کد خبر: ۴۴۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ۶۵۸ میلیارد تومان اوراق سلف موازی این شرکت در بورس انرژی عرضه اولیه خواهد شد، گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون ۶۶۰ مگاوات اوراق گواهی ظرفیت در بازار بورس عرضه کرده‌ایم.
به‌گزارش برق نیوز، "محسن طرزطلب" در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران پویش هرهفته_الف_ب_ایران در شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه امسال دو هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی وارد مدار خواهد شد، گفت: تاکنون حدود یک هزار و ۲۶۴ مگاوات از این رقم محقق شده است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال بخش بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شیروان، کاسپین، هریس، سبلان، جهرم و بخش گاز نیروگاه هنگام نیز افتتاح خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه در سه ماهه نخست سال آینده حدود یک هزار مگاوات نیروگاه جدید به بهره‌‍برداری خواهد رسید، ادامه داد: بخش گاز نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی آریان و زرند و بخش بخار نیروگاه چابهار از جمله واحد‌های است که برای دوره اوج بار سال ۱۴۰۰ وارد مدار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: تا پیک تابستان سال آینده هفت واحد بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی به ظرفیت یک هزار و ۱۳۴ مگاوات به بهره‌برداری خواهند رسید که با افتتاح این واحد‌ها سالانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه راندمان نیروگاه‌های حرارتی در نیمه نخست امسال به ۳۸.۷ درصد رسیده است، گفت: از ابتدای سال تا نیمه آذرماه میزان تولید نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۲۳۴ میلیارد کیلووات ساعت رسیده و از نیمه شهریورماه تاکنون بالغ بر ۳۸ هزار مگاوات تعمیرات دوره‌ای و اساسی نیروگاه‌های حرارتی انجام شده است.

طرزطلب با تاکید بر اینکه از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون ۶۶۰ مگاوات اوراق گواهی ظرفیت در بازار بورس عرضه کرده‌ایم، ادامه داد: با توجه به تبصره یک قانون بودجه سال جاری توانسته‌ایم ۲۵ میلیون دلار برای نیروگاه پرند تخصیص تحویل سوخت دریافت کنیم.

وی با اشاره به تدوین ۹ پروژه سازوکاری شرکت برق حرارتی در راستای پویش هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۹۹، گفت: تاکنون چهار پروژه این بخش شامل ارزیابی نتایج و مستندسازی اجرای برنامه ۰۹۹، ادامه روند افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی به حداقل ۳۹ درصد، اصلاح سازوکار سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید برق و اصلاح سازوکار بازپرداخت سرمایه گذاری احداث بخش بخار نیروگاه­‌های سیکل ترکیبی به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پنج برنامه دیگر شامل احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ری با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تهاتر سوخت، فروش اموال مازاد نیروگاه‌ها و مدیریت دارایی‌های راکد، استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه جهت تامین مالی و نیز شروع فعالیت احداث اولین نیروگاه ملی با راندمان ۶۰ درصد تا پایان امسال نهایی خواهند شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار