کد خبر: ۴۴۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۱ - ۱۸ دی ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با اشاره به خسارت وارد شده به واحد‌های تولیدی کشاورزی در بشرویه و فردوس بر اثر قطع لحظه‌ای برق، گفت: صاحبان این واحد‌های خسارت دیده، درخواستی مبنی بر حساس بودن فعالیتشان و وابستگی به برق را به مدیریت توزیع برق شهرستان از قبل ارائه نکرده و در لیست مشترکان حساس قرار نداشتند.
به گزارش برق نیوز، مهدی دادگر  درخصوص قطع برق برخی واحد‌های تولیدی و خسارت به این واحدها، اظهار کرد: موضوع کمبود تولید ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه‌ها منحصر به خراسان جنوبی نیست و مرکز کنترل شبکه با پایش لحظه‌ای وضعیت شبکه و میزان مصرف، سهمیه استانی و شهرستانی را برای حفظ پایداری شبکه برق به عنوان خاموشی تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه در صورت صرفه جویی مناسب مشترکان چه بسا نیاز به اعمال خاموشی نباشد، افزود: اطلاع رسانی عمومی در مورد خاموشی و لزوم صرفه جویی در مصرف از طریق پیامک و شبکه‌های مجازی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع  برق خراسان جنوبی بیان کرد: متناسب با زمان و مسیر‌های اعمال خاموشی، توسط همکاران به شیوه تلفنی مشترکان حساس را مطلع می‌کنیم، اما در خصوص این موارد پیش آمده ضمن ابزار تاسف از این مشکل، اعلام می‌کنیم که باتوجه به گستردگی شبکه و پراکندگی مشترکان برابر ضوابط پیش بینی شده مشترکان حساس و آسیب پذیر در برابر قطع برق باید یک نوبت همزمان با شروع فعالیت خود درخواست کتبی خود را مبتی بر لزوم اطلاع رسانی قبل از خاموشی به مدیریت توزیع برق شهرستان اعلام کنند.

دادگر ادامه داد: همچنین برابر ضوابط این دسته از مشترکان باید با آماده بکار نگه داشتن مولد‌های برق اضطراری، تاب آوری تاسیسات خود را در برابر قطع برق حفظ کنند که متاسفانه صاحبان این واحد‌های خسارت دیده ناشی از قطع موقتی برق درخواستی در این خصوص از قبل ارائه نکرده و در لیست مشترکان حساس قرار نداشتند.

وی افزود: با توجه به تداوم سرما و یخبندان و افزایش برودت هوا و در نتیجه افزایش مصرف گاز و از سوی دیگر محدودیت تامین سوخت نیروگاه ها، ضرورت دارد برای پیش گیری از قطع برق و خاموشی ناشی از کمبود گاز رسانی به نیروگاه‌ها مشترکان در همه بخش‌ها نسبت به کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف گاز و ایجاد محدودیت در سوخت تحویلی، نیروگاه‌ها در وضعیت هشدار قرار گرفته و احتمال خاموشی و قطع برق وجود دارد.

دادگر به راهکار‌های مفید و ساده جلوگیری از اتلاف انرژی و صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: با خاموش‌کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط می‌توان تا ۱۰ درصد مصرف انرژی را کاهش داد.

وی، خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات، بهره گیری از نور طبیعی خورشید در طول روز و استفاده از لوازم برقی با برچسب انرژی A و بالاتر را از دیگر کار‌های مدیریت مصرف انرژی عنوان کرد.

گفتنی است؛ سه واحد گلخانه‌ای در شهرستان بشرویه و یک واحد پرورش بلدرچین در شهرستان فردوس با قطع دو ساعته جریان برق و یخ زدن تولیداتشان، دچار خسارت شدند. به گفته مسئولان این وحد‌های خسارت دیده تا چند ماه پیش راکد و غیرفعال بوده و نسبت به معرفی خود به عنوان مشترک حساس به این اداره کوتاهی کردند.
 
خسارت ۵۰۰ میلیونی گلخانه داران و صرف نظر جوانان از ادامه فعالیت در گلخانه به واسطه قطع ناگهانی برق در حالی است که متولیان پاسخی قانع کننده برای این اتفاق ندارند.
 
حال جای سوال است آیا عدم در اختیار داشتن لیست مشترکین حساس می‌تواند پاسخی قانع کننده برای قطع ناگهانی برق باشد؟ مگر این گلخانه داران تأسیسات برق را از نهادی غیر از شرکت برق فراهم کرده‌اند که حال متولیان اظهار بی اطلاعی می‌کنند؟
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار