کد خبر: ۴۴۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۹
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از نظر من بهتر است روزی دو ساعت خاموشی داشته باشیم اما از سوخت مازوت استفاده نکنیم.
به گزارش برق نیوز، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در برنامه تلویزیونی درباره آلودگی هوا اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد علت آلایندگی ذرات زیر دو و نیم میکرون است و این ذرات گرد و غبار ندارند. خوشبختانه با سرمایه گذاری‌های سنگینی که در چهار سال اخیر صورت گرفته، گرد و غبار‌های داخلی مهار شده و عامل اصلی ذرات زیر دو و نیم میکرون، سوخت‌های فسیلی به ویژه گازوئیل و مازوت است.

او در ادامه بیان کرد: در مصرف گاز طبیعی محدودیت وجود دارد و طبق گزارش وزرات نفت ۱۵ درصد مصرف گاز طبیعی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده، زیرا مردم به دلیل وجود ویروس کرونا پنجره‌های خود را باز می‌کنند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه اکثر نیروگاه‌ها از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، گفت: قرار شد تا نیروگاه‌هایی که اطراف کلانشهر‌ها هستند از سوخت مازوت استفاده نکنند و اکنون در حاشیه غربی شهر تهران نیروگاه‌ها نباید از سوخت مازوت استفاده کنند.

کلانتری تصریح کرد: ما به دلایل مختلف نتوانستیم ناوگان‌ها را نوسازی کنیم، وزارت راه و ترابری کامیون‌های بالای ۲۰ سال را در جاده‌ها راه نمی‌دهد به همین دلیل عمده این کامیون‌ها راهی شهر شدند و در شهر تردد می‌کنند بنابراین عمده آلودگی هوا متعلق به تردد کامیون‌ها در شهر و اتوبوس‌های فرسوده است.

او افزود: بیش از ۵۰ درصد از اتوبوس‌های شهر تهران فرسوده هستند که بسیار آلاینده هستند، هوای تهران در چند روز اخیر در وضعیت ناسالم بوده و امسال به دلیل مصرف بیش از حد گاز در خانه‌ها و مراکز تجاری آلودگی بیشتر در مقایسه با سال گذشته داشته ایم.

کلانتری با توصیه بر قطع برق برا‌ی صرفه جویی در انرژی گفت: نظر شخصی بنده این است که روزی دو ساعت برق نداشته باشیم، ولی از مازوت استفاده نکنیم، اما مصرف کنندگان چیز دیگری می‌خواهند.

او درباره مالچ پاشی برای مبارزه با گرد و غبار گفت: مالچ پاشی برای مقابله با شن‌های روان است و متاسفانه هنوز در کشور توانمندی تولید مالچی را برای جایگزین مالچ نفتی نداشته ایم. اما به طور کل سازمان محیط زیست مخالف مالچ پاشی است که از روی ناچاری اتفاق میفتاد.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به احیای دریاچه ارومیه بیان کرد: امسال انجام طرح‌های سخت افزاری دریاچه ارومیه پایان می‌یابد، دریاچه ارومیه هم آب دارد و عمق پیدا کرده است.

او عنوان کرد: ما در کشور حدود یک هزار سمن محیط زیستی داریم که نعمت بزرگی برای کشور هستند، آن‌ها خود حافظ محیط زیست هستند.

کلانتری درخصوص محیط بانان مطرح کرد:اولویت اول سازمان محیط زیست حمایت از محیط بانان بود، در گذشته محیط بانان قانون حمایتی نداشتند. خوشبختانه قانون حمایت از محیط بانان تا ۲۲ بهمن از سوی دولت تصویب می‌شود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
1
آقای معاون محترم وزیر
لطفا به مدیر عامل توزیع مازندران بفرمایید که دنبال عقددتفاهمنامه با صنایع برای کاهش پیک 1400 و الان باشد نه اینکه تفاهمنامه با پلیس فتا امضا کند که منتقدان به ضعف کارهایش را بگیرد.

فضای توزیع مازندران بدلیل عملکرد ضعیف و انتقادهای فراوان بشدت پلیسی شده است.
ناشناس
|
France
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
1
وزیران و مسئولین
به کشورهای همسایه کمتر برق بفروشین و بیشتر برق وارد کنین و نیروگاه های بادی و خورشیدی جدید بسازین..چرا همش ملت هزینه ... شمارو بپردازن.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار