیم شهر در بهارستان اظهار داشت: شهرداری نسیم شهر به منظور توسعه آرامستان باغ بهشت با مجوز شورای شهر در دوره چهارم شورا اقدام به توافق با مالک اراضی در مجاورت آرامستان کرده است.

وی با بیان اینکه مالک زمین در آن زمان اسناد و مدارکی دال بر ادعای مالکیت زمین به شورای شهر ارائه و شورا را قانع کرده است که مالک حقیقی است، بیان کرد: پس از توافق شهرداری با مالک شهرداری نسیم شهر ۳۹ هزار و ۳۴۹ مترمربع زمین خریداری و بابت ثمن معامله زمین ۳ هزار مترمربعی را در اراضی روحانیون با کاربری تجاری با مالک تهاتر کرده، اما تاکنون هیچ سندی از دو طرف منتقل نشده است.

زارعی سپس با اشاره به این که برادر این مالک با توقیف زمین و اثبات ادله و مستندات و ارائه آن به شورای شهر خود را مالک حقیقی دانسته تصریح کرد: شورای شهر به شهردار ماموریت داده که تمامی حق و حقوق خود را جهت دریافت زمین از مالک دریافت و تا انتقال سند زمین حق واگذاری زمین ۳ هزار متری را ندارد.

وی تصریح کرد: شهرداری به دلیل تهاتر زمین با کاربری تجاری از این توافق متضرر نخواهد شد و همان‌طور که ارزش‌افزوده این زمین افزایش یافته، زمین تجاری شهرداری نیز دارای ارزش‌افزوده بالایی است و از آنجا که در حال حاضر شورای شهر به دنبال توسعه آرامستان است باید این توافق به سرانجام برسد.

رئیس شورای نسیم شهر با تاکید بر این که اشخاص دخیل در این توافق باید پاسخگوی حقوق مردم و بیت‌المال باشند اظهار داشت: یکی از ابهاماتی در این توافق وجود دارد واگذاری ۱۸ هزار متر از این اراضی به برق منطقه‌ای تهران است که پس از توافق با شهرداری انجام شده و امیدواریم دستگاه‌های نظارتی همچون شورای شهر به این موضوع ورود کنند.

در ادامه قدرت‌علی طلایی شهردار نسیم‌شهر با اشاره به درخواست مالک جهت انتقال سند زمینی که تهاتر شده گفت: هیچ‌گونه سندی برای توافق و تهاتر به نام کسی که این زمین را به شهرداری فروخته است، منتقل نشده و سند ۳ هزار متر زمین با کاربری تجاری در اختیار شهرداری است.

طبق بررسی خبرنگار در بهارستان مالک نخست زمین ۴ هکتاری پس از توافق با شهرداری ۳ هزار متر زمینی را که با شهرداری تهاتر کرده به شخص دیگری فروخته است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار