کد خبر: ۴۴۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۹
مدیرکل دفتر برنامه راهبردی و تنظیم مقررات سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران گفت: توسعه ۸۴۷ مگاوات انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور تاکنون منجر به صرفه‌جویی بیش از ۱۶۰۰ میلیون‌مترمکعب گازطبیعی در کشور شده است.
به‌گزارش برق نیوز، "سالار آتش‌پر" با اشاره به آخرین وضعیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور گفت: در آذرماه سال جاری با تولید بیش از ۸۲ میلیون‌کیلووات‌ساعت انرژی تجدیدپذیر در کشور از انتشار ۵۵ هزار تن گاز گلخانه‌ای و همچنین ۳۰۰ تُن آلاینده‌های محلی تا پایان این ماه جلوگیری شده است.

وی همچنین از صرفه‌جویی ۱۸ میلیون لیتری آب در آذرماه امسال خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این، برق تولیدشده از منابع پاک در ماه گذشته صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی به میزان ۲۳ میلیون مترمکعب معادل گاز طبیعی را محقق کرده است.

مدیرکل دفتر برنامه راهبردی و تنظیم مقررات خاطرنشان ساخت: تاکنون با توسعه حدود ۸۴۷ مگاوات انواع نیروگاه تجدیدپذیر در کشور با تزریق ۵ هزار و ۶۵۰ میلیون کیلووات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری برق کشور مصرف سوخت‌های فسیلی را به میزان هزار و ۶۰۵ مگاوات کاهش داده است و این امر کمک شایانی به کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌کند.

آتش‌پر با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی به‌ترتیب با ۴۱۳.۶ مگاوات و ۳۰۳.۱۸ مگاوات بیشترین سهم را در تولید برق تجدیدپذیر داشته‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر توسعه مولد‌های تجدیدپذیر مختص مشترکان با استقبال خوبی همراه بوده است، به‌طوری‌که تا پایان آذرماه ۴ هزار و ۶۵۱ مولد خورشیدی و بادی با مجموع ظرفیت ۵۴ هزار و ۹۳۰ کیلووات توسط مشترکان برق با همکاری شرکت‌های توزیع نیروی برق استانی به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی در پایان از عدم انتشار سه هزار و ۷۸۵ تُن گاز گلخانه‌ای و همچنین ۲۳ هزار و ۷۰۰ تُن انواع آلاینده‌های محلی به‌واسطه تولید برق از منابع تجدیدپذیر تا پایان آذرماه امسال خبر داد و افزود: بهره‌برداری از این نوع نیروگاه‌ها در کشور تا پایان ماه گذشته مانع از مصرف هزار و ۲۴۳ میلیون لیتر آب که در تولید برق از نیروگاه‌های حرارتی از آن استفاده می‌شود، شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار